Google stawia na roboty

Brief.pl / Technologie

Google przejął firmę Boston Dynamics, specjalizującą się w produkowaniu badawczych robotów między innymi dla Pentagonu. W jej laboratoriach powstały dwu i czteronożne machiny przypominające zwierzęta.

-

Boston Dynamics zasłynął z produkowania technologicznie zaawansowanych robotów dla Defense Advanced Research Projects Agency. Jest to kolejna firma, która dołączyła do nowego projektu Googla, który ma na celu stworzenie „prawdziwych robotów”. Na czele koncepcji stanie szef projektu Android – Andy Rubin.

Międzynarodowy rozgłos przyniosły firmie Boston Dynamics konstrukcje, takie jak dwunożny robot Atlas, przypominający wyglądem człowieka, czy czworonożny robot Cheeta, osiągający 30 km/h. Urządzenia charakteryzują się niesamowitą zdolnością utrzymywania równowagi w trudnych warunkach, takich jak nierówne, strome czy śliskie powierzchnie.

Google inwestuje w projekty określane mianem futurystycznych. Firma zatrudnia futurologów, naukowców przewidujących w jakim kierunku będzie rozwijać się cywilizacja. Andy Rubin twierdzi, że to właśnie do robotów należy przyszłość. Warto dodać, że Boston Dynamics jest ósmą firmą zajmującą się robotami, która trafiła do Googla.  

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.