Prognozy zatrudnienia dla Polski najlepsze spośród państw UE

Prognozy zatrudnienia dla Polski najlepsze spośród państw UE

Brief.pl / Aktualności

Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia zaprezentował najbardziej optymistyczną od dziewięciu kwartałów prognozę zatrudnienia dla Polski. Najlepsza koniunktura jest przewidziana dla transportu, produkcji przemysłowej, restauracji oraz handlu detalicznego i hurtowego.

-

Pierwszy kwartał 2014 roku wskazuje na duży optymizm pracodawców w Polsce i najlepszą od dwóch lat prognozę netto zatrudnienia (+9 proc.), która jest najwyższym wynikiem wśród państw Unii Europejskiej i  trzecim z rzędu, uzyskanym dla naszego kraju. Spośród 756 badanych pracodawców, zwiększenie całkowitego zatrudnienia przewiduje 13 proc. firm, 9 proc. zamierza redukować etaty, a 72 proc. nie planuje zmian personalnych.

W zestawieniu prognozy są wyższe w ośmiu z 10 badanych branżach. Dynamiczny wzrost odnotowała produkcja przemysłowa (+18 proc.), a także transport, logistyka, komunikacja (+16 proc.) oraz budownictwo (+13 proc.). Znacznej poprawie uległa również prognoza dla sektora kopalnie, przemysł wydobywczy (+11 proc.), a także dla sektora restauracje i hotele (+10 proc.). Pogorszenie prognozy nastąpiło w dwóch sektorach: instytucje sektora publicznego (-6 proc.)  oraz energetyka, gazownictwo, wodociągi (-5 proc.).

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.