wp - grudzien 2016

Najlepszy raport społeczny wybrany

Najlepszy raport społeczny wybrany

Brief.pl / CSR

Znamy już najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Laureatem tegorocznej edycji została firma: Cemex Polska, wyróżnienia otrzymały firmy: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, Orange Polska, Powszechny Zakład Ubezpieczeń.

-

Spośród 32 nadesłanych projektów konkursowych nagrodzonych zostało 5 najlepiej sporządzonych raportów. Każdy z nagrodzonych raportów spełniał kryteria wiarygodności i kompletności prezentując swoje działania, biorące pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska. Jury wyróżniło również 5 firm za m.in. włączenie do raportu analizy wpływu ekonomicznego i podatkowego na gospodarkę i społeczeństwo, czy mierzenie efektywności działań społecznych.

Nagroda główna:
Cemex Polska, Raport zrównoważonego rozwoju Cemex Polska 2011-2012.
Jury nagrodziło raport za łańcuch wartości, przejrzystą strukturę, zwięzłość i wyważenie treści.

Najlepszy debiut:
ING Bank Śląski, ING Sztuka odpowiedzialności. Raport Odpowiedzialności Społecznej ING Banku Śląskiego 2011-2012

Nagroda Ministerstwa Gospodarki:
Orange Polska, Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012.
Ministerstwo przyznało nagrodę firmie Orange Polska za nieustanne podwyższanie standardów w zakresie działań na rzecz społecznej odpowiedzialności na polskim rynku.

Nagroda dziennikarzy:
Cemex Polska, Raport zrównoważonego rozwoju Cemex Polska 2011-2012.
Jury dziennikarzy doceniło raport za kompleksowość treści, przejrzystość i zwięzłość.

Nagroda internautów:
Tauron Polska Energia, Raport zrównoważonego rozwoju Grupy Tauron 2012

Wyróżnienia:

Grupa Żywiec, Raport Społeczny Grupy Kapitałowej Żywiec za rok 2012.
Jury wyróżniło raport za włączenie do raportu analizy wpływu ekonomicznego i podatkowego na gospodarkę i społeczeństwo.

Kompania Piwowarska, Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013.
Jury wyróżniło raport za kompleksowe zaraportowanie w obszarze łańcucha wartości w oparciu o standard GRI G4.

Powszechny Zakład Ubezpieczeń, PZU 2.0 Zmieniamy się na dobre.
Jury doceniło skok jakościowy w poziomie raportowania.

Orange Polska, Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012.
Jury wyróżniło raport za mierzenie efektywności działań społecznych.

GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Raport Społeczny 2011-2012.
Jury wyróżniło raport za połączenie wartości merytorycznej z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznym.

- Z roku na rok przybywa firm raportujących aspekty pozafinansowe swojej działalności. Jest to dla nas jasny sygnał świadczący o rosnącej świadomości i wadze kwestii środowiskowych i społecznych. Wybór najlepiej sporządzonego raportu spośród publikacji na tak wysokim poziomie z roku na rok jest trudniejszy – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i przewodnicząca jury konkursu.

::

Podsumowanie siódmej edycji konkursu „Raporty Społeczne” 2013 odbyło się 3 grudnia w Ministerstwie Gospodarki. Konkurs Raporty Społeczne to inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei raportowania kwestii odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i innych organizacji.

Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS. W jury konkursu zasiadają eksperci reprezentujący różne środowiska i instytucje.

W trakcie spotkania oprócz wręczenia nagród, odbył się także przegląd dobrych praktyk z Polski i ze świata - m.in. wytyczne GRI G4, raportowanie zintegrowane, analiza trendów i zmian w obszarze raportowania w naszym kraju.

Trendy
- Wśród nowych trendów raportowania społecznego w Polsce można wskazać działania, które firmy wdrażają na rzecz rozwoju strategicznego podejścia do CSR oraz wewnętrznych procesów raportowania, w tym m.in. całościowe mierzenie wpływu gospodarczo-społecznego i dialog z interesariuszami. Firmy poszukują również innowacyjnych narzędzi z zakresu raportowania on-line zwiększając czytelność i atrakcyjność przekazu. Trendy, które całkowicie zmienią nasz rynek w przyszłości to zintegrowane podejście do raportowania w oparciu o wytyczne International Integrated Reporting Council (IIRC) oraz zastosowanie narzędzi IT na rzecz zbierania danych pozafinansowych. Firmy, które chcą przegonić konkurencję powinny zacząć przygotowywać się do tych zmian już teraz - mówi Irena Pichola, dyrektor w zespole ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu PwC.


::

Źródło: FOB

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.