wp - grudzien 2016

Zielone zmiany…

Zielone zmiany…

Magazyn / CSR

…czyli o biznesowych korzyściach wprowadzania zasad zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.

-

Na świecie rośnie świadomość ekologiczna. Coraz więcej klientów wymaga by produkt był wytworzony w sposób przyjazny dla środowiska, z szacunkiem dla pracowników na wszystkich etapach produkcji. Dlatego duże firmy, najczęściej międzynarodowe, chcą wykazać się społeczną i ekologiczną odpowiedzialnością. Często zatrudniają specjalistów od tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu, zwanej Corporate Social Responsibility (CSR) i chętnie pokazują w reklamach swoje zielone i niebieskie oblicze (kolor wiązany z szacunkiem dla praw obywatelskich).

Tymczasem znacznie mniej słyszymy o wprowadzaniu zasad zrównoważonego rozwoju w małych i średnich przedsiębiorstwach, a przecież to właśnie kupowanie od lokalnych producentów a nie importerów towarów, które przebyły tysiące kilometrów, uchodzi za wyraz bycia świadomym konsumentem.

Pomysłów na to, jak zwykła średnia i mała firma może stać się bardziej zrównoważona jest wiele.

Do najbardziej znanych należy wyłączanie urządzeń pobierających energię, gdy biuro nie pracuje, systemy oszczędzania wody w łazienkach, zbiórka zużytych baterii, ograniczenie potrzeby drukowania dokumentów na rzecz wersji elektronicznych, wprowadzenie raz w tygodniu dnia bez klimatyzacji...

Do tych powszechnie znanych rozwiązań, których niestety wiele firm wciąż nie stosuje, dochodzą bardziej wyrafinowane. Na przykład zainstalowanie paneli słonecznych w biurze, promowanie zrównoważonego transportu – od ustawiana stojaków na rowery po premiowanie podróży służbowych koleją, programy wolontariatu pracowniczego lub kreowanie przyjaznego i zielonego otoczenia w pracy poprzez organizowanie w biurze ogródków warzywnych z kompostownikami na ogryzki jabłek czy fusy od herbaty.

Dobrze jednak by te różne, korzystne dla środowiska, a także pracowników i klientów, zmiany wprowadzać w dobrze zorganizowany sposób podparty strategią społecznej odpowiedzialności.

::

Cały artykuł można przeczytać w listopadowym wydaniu magazynu "Brief", nr 11(169)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.