Odłóż smartfona na weekend

Brief.pl / Inspiracje

Smartfony zawładnęły naszym życiem. Wstrzymujemy oddech zawsze wtedy, gdy dostajemy powiadomienie. Jesteśmy w stanie nieustającego rozproszenia. Czy potrafimy żyć bez telefonów komórkowych?

-

Urokowi social mediów i ciągłego połączenia z internetem z czasem nie można się oprzeć. Dzięki serwisom społecznościowym mamy wrażenie posiadania setek znajomych, z którymi pozornie utrzymujemy kontakt. Pozornie dlatego, że już nawet nie silimy się na wysłanie krótkiej wiadomości „co u Ciebie”, bo przecież wiemy wszystko. Dzięki Instagramowi dowiadujemy się co nasz kolega zjadł na śniadanie, Foursquare pokazuje nam gdzie, a Spotify jakiej muzyki wtedy słuchał.

W sieci sieci

Na początku lat 90’ wszyscy użytkownicy Internetu odnosili się do niego bardzo entuzjastycznie. Padały głosy, że teraz wreszcie mogą otworzyć się na świat, być w ciągłej relacji ze znajomymi, pracować wszędzie tam, gdzie jest dostęp do sieci, a na oku mieć wszystkie okazje i promocje, z których można natychmiast skorzystać. Każdemu odpowiadał taki styl życia, nie do pomyślenia było, że to może znużyć.

Stan czuwania

Obecnie wiele osób zaczyna doceniać przejście w tryb offline. Niestety, są i tacy, którzy nie wyobrażają sobie dnia bez Facebook’a. To wszystko dlatego, że nie chcemy niczego przegapić i wpadamy w stan permanentnego czuwania. Zaczynamy funkcjonować w gotowości bojowej, a nasz system wciąż zachowuje czujność. Taką postawę nazywamy „fight-or-fight” czyli walki-ucieczki, która w skutkach przypomina objawy chronicznego stresu. Tracimy odporność, mamy liczne dolegliwości fizyczne i psychiczne. Umieszczając mnóstwo informacji o sobie w sieci, w rezultacie oddalamy się od innych w realnym świecie, czując przy tym przygnębienie i niespełnienie.

FOMO

Sprawdzenie swojego telefonu w poszukiwaniu nowych powiadomień zaraz po przebudzeniu stało się dla wielu rutynowym działaniem. Podobnie jak poranna toaleta. Chęć bycia na bieżąco ze wszystkimi informacjami, możemy określić mianem FOMO (fear of missing out). Jest to choroba XXI wieku, która wywołana jest lękiem, że ominie nas coś ważnego, na przykład informacja o wydarzeniu, które może mieć wpływ na nasze późniejsze plany. FOMO to także lęk przed byciem gorszym od innych. Kiedy na Facebook’owym wallu pojawiają się zdjęcia znajomych z wakacji, bądź informacja o związku zaopatrzona w kilkadziesiąt polubień stajemy się zazdrośni i chcemy „mieć” to samo co inni. Lansowanie się na portalach społecznościowych często jest przeciwieństwem realnego życia. Osoby, które wrzucają najwięcej postów najprawdopodobniej chcą wykreować nienaturalny obraz samego siebie. Warto sobie zadać pytanie, czy opublikowanie kolejnego postu faktycznie nas uszczęśliwi?

 

Do życia bez ciągłego korzystania ze smartfonów namawia coraz więcej osób, paradoksalnie także za pośrednictwem sieci. Jeśli chcecie przekonać, się co was omija kiedy przeglądacie kolejny fan page na Facebook’u, zostawcie swój telefon komórkowy w domu lub po prostu z trybu online przejdźcie w offline.  

Sprawdźcie też zamieszczony przez nas filmik i przekonajcie się, jak wyglądacie podczas kręcenia kolejnego filmiku, czy fotografowania naleśników.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.