Pomorze rusza z projektem „Russian Friendly”

Pomorze rusza z projektem „Russian Friendly”

Brief for Poland / Aktualności

Produktowa kampania reklamowa w obwodzie kaliningradzkim, rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że obiekt jest przygotowany do obsługi Rosjan – to główne założenia projektu, który już od wiosny będzie promować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.

-

Projekt „Russian Friendly” jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie Pomorzem sąsiadów z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o małym ruchu granicznym (MRG), w obwodzie zapanowała moda na Polskę, a zwłaszcza na Pomorze.

Z projektu „Russian Friendly” mają skorzystać obiekty turystyczne, gastronomiczne, branża rozrywkowa, rekreacyjna, handlowa, kliniki zdrowia i urody, a także samorządy. Słowem wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w obwodzie kaliningradzkim jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.

Program „Russian Friendly” wypromuje w Rosji konkretne obiekty handlowe i produkty turystyczne Pomorza. Jego koordynacją zajmuje się Fundacja „Polska Friendly”, pomysłodawca projektu, przy wsparciu i zaangażowaniu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

- Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze. W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z  bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i „opakować” ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim - - mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT).

Uroczyste podpisanie listu intencyjnego o współpracy przy projekcie „Russian Friendly”. Od lewej: Artiom Bologov, prezes mniejszości rosyjskiej w Polsce, Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Maciej Rytczak, prezes fundacji „Polska Friendly”.


Stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany dlatego projekt zakłada wprowadzenie kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat „Russian Friendly” trzeba spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Ma to zagwarantować, że firma posługująca się znakiem „Russian Friendly” jest w pełni przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Obowiązkowe punkty to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku. Pozostałe wymagania można wypełnić dobrowolnie (są na stronie projektu russian-friendly.org.pl).

Nabór uczestników właśnie się rozpoczął i potrwa do końca lutego. Z początkiem marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal russian-friendly.pl. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan.

Informacje będą też promowane na portalu vkonakte.ru, rosyjskim odpowiedniku Facebooka. Dodatkowo w największych mediach kaliningradzkich 1 marca ruszy kampania reklamowa. Stanie się to na tydzień przed bardzo ważnym w Rosji Dniem Kobiet, który – jak pokazał ten rok – nasi sąsiedzi wykorzystują na rodzinne wyjazdy, głównie do Polski.

Od 10 grudnia na portalu kaliningrad.ru trwała akcja teaserowa zapowiadająca projekt. Na stronie pojawił się banner z pytaniem: „Czy wiecie, jakie miejsce na świecie jest najbardziej Russian Friendly?”. - Wszystkie akcje promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim w przyszłym roku będą prowadzone właśnie pod hasłem „Russian Friendly” - zapowiada Krystyna Hartenberger-Pater, PROT.

Punkt informacyjny projektu znajduje się w Centrum Informacji Turystycznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Szczegóły projektu dostępne są również na stronie www.russian-friendly.org.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?