wp - grudzien 2016

Firmy ubezpieczeniowe najskuteczniej dbają o wizerunek

Firmy ubezpieczeniowe najskuteczniej dbają o wizerunek

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z raportu opracowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie agencji Procontent Communication, firmy z branży ubezpieczeniowej najskuteczniej budują swój wizerunek. Na szarym końcu uplasowały się przedsiębiorstwa z sektora budowlanego, nieruchomości oraz chemii gospodarczej.

-

21 proc. Polaków, a w tym 31 proc. przedsiębiorców, uznało, że sektor ubezpieczeniowy charakteryzuje się najsprawniejszą komunikacją z otoczeniem. Na kolejnych miejscach uplasowały się: media i rozrywka, telekomunikacja oraz sieci handlowe. Co ciekawe, 25 proc. badanych nie potrafiło wskazać żadnej branży, którą ich zdaniem cechuje skuteczny PR.

Najlepszy PR branże wykres

Na odpowiedzi znaczny wpływ miała płeć respondentów. Zdaniem pań najlepszym PR-em cieszą się media i rozrywka, natomiast panów – telekomunikacja i ubezpieczenia. Zgodnie z oczekiwaniami, kobiety znacznie częściej niż mężczyźni wskazywały branżę odzieżową oraz kosmetyczną jako charakteryzujące się dobrą opinią. Mężczyzni znacznie lepiej oceniali komunikację w sektorze paliwowym, przedsiębiorstw transportowych oraz firm budowalnych. Nieoczekiwanie, alkohole oraz tytoń były ponad dwa razy częściej wskazywane przez kobiety niż mężczyzn jako branża mająca skuteczny PR. Najgorszą opinię wśród Polaków niezależnie od płci mają natomiast producenci chemii gospodarczej, branża budowlana oraz nieruchomości.

Aż 40 proc. badanych nadal postrzega PR jako uboższego bliźniaka marketingu. Większość ankietowanych zgodziła się jednak ze stwierdzeniem, że PR jest dobrym uzupełnieniem informacji zawartych w reklamach, a wiadomości przekazywane przez specjalistów od budowania wizerunku pozwalają łatwiej formułować ocenę konkretnej sytuację.

::

Ankieta została zrealizowana w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”, przełamującej negatywne stereotypy o branży PR. Badanie zlecone przez agencję Procontent Communication  przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.