wp - grudzien 2016

Poznaj Pebble

Poznaj Pebble

Brief.pl / Technologie

W maju 2012 roku, projekt nazwany „Pebble: e-papierowy zegarek dla iPhonów i na Androida” poparło ponad 68 tysięcy użytkowników platformy crowdfundingowej Kickstarter. Około 85 tysięcy osób postanowiło kupić go, zanim jeszcze powstał pierwszy egzemplarz.

-

Pebble to inteligentny zegarek z biało-czarnym e-papierowym wyświetlaczem, który na bieżąco informuje użytkownika o przychodzących mailach i wiadomościach tekstowych, poprzez wibracje. Otwarty interfejs umożliwia programistom tworzenie niezliczonej ilości aplikacji. Na przykład „Pebble Canvas” pozwala na stworzenie spersonalizowanego widoku tarczy zegara. Możemy dodać choćby pogodę, kalendarz czy datę. Możliwe jest także włączenie powiadomień dla portali społecznościowych, działa również z aplikacjami muzycznymi, choćby ze Spotify.

Stwórca Pebble, Eric Migicovsky dążył do skonstruowania produktu, który będzie kompatybilny zarówno z iPhonem jak i z Androidem, jego ekran będzie widoczny nawet przy dużym nasłonecznieniu i nie będzie potrzebował ładowania baterii częściej niż raz na tydzień. Ważnym aspektem tego zegarka jest również wodoodporność.

Pebble, e-paper watch

Kiedy Migicovsky postanowił zrealizować swój projekt, udał się z nim do inwestorów. Jednak ci, nie uwierzyli w powodzenie inteligentnego zegarka. W marcu 2013 postanowił zatem wziąć sprawy w swoje ręce i zaprezentował swój startup na portalu Kickstarter. Jego założeniem było zebranie 100 tysięcy dolarów, to pozwoliłoby mu na skonstruowanie tysiąca Pebble’ów. W ciągu dwóch godzin Migicovsky osiągnął swój cel, a w przeciągu 6 dni pobił rekord na Kickstarterze. W sumie zebrał 10,226,845 dolarów. 

Migicovsky zatrudnił siedmiu swoich znajomych i poleciał do Chin aby znaleźć producenta. Na ten czas, oszacował, że pierwsze zegarki będą mogły dotrzeć do swoich właścicieli przed świętami. Jednak zamiast e-papierowych zegarków musiał wysłać e-kartki, z przeprosinami.

„Mieliśmy problemy z produkcją. Musimy nauczyć się jak sklejać rzeczy, tak jak dzieci bawiące się tubką kleju” komentuje Eric Migicovsky. „To był proces pełen eksperymentów, prób i błędów. Musieliśmy wytworzyć plastik, a później znaleźć taki typ kleju, którego chcielibyśmy używać. Musieliśmy również nauczyć się jak długo schnie klej, ile gramów lub też miligramów powinniśmy go używać (…)”.

Na ostatnim CES w Las Vegas, w styczniu 2013 Migicovsky w końcu ogłosił, że Pebble zacznie trafiać do użytkowników 23 stycznia.

Zegarek jest dostępny w cenie 150 dolarów na stronie producenta.

 

Źródło: Wired Magazine

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.