wp - grudzien 2016

Rok 2013 w turystyce (raport)

Rok 2013 w turystyce (raport)

Brief for Poland / Aktualności

Z badania wykonanego na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku cudzoziemcy odwiedzili Polskę 56,7 mln razy, o 9,4 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, a liczba przyjazdów turystów w tym czasie została oszacowana na 12,1 mln, czyli o 8 proc. więcej niż w 2012 roku.

-

Zmieniła się też struktura przyjazdów. Z krajów tzw. „starej Unii" (poza Niemcami) widoczny jest wzrost przyjazdów w odwiedziny oraz w celach zdrowotnych zaś z krajów „nowej Unii" w celach typowo turystycznych.

W przypadku Rosji, Białorusi i Ukrainy zwiększyła się liczba przyjazdów w celu zakupów. Wzrost przyjazdów „zakupowych", związany z otwarciem małego ruchu granicznego z Obwodem Kalinin-gradzkim Federacji Rosyjskiej, jest na tyle istotny, że przełożył się automatycznie na zmianę proporcji i spadki w innych kategoriach dla Rosji.

Dane uzyskane w odniesieniu do zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku pokazują przede wszystkim, że nastąpił powrót do wcześniejszych trendów, załamanych z jednej strony organizacją Euro 2012, z drugiej – skutkami recesji gospodarczej, rzutującej przede wszystkim na ograniczenie znaczenia wydatków biznesowych, w tym zwłaszcza cięcie kosztów z nimi związanych. Kolejnym powodem pewnych zmian trendów jest szersze otwarcie na rynki wschodnie.

::

Źródło: POT

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.