Najlepszy raport społeczny wybrany

Najlepszy raport społeczny wybrany

Brief.pl / CSR

Znamy już najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Laureatem tegorocznej edycji została firma: Cemex Polska, wyróżnienia otrzymały firmy: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, Orange Polska, Powszechny Zakład Ubezpieczeń.

-

Spośród 32 nadesłanych projektów konkursowych nagrodzonych zostało 5 najlepiej sporządzonych raportów. Każdy z nagrodzonych raportów spełniał kryteria wiarygodności i kompletności prezentując swoje działania, biorące pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska. Jury wyróżniło również 5 firm za m.in. włączenie do raportu analizy wpływu ekonomicznego i podatkowego na gospodarkę i społeczeństwo, czy mierzenie efektywności działań społecznych.

Nagroda główna:
Cemex Polska, Raport zrównoważonego rozwoju Cemex Polska 2011-2012.
Jury nagrodziło raport za łańcuch wartości, przejrzystą strukturę, zwięzłość i wyważenie treści.

Najlepszy debiut:
ING Bank Śląski, ING Sztuka odpowiedzialności. Raport Odpowiedzialności Społecznej ING Banku Śląskiego 2011-2012

Nagroda Ministerstwa Gospodarki:
Orange Polska, Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012.
Ministerstwo przyznało nagrodę firmie Orange Polska za nieustanne podwyższanie standardów w zakresie działań na rzecz społecznej odpowiedzialności na polskim rynku.

Nagroda dziennikarzy:
Cemex Polska, Raport zrównoważonego rozwoju Cemex Polska 2011-2012.
Jury dziennikarzy doceniło raport za kompleksowość treści, przejrzystość i zwięzłość.

Nagroda internautów:
Tauron Polska Energia, Raport zrównoważonego rozwoju Grupy Tauron 2012

Wyróżnienia:

Grupa Żywiec, Raport Społeczny Grupy Kapitałowej Żywiec za rok 2012.
Jury wyróżniło raport za włączenie do raportu analizy wpływu ekonomicznego i podatkowego na gospodarkę i społeczeństwo.

Kompania Piwowarska, Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013.
Jury wyróżniło raport za kompleksowe zaraportowanie w obszarze łańcucha wartości w oparciu o standard GRI G4.

Powszechny Zakład Ubezpieczeń, PZU 2.0 Zmieniamy się na dobre.
Jury doceniło skok jakościowy w poziomie raportowania.

Orange Polska, Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012.
Jury wyróżniło raport za mierzenie efektywności działań społecznych.

GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Raport Społeczny 2011-2012.
Jury wyróżniło raport za połączenie wartości merytorycznej z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznym.

- Z roku na rok przybywa firm raportujących aspekty pozafinansowe swojej działalności. Jest to dla nas jasny sygnał świadczący o rosnącej świadomości i wadze kwestii środowiskowych i społecznych. Wybór najlepiej sporządzonego raportu spośród publikacji na tak wysokim poziomie z roku na rok jest trudniejszy – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i przewodnicząca jury konkursu.

::

Podsumowanie siódmej edycji konkursu „Raporty Społeczne” 2013 odbyło się 3 grudnia w Ministerstwie Gospodarki. Konkurs Raporty Społeczne to inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei raportowania kwestii odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i innych organizacji.

Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS. W jury konkursu zasiadają eksperci reprezentujący różne środowiska i instytucje.

W trakcie spotkania oprócz wręczenia nagród, odbył się także przegląd dobrych praktyk z Polski i ze świata - m.in. wytyczne GRI G4, raportowanie zintegrowane, analiza trendów i zmian w obszarze raportowania w naszym kraju.

Trendy
- Wśród nowych trendów raportowania społecznego w Polsce można wskazać działania, które firmy wdrażają na rzecz rozwoju strategicznego podejścia do CSR oraz wewnętrznych procesów raportowania, w tym m.in. całościowe mierzenie wpływu gospodarczo-społecznego i dialog z interesariuszami. Firmy poszukują również innowacyjnych narzędzi z zakresu raportowania on-line zwiększając czytelność i atrakcyjność przekazu. Trendy, które całkowicie zmienią nasz rynek w przyszłości to zintegrowane podejście do raportowania w oparciu o wytyczne International Integrated Reporting Council (IIRC) oraz zastosowanie narzędzi IT na rzecz zbierania danych pozafinansowych. Firmy, które chcą przegonić konkurencję powinny zacząć przygotowywać się do tych zmian już teraz - mówi Irena Pichola, dyrektor w zespole ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu PwC.


::

Źródło: FOB

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.