Rok 2013 w turystyce (raport)

Rok 2013 w turystyce (raport)

Brief for Poland / Aktualności

Z badania wykonanego na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku cudzoziemcy odwiedzili Polskę 56,7 mln razy, o 9,4 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, a liczba przyjazdów turystów w tym czasie została oszacowana na 12,1 mln, czyli o 8 proc. więcej niż w 2012 roku.

-

Zmieniła się też struktura przyjazdów. Z krajów tzw. „starej Unii" (poza Niemcami) widoczny jest wzrost przyjazdów w odwiedziny oraz w celach zdrowotnych zaś z krajów „nowej Unii" w celach typowo turystycznych.

W przypadku Rosji, Białorusi i Ukrainy zwiększyła się liczba przyjazdów w celu zakupów. Wzrost przyjazdów „zakupowych", związany z otwarciem małego ruchu granicznego z Obwodem Kalinin-gradzkim Federacji Rosyjskiej, jest na tyle istotny, że przełożył się automatycznie na zmianę proporcji i spadki w innych kategoriach dla Rosji.

Dane uzyskane w odniesieniu do zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku pokazują przede wszystkim, że nastąpił powrót do wcześniejszych trendów, załamanych z jednej strony organizacją Euro 2012, z drugiej – skutkami recesji gospodarczej, rzutującej przede wszystkim na ograniczenie znaczenia wydatków biznesowych, w tym zwłaszcza cięcie kosztów z nimi związanych. Kolejnym powodem pewnych zmian trendów jest szersze otwarcie na rynki wschodnie.

::

Źródło: POT

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.