Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify ujawniło, że jak do tej pory wypłaciło artystom ponad 1 mld dol. w tantiemach. Rekordziści zarabiają dzięki usłudze nawet 3 mln dol. rocznie.

-

Jak podaje Spotify, artyści na odsłuchu jednej piosenki zarabiają średnio od 0,006 dol. do 0,0084 dol. Jednostkowo nie wygląda to najlepiej, ale jeśli weźmiemy pod uwagę dane dotyczące miesięcznych zarobków artystów to ten obraz ulega zmianie.

Spotify pokazało też dane dotyczące tego jak dużo przeznacza statystyczny użytkownik tej usługi na muzykę rocznie w porównaniu do przeciętnego melomana oraz porównanie przychodów dla artystów jakie każdy z nich "generuje".

Oprócz podania suchych danych o tym jak duży strumień pieniędzy płynie od najpopularniejszej muzycznej usługi strumieniowej do artystów, Spotify opublikowało również zestaw dobrych praktyk dla wykonawców oraz obszerne informacje o tym jak zarabia sama firma. Wykonawcy i właściciele praw autorskich dostali też dostęp do narzędzi analitycznych serwisu.

- Obie inicjatywy zwiększają transparentność naszych działań i rozwiewają wątpliwości co do pozytywnego wpływu serwisu Spotify na globalny rynek muzyczny - mówi Przemysław Pluta odpowiadający za rozwój usługi w Polsce.

To świetna zagrywka wizerunkowa ze strony Spotify i jednocześnie dowód na to, że naprawdę zaczynamy częściej przedkładać dostęp do niektórych dóbr nad ich fizyczne posiadanie, o czym pisałem w  listopadowym numerze "Briefu".

Źródło i więcej informacji dla artystów: www.spotifyartists.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.