Poznaj Pebble

Poznaj Pebble

Brief.pl / Technologie

W maju 2012 roku, projekt nazwany „Pebble: e-papierowy zegarek dla iPhonów i na Androida” poparło ponad 68 tysięcy użytkowników platformy crowdfundingowej Kickstarter. Około 85 tysięcy osób postanowiło kupić go, zanim jeszcze powstał pierwszy egzemplarz.

-

Pebble to inteligentny zegarek z biało-czarnym e-papierowym wyświetlaczem, który na bieżąco informuje użytkownika o przychodzących mailach i wiadomościach tekstowych, poprzez wibracje. Otwarty interfejs umożliwia programistom tworzenie niezliczonej ilości aplikacji. Na przykład „Pebble Canvas” pozwala na stworzenie spersonalizowanego widoku tarczy zegara. Możemy dodać choćby pogodę, kalendarz czy datę. Możliwe jest także włączenie powiadomień dla portali społecznościowych, działa również z aplikacjami muzycznymi, choćby ze Spotify.

Stwórca Pebble, Eric Migicovsky dążył do skonstruowania produktu, który będzie kompatybilny zarówno z iPhonem jak i z Androidem, jego ekran będzie widoczny nawet przy dużym nasłonecznieniu i nie będzie potrzebował ładowania baterii częściej niż raz na tydzień. Ważnym aspektem tego zegarka jest również wodoodporność.

Pebble, e-paper watch

Kiedy Migicovsky postanowił zrealizować swój projekt, udał się z nim do inwestorów. Jednak ci, nie uwierzyli w powodzenie inteligentnego zegarka. W marcu 2013 postanowił zatem wziąć sprawy w swoje ręce i zaprezentował swój startup na portalu Kickstarter. Jego założeniem było zebranie 100 tysięcy dolarów, to pozwoliłoby mu na skonstruowanie tysiąca Pebble’ów. W ciągu dwóch godzin Migicovsky osiągnął swój cel, a w przeciągu 6 dni pobił rekord na Kickstarterze. W sumie zebrał 10,226,845 dolarów. 

Migicovsky zatrudnił siedmiu swoich znajomych i poleciał do Chin aby znaleźć producenta. Na ten czas, oszacował, że pierwsze zegarki będą mogły dotrzeć do swoich właścicieli przed świętami. Jednak zamiast e-papierowych zegarków musiał wysłać e-kartki, z przeprosinami.

„Mieliśmy problemy z produkcją. Musimy nauczyć się jak sklejać rzeczy, tak jak dzieci bawiące się tubką kleju” komentuje Eric Migicovsky. „To był proces pełen eksperymentów, prób i błędów. Musieliśmy wytworzyć plastik, a później znaleźć taki typ kleju, którego chcielibyśmy używać. Musieliśmy również nauczyć się jak długo schnie klej, ile gramów lub też miligramów powinniśmy go używać (…)”.

Na ostatnim CES w Las Vegas, w styczniu 2013 Migicovsky w końcu ogłosił, że Pebble zacznie trafiać do użytkowników 23 stycznia.

Zegarek jest dostępny w cenie 150 dolarów na stronie producenta.

 

Źródło: Wired Magazine

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.