Polski sukces na Kickstarterze

Polski sukces na Kickstarterze

Magazyn / Technologie

NeuroOn zarobił 100 tysięcy dolarów w ciągu 24 godzin. Polscy wynalazcy stworzyli maskę, która redukuje sen nawet do 2 godzin na dobę.

-

Firma Intelclinic, 3 grudnia, ruszyła ze zbiórką pieniędzy na platformie kickstarter.com. Jej celem było uzbieranie 100 tysięcy dolarów w 40 dni, aby wyprodukować pierwszą na świecie maskę polifazową, która zredukuje nasz sen od 2 do 6 godzin dziennie. Wyznaczoną kwotę udało im się zebrać, w przeciągu zaledwie doby.

Pomysł na sen

Janusz Frączak, Krzysztof Chojnowski i Kamil Adamczyk to twórcy NeuroOnu – maski, która monitoruje fale mózgowe człowieka i przygotowuje go do przejścia w tryb snu polifazowego. Większość ludzi jest przyzwyczajona do snu monofazowego, czyli takiego, który odbywamy tylko raz w ciągu doby. Tryb polifazowy natomiast, polega na serii krótkich drzemek, które redukują nasz sen do mniejszej ilości godzin. Warto wspomnieć, że organizm człowieka naturalnie jest dostosowany do takiego trybu wypoczynku. Wystarczy zaobserwować niemowlęta, które w nocy na przemian budzą się i zasypiają. Dzięki masce, zamiast spać 8 godzin bez przerwy, będziemy mogli ucinać sobie cztery pół godzinne drzemki.

Warto dodać, że sami mistrzowie korzystali z uroków drzemek. Leonardo Da Vinci, Winston Churchill czy Napoleon Bonaparte stosowali sen polifazowy, aby zregenerować siły.

Z maską na oczach

Po założeniu maski NeuroOn zaczyna ona obserwować nasze parametry życiowe. Mowa tu o falach mózgowych, napięciu mięśniowym czy ruchu gałek ocznych. W opasce zamontowane są specjalne czujniki, które cały czas monitorują wymienione wyżej parametry. Poprzez Bluetooth 4.0 maska łączy się z aplikacją zainstalowaną na smartfonie, gdzie analizowane są przesłane dane. Dzięki nim, po pewnym czasie, dostaniemy raport kiedy najlepiej się wysypiamy, a telefon obudzi nas w najodpowiedniejszym dla nas momencie.

Potrzeba matką wynalazku

Twórcami projektu są absolwenci polskich uczelni. Janusz Frączak i Krzysztof Chojnowski studiowali na Politechnice Warszawskiej, natomiast Kamil Adamczyk na Uniwersytecie Medycznym. Każdy z nich, prócz studiowania pracował, dlatego też doba stawała się dla nich zbyt krótka i nie mieli czasu na odpoczynek. Z tego właśnie powodu powstał NeuroOn.

Ich projekt od razu spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem internautów, ale nie tylko. Wynalazkowi kibicuje także Tim O’Reilly, propagator wolnego oprogramowania.

Intelclinic zdobywa coraz większe poparcie na kickstarter.com., dzięki niemu i finansowemu wsparciu, produkt ma szanse szybciej trafić na rynek.

Szef grupy, Kamil Adamczyk mówi: „Dzięki zebranym pieniądzom będziemy mogli ruszyć z produkcją. Mam nadzieję, że kiedy nasza maska trafi do sprzedaży będzie cieszyć się podobnym powodzeniem, jak jej projekt w Internecie.”

Źródło: Kickstarter

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.