Jakie były najpopularniejsze hasła tego roku?

Brief.pl / Aktualności

Google zaprezentował Zeitgeist 2013, czyli doroczne zestawienie największych trendów w wyszukiwarce w Polsce i na świecie. Listy przedstawiają hasła, które Polacy najczęściej wpisywali w okienko wyszukiwarki, dlatego w sposób obiektywny obrazują najważniejsze wydarzenia, najbardziej popularne osoby oraz zainteresowania Polaków w mijającym roku.

-

Google co roku przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia.

Hasła zyskujące na popularności to zapytania, które generowały największy ruch w internecie w dłuższym okresie 2013 roku w porównaniu do 2012 roku.

Oprócz udostępnienia list wyszukiwań zyskujących na popularności, Google oferuje również ogólnodostępne narzędzie Trendy Google, które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie. Badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji występowania danego wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym. 

Na globalnej liście Top Trending Google Zeitgeist 2013 pierwsze dwa miejsca zajęły osoby, które odeszły w tym roku: Nelson  Mandela oraz Paul Walker.

  • Nelson  Mandela
  • Paul Walker
  • iPhone 5s
  • Cory Monteith
  • Harlem Shake
  • Boston Marathon
  • Royal Baby
  • Samsung Galaxy 4s
  • PlayStation 4
  • North Korea

Z kolei w polskim rankingu pierwsze dwa miejsca zajęły: serwis internetowy ask.fm i platforma cyfrowa nc+. Hasła wspólne dla obu list to Paul Walker oraz Harlem Shake.

Polska lista TOP 10, czyli hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2013 r.:

  • Ask.fm
  • Nc+
  • Paul Walker
  • Anna German
  • Top model
  • Zalando
  • Lekarze
  • Nju mobile
  • My Słowianie
  • Harlem Shake

Tegoroczny ranking Google Zeitgeist dla Polski został przygotowany w 14 kategoriach, m.in.:  Najczęściej wyszukiwane osoby, najbardziej popularni polscy i zagraniczni celebryci czy polska i zagraniczna muzyka na topie.

Wśród najczęściej wyszukiwanych osób przez polskich użytkowników Google, pierwsze miejsce zajął Paul Walker, tuż przed Anną German. Znajdująca się na miejscu trzecim tej listy Ewa Chodakowska może pochwalić się również pierwszą pozycją na liście polskich gwiazd. Zdetronizowała tym samym zeszłoroczną królową wyszukiwarki Natalię Siwiec, która  w tym roku znalazła się na miejscu piątym. Ze świata muzyki najpopularniejsi okazali się być Donatan i Cleo ze swoim przebojem "My Słowianie" oraz "Gangnam Style" zespołu Psy, który cieszył się popularnością także w 2012 roku. Polscy internauci najczęściej szukali także odpowiedzi na pytania "jak zrobić lukier?" oraz "czym jest iban?"

Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań dostępne są na stronie google.com/zeitgeist

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.