Instagram kontra Snapchat

Instagram kontra Snapchat

Brief.pl / Aktualności

Instagram przedstawił swoją nową funkcję Instagram Direct, która pozwala wysyłać prywatne zdjęcia i filmy do znajomych. Czy poprzez tę zmianę Instagram chce dorównać Snapchatowi?

-

Dzięki nowej funkcji, użytkownicy Instagrama będą mogli przesyłać prywatne nagrania i zdjęcia nawet do 15 osób na raz, zarówno do naszych znajomych jak i osób, które nas obserwują. W tym drugim przypadku, aplikacja powiadomi nas, że dany użytkownik chce nam przesłać wiadomość zawierającą nagranie lub obraz. Jeśli ją odrzucimy, nadawca będzie zablokowany na zawsze. Direct powiadomi nas również o tym, czy zdjęcie lub film zostało wyświetlone.

W związku z tymi zmianami okazuje się, że Instagram i Snapchat mają teraz ze sobą wiele wspólnego.  Jak bardzo aplikacje do publikowania zdjęć są do siebie podobne, przekonajcie się sami.

Zrobienie zdjęcia

Aplikacja do dzielenia się i obróbki zdjęć nie byłaby zbyt przydatna bez funkcji zrobienia zdjęcia. Kiedy wejdziemy w tryb fotografii w tych aplikacjach, od razu rzuca nam się w oczy centralnie umieszczony, okrągły przycisk. Użytkownicy Instagrama mają możliwość zapisania zrobionego zdjęcia poza aplikacją, w Snapchacie jest to niemożliwe.

Nakręcenie filmu

Ponownie obydwa ekrany są do siebie bardzo podobne. Każda aplikacja wymaga naciśnięcia i przytrzymania czerwonego przycisku, w celu nagrania. Filmiki w Snapchacie mogą trwac 10 sekund, w Instagramie ten czas jest wydłużony do 15. Tak samo jak w przypadku zdjęć, zapisanie filmików w pamięci telefonu jest możliwe tylko w przypadku Instagrama. 

Wysyłanie zdjęć i filmików

Dzięki czwartkowej aktualizacji Instagrama, obydwie aplikacje mają teraz możliwość wysyłania wiadomości bezpośrednio do wybranego przez nas użytkownika bądź użytkowników. Snapchat nie ma wprowadzonych ograniczeń, jeżeli chodzi o ilość odbiorców, jednak zdjęcie/film znika zaraz po jego wyświetleniu. Co oznacza, że ciągłe konwersacje nie są możliwe w tej aplikacji.

Blokowanie i raportowanie użytkowników

Zarówno Instagram, jak i Snapchat pozwala swoim użytkownikom na blokowanie osób, których zdjęcia i filmy wdają nam się nieodpowiednie. Instagram również zezwala na wysyłanie raportów.

Prócz tych wszystkich podobieństw aplikacje mają też parę różnic. Tylko Instagram pozwala swoim użytkownikom na nakładanie filtrów na zdjęcia, komentowanie i lubienie. Snapchat natomiast umożliwia nakładanie tekstu i rysowanie bezpośrednio na zdjęciu oraz  ustawianie czasomierza.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.