Jakie były najpopularniejsze hasła tego roku?

Brief.pl / Aktualności

Google zaprezentował Zeitgeist 2013, czyli doroczne zestawienie największych trendów w wyszukiwarce w Polsce i na świecie. Listy przedstawiają hasła, które Polacy najczęściej wpisywali w okienko wyszukiwarki, dlatego w sposób obiektywny obrazują najważniejsze wydarzenia, najbardziej popularne osoby oraz zainteresowania Polaków w mijającym roku.

-

Google co roku przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia.

Hasła zyskujące na popularności to zapytania, które generowały największy ruch w internecie w dłuższym okresie 2013 roku w porównaniu do 2012 roku.

Oprócz udostępnienia list wyszukiwań zyskujących na popularności, Google oferuje również ogólnodostępne narzędzie Trendy Google, które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie. Badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji występowania danego wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym. 

Na globalnej liście Top Trending Google Zeitgeist 2013 pierwsze dwa miejsca zajęły osoby, które odeszły w tym roku: Nelson  Mandela oraz Paul Walker.

  • Nelson  Mandela
  • Paul Walker
  • iPhone 5s
  • Cory Monteith
  • Harlem Shake
  • Boston Marathon
  • Royal Baby
  • Samsung Galaxy 4s
  • PlayStation 4
  • North Korea

Z kolei w polskim rankingu pierwsze dwa miejsca zajęły: serwis internetowy ask.fm i platforma cyfrowa nc+. Hasła wspólne dla obu list to Paul Walker oraz Harlem Shake.

Polska lista TOP 10, czyli hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2013 r.:

  • Ask.fm
  • Nc+
  • Paul Walker
  • Anna German
  • Top model
  • Zalando
  • Lekarze
  • Nju mobile
  • My Słowianie
  • Harlem Shake

Tegoroczny ranking Google Zeitgeist dla Polski został przygotowany w 14 kategoriach, m.in.:  Najczęściej wyszukiwane osoby, najbardziej popularni polscy i zagraniczni celebryci czy polska i zagraniczna muzyka na topie.

Wśród najczęściej wyszukiwanych osób przez polskich użytkowników Google, pierwsze miejsce zajął Paul Walker, tuż przed Anną German. Znajdująca się na miejscu trzecim tej listy Ewa Chodakowska może pochwalić się również pierwszą pozycją na liście polskich gwiazd. Zdetronizowała tym samym zeszłoroczną królową wyszukiwarki Natalię Siwiec, która  w tym roku znalazła się na miejscu piątym. Ze świata muzyki najpopularniejsi okazali się być Donatan i Cleo ze swoim przebojem "My Słowianie" oraz "Gangnam Style" zespołu Psy, który cieszył się popularnością także w 2012 roku. Polscy internauci najczęściej szukali także odpowiedzi na pytania "jak zrobić lukier?" oraz "czym jest iban?"

Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań dostępne są na stronie google.com/zeitgeist

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.