Śląsk najlepszy dla inwestorów (ranking)

Śląsk najlepszy dla inwestorów (ranking)

Brief for Poland / Aktualności

Śląsk jest najatrakcyjniejszym regionem w Polsce dla inwestorów – taki wniosek płynie z raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Na podium znalazły się także dolnośląskie i mazowieckie. Ranking zamyka podlaskie.

-

Ukazała się dziewiąta edycja raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Ranking województw tworzony jest na podstawie siedmiu następujących kryteriów: dostępność transportowa, zasoby i koszty pracy, regionalny rynek zbytu, infrastruktura gospodarcza, infrastruktura społeczna, bezpieczeństwo oraz aktywność wobec inwestorów.

Wśród województw liderem atrakcyjności inwestycyjnej nadal pozostaje śląskie. Wysoka atrakcyjność inwestycyjna cechuje województwo dolnośląskie i mazowieckie. Grupę regionów o ponadprzeciętnej atrakcyjności tworzą województwa: małopolskie, wielkopolskie, pomorskie, zachodniopomorskie i łódzkie. Natomiast w klasie regionów o niskiej atrakcyjności znalazło się pięć województw – podkarpackie, warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie, lubelskie i podlaskie.

Co to jest atrakcyjność inwestycyjna?
Atrakcyjność inwestycyjna rozumiana jest tu w kategoriach korzyści, jakie oferuje dana lokalizacja inwestorowi. Korzyści te mają przede wszystkim wymiar finansowy – poprawiają rachunek ekonomiczny przedsięwzięcia, przez co zapewniają wyższą stopę zwrotu z inwestycji. Do pewnego stopnia odnoszą się także do korzyści, których wartość pieniężną trudno oszacować – chodzi na przykład o wizerunek inwestora, postawy lokalnej społeczności wobec inwestora czy warunki życia dla przyszłych pracowników.

Im zakres i charakter korzyści bardziej adekwatny do potrzeb inwestora tym większa atrakcyjność. Ponieważ potrzeby każdego inwestora są inne, praktycznie każda gmina w Polsce może być atrakcyjnym miejscem dla jakiejś inwestycji. Trzeba jednak znać swoje atuty i słabości oraz oczekiwania typowe dla różnych rodzajów inwestycji, bo wtedy wiemy, jak i do kogo kierować promocję i ofertę inwestycyjną – które dzisiaj muszą być „szyte na miarę”.

::

Źródło: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.