wp - grudzien 2016

Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify ujawniło, że jak do tej pory wypłaciło artystom ponad 1 mld dol. w tantiemach. Rekordziści zarabiają dzięki usłudze nawet 3 mln dol. rocznie.

-

Jak podaje Spotify, artyści na odsłuchu jednej piosenki zarabiają średnio od 0,006 dol. do 0,0084 dol. Jednostkowo nie wygląda to najlepiej, ale jeśli weźmiemy pod uwagę dane dotyczące miesięcznych zarobków artystów to ten obraz ulega zmianie.

Spotify pokazało też dane dotyczące tego jak dużo przeznacza statystyczny użytkownik tej usługi na muzykę rocznie w porównaniu do przeciętnego melomana oraz porównanie przychodów dla artystów jakie każdy z nich "generuje".

Oprócz podania suchych danych o tym jak duży strumień pieniędzy płynie od najpopularniejszej muzycznej usługi strumieniowej do artystów, Spotify opublikowało również zestaw dobrych praktyk dla wykonawców oraz obszerne informacje o tym jak zarabia sama firma. Wykonawcy i właściciele praw autorskich dostali też dostęp do narzędzi analitycznych serwisu.

- Obie inicjatywy zwiększają transparentność naszych działań i rozwiewają wątpliwości co do pozytywnego wpływu serwisu Spotify na globalny rynek muzyczny - mówi Przemysław Pluta odpowiadający za rozwój usługi w Polsce.

To świetna zagrywka wizerunkowa ze strony Spotify i jednocześnie dowód na to, że naprawdę zaczynamy częściej przedkładać dostęp do niektórych dóbr nad ich fizyczne posiadanie, o czym pisałem w  listopadowym numerze "Briefu".

Źródło i więcej informacji dla artystów: www.spotifyartists.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.