Facebook stawia na wartościową treść

Facebook stawia na wartościową treść

Brief.pl / Aktualności

Algorytm, który decyduje o tym, co widzimy w strumieniu wiadomości na Facebooku jest co pewien czas modyfikowany. Zmiany mają za zadanie sprawić, aby serwis odpowiadał potrzebom użytkowników.

-

Facebook stał się pewnego rodzaju wysypiskiem różnych, nie zawsze wartościowych, treści. Strumienie wiadomości użytkowników wypełnione są zdjęciami kotów, memami czy wpisami zwanymi popularnie "żebrolajkami". Pod tym kątem serwis przegrywa z Twitterem, który kojarzony jest z wartościową treścią udostępnianą w postaci linków.

Najnowsze zmiany w algorytmie (zwanym edgerankiem) zwiększają zasięg wpisów, które zawierają link. Dzieje się to kosztem zasięgu treści zamieszczanych w postaci zdjęć.  Okazuje się, że użytkownicy Facebooka traktują go jako swoisty kanał RSS i chętnie klikają w linki prowadzące na ich ulubione strony WWW. Trend ten jest szczególnie silny wśród uzytkowników mobilnych serwisu.

Dodatkowo edgerank automatycznie na szczycie naszych strumieni wiadomości będzie częściej lokował wpisy z linkami, które wywołują dyskusję wśród naszych znajomych. Coraz częściej będziemy widzieć sugestię dotyczące treści pochodzących z podobnych źródeł czy stron WWW.

::

Jak Wam podobają się takie zmiany? Wolicie na Facebooku linki do artykułów czy rozrywkę w postaci śmiesznych zdjęć?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.