wp - grudzien 2016

10 mln zł w drugiej edycji Go Global

10 mln zł w drugiej edycji Go Global

Brief for Poland / Aktualności

Rusza druga edycja programu Go_Global.pl, oferującego wsparcie w komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych na rynkach światowych. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczyło dla polskich przedsiębiorców 10 mln złotych.

-

W dobie rosnącej globalizacji usług, procesów wytwarzania i dystrybucji, warunkiem sukcesu biznesowego jest dostęp do rynku światowego. Nie da się stworzyć „polskiego google” działającego jedynie na obszarze między Bałtykiem i Tatrami, bowiem świat w dobie nowoczesnych technologii i otwartych granic handlowych przekształcił się w rynek globalny. Program Go_Global.pl ma stworzyć polskim firmom możliwość wejścia na duże i perspektywiczne rynki.

– Jest wiele polskich firm, bazujących na oryginalnych pomysłach i rozwiązaniach o „światowym” potencjale rynkowym, które wymagają opracowania strategii ekspansji międzynarodowej. To właśnie z myślą o nich stworzyliśmy program Go_Global.pl – mówi prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. – Nasz program pozwoli odważnym firmom na dostosowanie swoich produktów do specyficznych wymogów rynków zagranicznych, wzorując się na innowacyjnych przedsięwzięciach tam realizowanych – dodaje dyrektor Centrum.

Go_Global.pl pozwala uzyskać dofinansowanie kosztów przygotowania strategii wejścia na rynki światowe, dopasowania innowacji do wymagań tego typu rynków oraz rozwoju i weryfikacji strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami. Program adresowany jest do firm rozwijających produkty z branż wysokich i średnio-wysokich technologii.

Przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy z organizacjami umożliwiającymi dostęp do inwestorów zainteresowanych wsparciem wejścia polskich firm innowacyjnych na rynki światowe.


Partnerami NCBR są:. Polsko-Amerykańska Rada Współpracy (US-Polish Trade Council - USPTC) — organizacja, która od dziesięciu lat promuje i wspiera wymianę naukową i transfer nowych technologii między Polską a Doliną Krzemową, Plug&Play Tech Center — akcelerator z Doliny Krzemowej, który koncentruje się na wspieraniu start-upów z sektora IT, a także Fraunhofer MOEZ (Fraunhofer-Zentrum für Mittel- und Osteuropa) — instytut wchodzący w skład Towarzystwa im. Fraunhofera, będącego największą w Europie organizacją, działającą w obszarze badań stosowanych.

Budżet programu wynosi 10 mln zł, Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 200 tys. zł. Termin zakończenia naboru w drugiej edycji upływa w dniu 25 czerwca 2013 r.

Więcej  na stronie: ncbr.gov.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.