Śląsk najlepszy dla inwestorów (ranking)

Śląsk najlepszy dla inwestorów (ranking)

Brief for Poland / Aktualności

Śląsk jest najatrakcyjniejszym regionem w Polsce dla inwestorów – taki wniosek płynie z raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Na podium znalazły się także dolnośląskie i mazowieckie. Ranking zamyka podlaskie.

-

Ukazała się dziewiąta edycja raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Ranking województw tworzony jest na podstawie siedmiu następujących kryteriów: dostępność transportowa, zasoby i koszty pracy, regionalny rynek zbytu, infrastruktura gospodarcza, infrastruktura społeczna, bezpieczeństwo oraz aktywność wobec inwestorów.

Wśród województw liderem atrakcyjności inwestycyjnej nadal pozostaje śląskie. Wysoka atrakcyjność inwestycyjna cechuje województwo dolnośląskie i mazowieckie. Grupę regionów o ponadprzeciętnej atrakcyjności tworzą województwa: małopolskie, wielkopolskie, pomorskie, zachodniopomorskie i łódzkie. Natomiast w klasie regionów o niskiej atrakcyjności znalazło się pięć województw – podkarpackie, warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie, lubelskie i podlaskie.

Co to jest atrakcyjność inwestycyjna?
Atrakcyjność inwestycyjna rozumiana jest tu w kategoriach korzyści, jakie oferuje dana lokalizacja inwestorowi. Korzyści te mają przede wszystkim wymiar finansowy – poprawiają rachunek ekonomiczny przedsięwzięcia, przez co zapewniają wyższą stopę zwrotu z inwestycji. Do pewnego stopnia odnoszą się także do korzyści, których wartość pieniężną trudno oszacować – chodzi na przykład o wizerunek inwestora, postawy lokalnej społeczności wobec inwestora czy warunki życia dla przyszłych pracowników.

Im zakres i charakter korzyści bardziej adekwatny do potrzeb inwestora tym większa atrakcyjność. Ponieważ potrzeby każdego inwestora są inne, praktycznie każda gmina w Polsce może być atrakcyjnym miejscem dla jakiejś inwestycji. Trzeba jednak znać swoje atuty i słabości oraz oczekiwania typowe dla różnych rodzajów inwestycji, bo wtedy wiemy, jak i do kogo kierować promocję i ofertę inwestycyjną – które dzisiaj muszą być „szyte na miarę”.

::

Źródło: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.