Polacy piją coraz więcej whisky

Polacy piją coraz więcej whisky

Brief.pl / Aktualności

Sprzedaż whisky w Polsce rosła przez ostatnie 10 lat w tempie ok. 20 proc. rocznie. Wprawdzie wciąż nie jesteśmy na tym rynku potęgą, ale w najbliższej przyszłości może się to zmienić.

-

Według danych The IWSR (International Wine & Spirit Research) w ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż whisky w Polsce rosła w tempie ok. 20 proc. rocznie. Polska jest w związku z tym jednym z najszybciej rozwijających się rynków whisky na świecie. Według prognoz do końca roku w Polsce zostanie sprzedanych ok. 17,3 mln litrów whisky. Oznacza to, że pełnoletni Polak wypije w 2013 r. trochę ponad 0,5 l. tego trunku. Dla porównania wódki spożyje w tym czasie ok. 8,4 l.

Wprawdzie nadal nie jesteśmy potęgą na tym rynku, ale wzrost spożycia whisky wciąż postępuje. Według prognoz The IWSR w Polsce będziemy mieli do czynienia z rocznym 8-proc. wzrostem spożycia tego trunku przez kolejne 5 lat. Już teraz potencjał polskiego rynku whisky jest dostrzegany w Szkocji. W ostatnim raporcie Scotch Whisky Association, stowarzyszeniu producentów szkockiej whisky, Polska znalazła się w pierwszej dwudziestce największych odbiorców szkockiej pod względem ilości kupowanego trunku. Potencjał polskiego rynku zaczął dostrzegać również dom aukcyjny Bonhams, który zaczął umieszczać wyceny sprzedawanych przez siebie butelek whisky również w złotych.

Przyczyn wzrostu zainteresowania whisky w Polsce można szukać przede wszystkim w zmianie stylu życia i przejmowaniu zachodnich wzorców kulturowych. Drugim czynnikiem jest wzrost zamożności Polaków, a także zwiększenie dostępności whisky na polskim rynku. Rozwinęła się nie tylko sieć sprzedaży whisky, ale w ciągu ostatnich lat zmniejszyły się również jej ceny, a właściciele marek aktywnie wspierają sprzedaż whisky w Polsce za pomocą działań marketingowych.

Polacy odkryli również whisky jako inwestycje. Wprawdzie zdecydowana większość dostępnego na rynku trunku nie posiada walorów inwestycyjnych, ale historyczne dane pokazują, że rzadkie, kolekcjonerskie butelki starej szkockiej whisky single malt sprawdzają się również jako lokata kapitału. Według danych Whisky Highland indeks IGS 1000 – śledzący ceny tysiąca butelek o największym potencjale inwestycyjnym – wzrósł od początku roku o 18 proc. i 160 proc. w ciągu ostatnich 5 lat. W takie szkockie trunki Polacy zainwestowali już 10 mln zł.

::

Przeczytaj również:

Whisky na Facebooku

Piwa smakowe na Facebooku

Tagi:

whisky

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?