Polska w światowej czołówce

Polska w światowej czołówce

Brief for Poland / Aktualności

Polska znalazła się na 13. miejscu w rankingu krajów najbardziej rozwiniętych społecznie na świecie. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez organizację Social Progress Imperative we współpracy z m.in. firmą doradczą Deloitte bezkonkurencyjna na tym tle wśród 50. przebadanych krajów okazała się Szwecja.

-

Wskaźnik rozwoju społecznego tzw. Social Progress Index uwzględnia przede wszystkim czynniki społeczne i ekologiczne w danym kraju, które często nie idą w parze ze wzrostem PKB. Autorzy raportu dowodzą, że zamożność obywateli nie odwzierciedla w pełni rzeczywistego rozwoju społecznego.

W zestawieniu 50. krajów, które analizowali autorzy raportu, Polska znalazła się na wysokim 7. miejscu wśród państw europejskich, a 13. na świecie. Wyprzedziliśmy takie kraje jak np. Brazylia, Izrael, Turcja czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Na czele rankingu znalazła się Szwecja, za którą uplasowała się Wielka Brytania i Szwajcaria. Z państw naszego regionu do zestawienia trafiła jeszcze Bułgaria (17) i Rosja (33).

Polska została dobrze oceniona w kontekście bezpieczeństwa osobistego oraz dostępu do edukacji na poziomie podstawowym i wyższym (powyżej średniej badanych krajów), co zwiększa możliwości awansu społecznego jej mieszkańców. W tych kategoriach przewyższamy m.in. takie kraje jak USA, Hiszpanię, Australię czy Francję. Autorzy raportu wskazują, że mamy braki w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków mieszkaniowych oraz zapobiegania społecznej marginalizacji. Do poprawy pozostają również kwestie dotyczące ochrony środowiska.

 

Wskaźnik Social Progress Index obliczany jest w oparciu o aktualne dane pochodzące m.in. z Banku Światowego i Światowej Organizacji Zdrowia. - Wbrew pozorom wyższe dochody nie oznaczają automatycznie, że dany kraj osiąga wyższy stopień postępu społecznego. Co ciekawe nasze badania pokazują również, że rozwój społeczny krajów o zbliżonym poziomie PKB może się znacząco różnić. Dlatego na problem oceny czy dane społeczeństwo czyni postępy należy patrzeć z szerszej perspektywy – mówi prof. Michael E. Porter, pod kierunkiem którego powstał indeks.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.