Jakie były najpopularniejsze hasła tego roku?

Brief.pl / Aktualności

Google zaprezentował Zeitgeist 2013, czyli doroczne zestawienie największych trendów w wyszukiwarce w Polsce i na świecie. Listy przedstawiają hasła, które Polacy najczęściej wpisywali w okienko wyszukiwarki, dlatego w sposób obiektywny obrazują najważniejsze wydarzenia, najbardziej popularne osoby oraz zainteresowania Polaków w mijającym roku.

-

Google co roku przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia.

Hasła zyskujące na popularności to zapytania, które generowały największy ruch w internecie w dłuższym okresie 2013 roku w porównaniu do 2012 roku.

Oprócz udostępnienia list wyszukiwań zyskujących na popularności, Google oferuje również ogólnodostępne narzędzie Trendy Google, które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie. Badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji występowania danego wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym. 

Na globalnej liście Top Trending Google Zeitgeist 2013 pierwsze dwa miejsca zajęły osoby, które odeszły w tym roku: Nelson  Mandela oraz Paul Walker.

  • Nelson  Mandela
  • Paul Walker
  • iPhone 5s
  • Cory Monteith
  • Harlem Shake
  • Boston Marathon
  • Royal Baby
  • Samsung Galaxy 4s
  • PlayStation 4
  • North Korea

Z kolei w polskim rankingu pierwsze dwa miejsca zajęły: serwis internetowy ask.fm i platforma cyfrowa nc+. Hasła wspólne dla obu list to Paul Walker oraz Harlem Shake.

Polska lista TOP 10, czyli hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2013 r.:

  • Ask.fm
  • Nc+
  • Paul Walker
  • Anna German
  • Top model
  • Zalando
  • Lekarze
  • Nju mobile
  • My Słowianie
  • Harlem Shake

Tegoroczny ranking Google Zeitgeist dla Polski został przygotowany w 14 kategoriach, m.in.:  Najczęściej wyszukiwane osoby, najbardziej popularni polscy i zagraniczni celebryci czy polska i zagraniczna muzyka na topie.

Wśród najczęściej wyszukiwanych osób przez polskich użytkowników Google, pierwsze miejsce zajął Paul Walker, tuż przed Anną German. Znajdująca się na miejscu trzecim tej listy Ewa Chodakowska może pochwalić się również pierwszą pozycją na liście polskich gwiazd. Zdetronizowała tym samym zeszłoroczną królową wyszukiwarki Natalię Siwiec, która  w tym roku znalazła się na miejscu piątym. Ze świata muzyki najpopularniejsi okazali się być Donatan i Cleo ze swoim przebojem "My Słowianie" oraz "Gangnam Style" zespołu Psy, który cieszył się popularnością także w 2012 roku. Polscy internauci najczęściej szukali także odpowiedzi na pytania "jak zrobić lukier?" oraz "czym jest iban?"

Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań dostępne są na stronie google.com/zeitgeist

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.