wp - grudzien 2016

Facebook stawia na wartościową treść

Facebook stawia na wartościową treść

Brief.pl / Aktualności

Algorytm, który decyduje o tym, co widzimy w strumieniu wiadomości na Facebooku jest co pewien czas modyfikowany. Zmiany mają za zadanie sprawić, aby serwis odpowiadał potrzebom użytkowników.

-

Facebook stał się pewnego rodzaju wysypiskiem różnych, nie zawsze wartościowych, treści. Strumienie wiadomości użytkowników wypełnione są zdjęciami kotów, memami czy wpisami zwanymi popularnie "żebrolajkami". Pod tym kątem serwis przegrywa z Twitterem, który kojarzony jest z wartościową treścią udostępnianą w postaci linków.

Najnowsze zmiany w algorytmie (zwanym edgerankiem) zwiększają zasięg wpisów, które zawierają link. Dzieje się to kosztem zasięgu treści zamieszczanych w postaci zdjęć.  Okazuje się, że użytkownicy Facebooka traktują go jako swoisty kanał RSS i chętnie klikają w linki prowadzące na ich ulubione strony WWW. Trend ten jest szczególnie silny wśród uzytkowników mobilnych serwisu.

Dodatkowo edgerank automatycznie na szczycie naszych strumieni wiadomości będzie częściej lokował wpisy z linkami, które wywołują dyskusję wśród naszych znajomych. Coraz częściej będziemy widzieć sugestię dotyczące treści pochodzących z podobnych źródeł czy stron WWW.

::

Jak Wam podobają się takie zmiany? Wolicie na Facebooku linki do artykułów czy rozrywkę w postaci śmiesznych zdjęć?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.