wp - grudzien 2016

Odpowiedzialny biznes w pojedynkę?

Odpowiedzialny biznes w pojedynkę?

Brief.pl / CSR

Zaryzykuję stwierdzenie, że moda na odpowiedzialny biznes nie przemija. CSR to słowo klucz, które przewija się kontekście wielokierunkowych działań coraz większej liczby firm działających na rynku polskim. I, o ile w latach 90 CSR postrzegany był jako akcje charytatywne na rzecz potrzebujących, i de facto z odpowiedzialnością społeczną miał niewiele wspólnego, to dzisiaj jest to coś więcej.

-

Odpowiedzialny biznes: moda, misja czy wymóg współczesności?
Dzisiaj wiadomo już, że CSR na całym świecie jest się jednym z kluczowych elementów planowania strategii rozwoju tak dużych, jak również średnich i małych firm. W Polsce sztuki tej dopiero się uczymy. Pokazują to chociażby badania przeprowadzone przez PARP, wg. której jedynie 31 proc. przedstawicieli polskich firm wie, co oznacza pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu. W większości, bo aż w 70 proc., były to duże przedsiębiorstwa mające swoje siedziby poza granicami naszego kraju.

Jak zatem budować działania oparte o dobre praktyki? Coraz więcej firm, partnerów społecznych dobiera spośród organizacji pozarządowych, np. BP, Microsoft, PZU czy fundacja PKO Banku Polskiego wspiera Stowarzyszenie Wiosna, a PAH współpracuje z Cisowianką. W tym świetle organizacje NGO to bardzo ważny partner dla biznesu. To one często identyfikują ważne problemy społeczne. Co więcej, mają doświadczenie w ich weryfikacji. Nierzadko także lata działalności pozwoliły na wykształcenie programów służących ich rozwiązywaniu. I tak np. Szlachetna Paczka pomaga rodzinom w potrzebie, zapobiega wykluczeniu społecznemu tych, którzy chwilowo mają pod górkę. Z takiej współpracy płynie wielopoziomowa korzyść wszystkich grup w tę współpracę zaangażowanych.

Odpowiedzialność firmy przekłada się na odpowiedzialność w nas
Firma odpowiedzialna społecznie to taka, która w swoich działaniach uwzględnia dobro wielu grup interesariuszy, podejmując aktywności na rzecz społeczności, w której funkcjonuje na co dzień, ekologii czy edukacji, a także angażując się w filantropię.

Jest jeszcze jedna kluczowa grupa, o której nie wolno zapominać. To pracownicy. Realizowana strategia społecznej odpowiedzialności buduje także wizerunek wewnątrz firmy, w której ludzie chcą pracować i czują się w niej dobrze. Wspólne działania, zwłaszcza dla szlachetnego celu, integrują zespół i sprawiają, że zaczynamy brać odpowiedzialność nie tylko za siebie nawzajem w pracy, ale także za społeczność, w której żyjemy.

A zatem?
Społeczna odpowiedzialność to coś więcej niż jednorazowa akcja sponsoringowa. To długoletnie, konsekwentne budowanie relacji, tak wewnątrz firmy, jak i z jej otoczeniem. Jedynie wpisana w strategię rozwoju, społeczna odpowiedzialność będzie inwestycją, która na szansę nie tylko zwrócić się, ale przynosić korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.