Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify ujawniło, że jak do tej pory wypłaciło artystom ponad 1 mld dol. w tantiemach. Rekordziści zarabiają dzięki usłudze nawet 3 mln dol. rocznie.

-

Jak podaje Spotify, artyści na odsłuchu jednej piosenki zarabiają średnio od 0,006 dol. do 0,0084 dol. Jednostkowo nie wygląda to najlepiej, ale jeśli weźmiemy pod uwagę dane dotyczące miesięcznych zarobków artystów to ten obraz ulega zmianie.

Spotify pokazało też dane dotyczące tego jak dużo przeznacza statystyczny użytkownik tej usługi na muzykę rocznie w porównaniu do przeciętnego melomana oraz porównanie przychodów dla artystów jakie każdy z nich "generuje".

Oprócz podania suchych danych o tym jak duży strumień pieniędzy płynie od najpopularniejszej muzycznej usługi strumieniowej do artystów, Spotify opublikowało również zestaw dobrych praktyk dla wykonawców oraz obszerne informacje o tym jak zarabia sama firma. Wykonawcy i właściciele praw autorskich dostali też dostęp do narzędzi analitycznych serwisu.

- Obie inicjatywy zwiększają transparentność naszych działań i rozwiewają wątpliwości co do pozytywnego wpływu serwisu Spotify na globalny rynek muzyczny - mówi Przemysław Pluta odpowiadający za rozwój usługi w Polsce.

To świetna zagrywka wizerunkowa ze strony Spotify i jednocześnie dowód na to, że naprawdę zaczynamy częściej przedkładać dostęp do niektórych dóbr nad ich fizyczne posiadanie, o czym pisałem w  listopadowym numerze "Briefu".

Źródło i więcej informacji dla artystów: www.spotifyartists.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.