Firmy ubezpieczeniowe najskuteczniej dbają o wizerunek

Firmy ubezpieczeniowe najskuteczniej dbają o wizerunek

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z raportu opracowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie agencji Procontent Communication, firmy z branży ubezpieczeniowej najskuteczniej budują swój wizerunek. Na szarym końcu uplasowały się przedsiębiorstwa z sektora budowlanego, nieruchomości oraz chemii gospodarczej.

-

21 proc. Polaków, a w tym 31 proc. przedsiębiorców, uznało, że sektor ubezpieczeniowy charakteryzuje się najsprawniejszą komunikacją z otoczeniem. Na kolejnych miejscach uplasowały się: media i rozrywka, telekomunikacja oraz sieci handlowe. Co ciekawe, 25 proc. badanych nie potrafiło wskazać żadnej branży, którą ich zdaniem cechuje skuteczny PR.

Najlepszy PR branże wykres

Na odpowiedzi znaczny wpływ miała płeć respondentów. Zdaniem pań najlepszym PR-em cieszą się media i rozrywka, natomiast panów – telekomunikacja i ubezpieczenia. Zgodnie z oczekiwaniami, kobiety znacznie częściej niż mężczyźni wskazywały branżę odzieżową oraz kosmetyczną jako charakteryzujące się dobrą opinią. Mężczyzni znacznie lepiej oceniali komunikację w sektorze paliwowym, przedsiębiorstw transportowych oraz firm budowalnych. Nieoczekiwanie, alkohole oraz tytoń były ponad dwa razy częściej wskazywane przez kobiety niż mężczyzn jako branża mająca skuteczny PR. Najgorszą opinię wśród Polaków niezależnie od płci mają natomiast producenci chemii gospodarczej, branża budowlana oraz nieruchomości.

Aż 40 proc. badanych nadal postrzega PR jako uboższego bliźniaka marketingu. Większość ankietowanych zgodziła się jednak ze stwierdzeniem, że PR jest dobrym uzupełnieniem informacji zawartych w reklamach, a wiadomości przekazywane przez specjalistów od budowania wizerunku pozwalają łatwiej formułować ocenę konkretnej sytuację.

::

Ankieta została zrealizowana w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”, przełamującej negatywne stereotypy o branży PR. Badanie zlecone przez agencję Procontent Communication  przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?