Rok 2013 w turystyce (raport)

Rok 2013 w turystyce (raport)

Brief for Poland / Aktualności

Z badania wykonanego na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku cudzoziemcy odwiedzili Polskę 56,7 mln razy, o 9,4 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, a liczba przyjazdów turystów w tym czasie została oszacowana na 12,1 mln, czyli o 8 proc. więcej niż w 2012 roku.

-

Zmieniła się też struktura przyjazdów. Z krajów tzw. „starej Unii" (poza Niemcami) widoczny jest wzrost przyjazdów w odwiedziny oraz w celach zdrowotnych zaś z krajów „nowej Unii" w celach typowo turystycznych.

W przypadku Rosji, Białorusi i Ukrainy zwiększyła się liczba przyjazdów w celu zakupów. Wzrost przyjazdów „zakupowych", związany z otwarciem małego ruchu granicznego z Obwodem Kalinin-gradzkim Federacji Rosyjskiej, jest na tyle istotny, że przełożył się automatycznie na zmianę proporcji i spadki w innych kategoriach dla Rosji.

Dane uzyskane w odniesieniu do zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku pokazują przede wszystkim, że nastąpił powrót do wcześniejszych trendów, załamanych z jednej strony organizacją Euro 2012, z drugiej – skutkami recesji gospodarczej, rzutującej przede wszystkim na ograniczenie znaczenia wydatków biznesowych, w tym zwłaszcza cięcie kosztów z nimi związanych. Kolejnym powodem pewnych zmian trendów jest szersze otwarcie na rynki wschodnie.

::

Źródło: POT

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.