Zielone zmiany…

Zielone zmiany…

Magazyn / CSR

…czyli o biznesowych korzyściach wprowadzania zasad zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.

-

Na świecie rośnie świadomość ekologiczna. Coraz więcej klientów wymaga by produkt był wytworzony w sposób przyjazny dla środowiska, z szacunkiem dla pracowników na wszystkich etapach produkcji. Dlatego duże firmy, najczęściej międzynarodowe, chcą wykazać się społeczną i ekologiczną odpowiedzialnością. Często zatrudniają specjalistów od tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu, zwanej Corporate Social Responsibility (CSR) i chętnie pokazują w reklamach swoje zielone i niebieskie oblicze (kolor wiązany z szacunkiem dla praw obywatelskich).

Tymczasem znacznie mniej słyszymy o wprowadzaniu zasad zrównoważonego rozwoju w małych i średnich przedsiębiorstwach, a przecież to właśnie kupowanie od lokalnych producentów a nie importerów towarów, które przebyły tysiące kilometrów, uchodzi za wyraz bycia świadomym konsumentem.

Pomysłów na to, jak zwykła średnia i mała firma może stać się bardziej zrównoważona jest wiele.

Do najbardziej znanych należy wyłączanie urządzeń pobierających energię, gdy biuro nie pracuje, systemy oszczędzania wody w łazienkach, zbiórka zużytych baterii, ograniczenie potrzeby drukowania dokumentów na rzecz wersji elektronicznych, wprowadzenie raz w tygodniu dnia bez klimatyzacji...

Do tych powszechnie znanych rozwiązań, których niestety wiele firm wciąż nie stosuje, dochodzą bardziej wyrafinowane. Na przykład zainstalowanie paneli słonecznych w biurze, promowanie zrównoważonego transportu – od ustawiana stojaków na rowery po premiowanie podróży służbowych koleją, programy wolontariatu pracowniczego lub kreowanie przyjaznego i zielonego otoczenia w pracy poprzez organizowanie w biurze ogródków warzywnych z kompostownikami na ogryzki jabłek czy fusy od herbaty.

Dobrze jednak by te różne, korzystne dla środowiska, a także pracowników i klientów, zmiany wprowadzać w dobrze zorganizowany sposób podparty strategią społecznej odpowiedzialności.

::

Cały artykuł można przeczytać w listopadowym wydaniu magazynu "Brief", nr 11(169)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.