Instagram kontra Snapchat

Instagram kontra Snapchat

Brief.pl / Aktualności

Instagram przedstawił swoją nową funkcję Instagram Direct, która pozwala wysyłać prywatne zdjęcia i filmy do znajomych. Czy poprzez tę zmianę Instagram chce dorównać Snapchatowi?

-

Dzięki nowej funkcji, użytkownicy Instagrama będą mogli przesyłać prywatne nagrania i zdjęcia nawet do 15 osób na raz, zarówno do naszych znajomych jak i osób, które nas obserwują. W tym drugim przypadku, aplikacja powiadomi nas, że dany użytkownik chce nam przesłać wiadomość zawierającą nagranie lub obraz. Jeśli ją odrzucimy, nadawca będzie zablokowany na zawsze. Direct powiadomi nas również o tym, czy zdjęcie lub film zostało wyświetlone.

W związku z tymi zmianami okazuje się, że Instagram i Snapchat mają teraz ze sobą wiele wspólnego.  Jak bardzo aplikacje do publikowania zdjęć są do siebie podobne, przekonajcie się sami.

Zrobienie zdjęcia

Aplikacja do dzielenia się i obróbki zdjęć nie byłaby zbyt przydatna bez funkcji zrobienia zdjęcia. Kiedy wejdziemy w tryb fotografii w tych aplikacjach, od razu rzuca nam się w oczy centralnie umieszczony, okrągły przycisk. Użytkownicy Instagrama mają możliwość zapisania zrobionego zdjęcia poza aplikacją, w Snapchacie jest to niemożliwe.

Nakręcenie filmu

Ponownie obydwa ekrany są do siebie bardzo podobne. Każda aplikacja wymaga naciśnięcia i przytrzymania czerwonego przycisku, w celu nagrania. Filmiki w Snapchacie mogą trwac 10 sekund, w Instagramie ten czas jest wydłużony do 15. Tak samo jak w przypadku zdjęć, zapisanie filmików w pamięci telefonu jest możliwe tylko w przypadku Instagrama. 

Wysyłanie zdjęć i filmików

Dzięki czwartkowej aktualizacji Instagrama, obydwie aplikacje mają teraz możliwość wysyłania wiadomości bezpośrednio do wybranego przez nas użytkownika bądź użytkowników. Snapchat nie ma wprowadzonych ograniczeń, jeżeli chodzi o ilość odbiorców, jednak zdjęcie/film znika zaraz po jego wyświetleniu. Co oznacza, że ciągłe konwersacje nie są możliwe w tej aplikacji.

Blokowanie i raportowanie użytkowników

Zarówno Instagram, jak i Snapchat pozwala swoim użytkownikom na blokowanie osób, których zdjęcia i filmy wdają nam się nieodpowiednie. Instagram również zezwala na wysyłanie raportów.

Prócz tych wszystkich podobieństw aplikacje mają też parę różnic. Tylko Instagram pozwala swoim użytkownikom na nakładanie filtrów na zdjęcia, komentowanie i lubienie. Snapchat natomiast umożliwia nakładanie tekstu i rysowanie bezpośrednio na zdjęciu oraz  ustawianie czasomierza.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.