Facebook stawia na wartościową treść

Facebook stawia na wartościową treść

Brief.pl / Aktualności

Algorytm, który decyduje o tym, co widzimy w strumieniu wiadomości na Facebooku jest co pewien czas modyfikowany. Zmiany mają za zadanie sprawić, aby serwis odpowiadał potrzebom użytkowników.

-

Facebook stał się pewnego rodzaju wysypiskiem różnych, nie zawsze wartościowych, treści. Strumienie wiadomości użytkowników wypełnione są zdjęciami kotów, memami czy wpisami zwanymi popularnie "żebrolajkami". Pod tym kątem serwis przegrywa z Twitterem, który kojarzony jest z wartościową treścią udostępnianą w postaci linków.

Najnowsze zmiany w algorytmie (zwanym edgerankiem) zwiększają zasięg wpisów, które zawierają link. Dzieje się to kosztem zasięgu treści zamieszczanych w postaci zdjęć.  Okazuje się, że użytkownicy Facebooka traktują go jako swoisty kanał RSS i chętnie klikają w linki prowadzące na ich ulubione strony WWW. Trend ten jest szczególnie silny wśród uzytkowników mobilnych serwisu.

Dodatkowo edgerank automatycznie na szczycie naszych strumieni wiadomości będzie częściej lokował wpisy z linkami, które wywołują dyskusję wśród naszych znajomych. Coraz częściej będziemy widzieć sugestię dotyczące treści pochodzących z podobnych źródeł czy stron WWW.

::

Jak Wam podobają się takie zmiany? Wolicie na Facebooku linki do artykułów czy rozrywkę w postaci śmiesznych zdjęć?

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.