Facebook stawia na wartościową treść

Facebook stawia na wartościową treść

Brief.pl / Aktualności

Algorytm, który decyduje o tym, co widzimy w strumieniu wiadomości na Facebooku jest co pewien czas modyfikowany. Zmiany mają za zadanie sprawić, aby serwis odpowiadał potrzebom użytkowników.

-

Facebook stał się pewnego rodzaju wysypiskiem różnych, nie zawsze wartościowych, treści. Strumienie wiadomości użytkowników wypełnione są zdjęciami kotów, memami czy wpisami zwanymi popularnie "żebrolajkami". Pod tym kątem serwis przegrywa z Twitterem, który kojarzony jest z wartościową treścią udostępnianą w postaci linków.

Najnowsze zmiany w algorytmie (zwanym edgerankiem) zwiększają zasięg wpisów, które zawierają link. Dzieje się to kosztem zasięgu treści zamieszczanych w postaci zdjęć.  Okazuje się, że użytkownicy Facebooka traktują go jako swoisty kanał RSS i chętnie klikają w linki prowadzące na ich ulubione strony WWW. Trend ten jest szczególnie silny wśród uzytkowników mobilnych serwisu.

Dodatkowo edgerank automatycznie na szczycie naszych strumieni wiadomości będzie częściej lokował wpisy z linkami, które wywołują dyskusję wśród naszych znajomych. Coraz częściej będziemy widzieć sugestię dotyczące treści pochodzących z podobnych źródeł czy stron WWW.

::

Jak Wam podobają się takie zmiany? Wolicie na Facebooku linki do artykułów czy rozrywkę w postaci śmiesznych zdjęć?

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.