Polska w światowej czołówce

Polska w światowej czołówce

Brief for Poland / Aktualności

Polska znalazła się na 13. miejscu w rankingu krajów najbardziej rozwiniętych społecznie na świecie. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez organizację Social Progress Imperative we współpracy z m.in. firmą doradczą Deloitte bezkonkurencyjna na tym tle wśród 50. przebadanych krajów okazała się Szwecja.

-

Wskaźnik rozwoju społecznego tzw. Social Progress Index uwzględnia przede wszystkim czynniki społeczne i ekologiczne w danym kraju, które często nie idą w parze ze wzrostem PKB. Autorzy raportu dowodzą, że zamożność obywateli nie odwzierciedla w pełni rzeczywistego rozwoju społecznego.

W zestawieniu 50. krajów, które analizowali autorzy raportu, Polska znalazła się na wysokim 7. miejscu wśród państw europejskich, a 13. na świecie. Wyprzedziliśmy takie kraje jak np. Brazylia, Izrael, Turcja czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Na czele rankingu znalazła się Szwecja, za którą uplasowała się Wielka Brytania i Szwajcaria. Z państw naszego regionu do zestawienia trafiła jeszcze Bułgaria (17) i Rosja (33).

Polska została dobrze oceniona w kontekście bezpieczeństwa osobistego oraz dostępu do edukacji na poziomie podstawowym i wyższym (powyżej średniej badanych krajów), co zwiększa możliwości awansu społecznego jej mieszkańców. W tych kategoriach przewyższamy m.in. takie kraje jak USA, Hiszpanię, Australię czy Francję. Autorzy raportu wskazują, że mamy braki w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków mieszkaniowych oraz zapobiegania społecznej marginalizacji. Do poprawy pozostają również kwestie dotyczące ochrony środowiska.

 

Wskaźnik Social Progress Index obliczany jest w oparciu o aktualne dane pochodzące m.in. z Banku Światowego i Światowej Organizacji Zdrowia. - Wbrew pozorom wyższe dochody nie oznaczają automatycznie, że dany kraj osiąga wyższy stopień postępu społecznego. Co ciekawe nasze badania pokazują również, że rozwój społeczny krajów o zbliżonym poziomie PKB może się znacząco różnić. Dlatego na problem oceny czy dane społeczeństwo czyni postępy należy patrzeć z szerszej perspektywy – mówi prof. Michael E. Porter, pod kierunkiem którego powstał indeks.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.