Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Ponad miliard dolarów dla artystów od Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify ujawniło, że jak do tej pory wypłaciło artystom ponad 1 mld dol. w tantiemach. Rekordziści zarabiają dzięki usłudze nawet 3 mln dol. rocznie.

-

Jak podaje Spotify, artyści na odsłuchu jednej piosenki zarabiają średnio od 0,006 dol. do 0,0084 dol. Jednostkowo nie wygląda to najlepiej, ale jeśli weźmiemy pod uwagę dane dotyczące miesięcznych zarobków artystów to ten obraz ulega zmianie.

Spotify pokazało też dane dotyczące tego jak dużo przeznacza statystyczny użytkownik tej usługi na muzykę rocznie w porównaniu do przeciętnego melomana oraz porównanie przychodów dla artystów jakie każdy z nich "generuje".

Oprócz podania suchych danych o tym jak duży strumień pieniędzy płynie od najpopularniejszej muzycznej usługi strumieniowej do artystów, Spotify opublikowało również zestaw dobrych praktyk dla wykonawców oraz obszerne informacje o tym jak zarabia sama firma. Wykonawcy i właściciele praw autorskich dostali też dostęp do narzędzi analitycznych serwisu.

- Obie inicjatywy zwiększają transparentność naszych działań i rozwiewają wątpliwości co do pozytywnego wpływu serwisu Spotify na globalny rynek muzyczny - mówi Przemysław Pluta odpowiadający za rozwój usługi w Polsce.

To świetna zagrywka wizerunkowa ze strony Spotify i jednocześnie dowód na to, że naprawdę zaczynamy częściej przedkładać dostęp do niektórych dóbr nad ich fizyczne posiadanie, o czym pisałem w  listopadowym numerze "Briefu".

Źródło i więcej informacji dla artystów: www.spotifyartists.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.