Zielone zmiany…

Zielone zmiany…

Magazyn / CSR

…czyli o biznesowych korzyściach wprowadzania zasad zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.

-

Na świecie rośnie świadomość ekologiczna. Coraz więcej klientów wymaga by produkt był wytworzony w sposób przyjazny dla środowiska, z szacunkiem dla pracowników na wszystkich etapach produkcji. Dlatego duże firmy, najczęściej międzynarodowe, chcą wykazać się społeczną i ekologiczną odpowiedzialnością. Często zatrudniają specjalistów od tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu, zwanej Corporate Social Responsibility (CSR) i chętnie pokazują w reklamach swoje zielone i niebieskie oblicze (kolor wiązany z szacunkiem dla praw obywatelskich).

Tymczasem znacznie mniej słyszymy o wprowadzaniu zasad zrównoważonego rozwoju w małych i średnich przedsiębiorstwach, a przecież to właśnie kupowanie od lokalnych producentów a nie importerów towarów, które przebyły tysiące kilometrów, uchodzi za wyraz bycia świadomym konsumentem.

Pomysłów na to, jak zwykła średnia i mała firma może stać się bardziej zrównoważona jest wiele.

Do najbardziej znanych należy wyłączanie urządzeń pobierających energię, gdy biuro nie pracuje, systemy oszczędzania wody w łazienkach, zbiórka zużytych baterii, ograniczenie potrzeby drukowania dokumentów na rzecz wersji elektronicznych, wprowadzenie raz w tygodniu dnia bez klimatyzacji...

Do tych powszechnie znanych rozwiązań, których niestety wiele firm wciąż nie stosuje, dochodzą bardziej wyrafinowane. Na przykład zainstalowanie paneli słonecznych w biurze, promowanie zrównoważonego transportu – od ustawiana stojaków na rowery po premiowanie podróży służbowych koleją, programy wolontariatu pracowniczego lub kreowanie przyjaznego i zielonego otoczenia w pracy poprzez organizowanie w biurze ogródków warzywnych z kompostownikami na ogryzki jabłek czy fusy od herbaty.

Dobrze jednak by te różne, korzystne dla środowiska, a także pracowników i klientów, zmiany wprowadzać w dobrze zorganizowany sposób podparty strategią społecznej odpowiedzialności.

::

Cały artykuł można przeczytać w listopadowym wydaniu magazynu "Brief", nr 11(169)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.