10 mln zł w drugiej edycji Go Global

10 mln zł w drugiej edycji Go Global

Brief for Poland / Aktualności

Rusza druga edycja programu Go_Global.pl, oferującego wsparcie w komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych na rynkach światowych. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczyło dla polskich przedsiębiorców 10 mln złotych.

-

W dobie rosnącej globalizacji usług, procesów wytwarzania i dystrybucji, warunkiem sukcesu biznesowego jest dostęp do rynku światowego. Nie da się stworzyć „polskiego google” działającego jedynie na obszarze między Bałtykiem i Tatrami, bowiem świat w dobie nowoczesnych technologii i otwartych granic handlowych przekształcił się w rynek globalny. Program Go_Global.pl ma stworzyć polskim firmom możliwość wejścia na duże i perspektywiczne rynki.

– Jest wiele polskich firm, bazujących na oryginalnych pomysłach i rozwiązaniach o „światowym” potencjale rynkowym, które wymagają opracowania strategii ekspansji międzynarodowej. To właśnie z myślą o nich stworzyliśmy program Go_Global.pl – mówi prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. – Nasz program pozwoli odważnym firmom na dostosowanie swoich produktów do specyficznych wymogów rynków zagranicznych, wzorując się na innowacyjnych przedsięwzięciach tam realizowanych – dodaje dyrektor Centrum.

Go_Global.pl pozwala uzyskać dofinansowanie kosztów przygotowania strategii wejścia na rynki światowe, dopasowania innowacji do wymagań tego typu rynków oraz rozwoju i weryfikacji strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami. Program adresowany jest do firm rozwijających produkty z branż wysokich i średnio-wysokich technologii.

Przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy z organizacjami umożliwiającymi dostęp do inwestorów zainteresowanych wsparciem wejścia polskich firm innowacyjnych na rynki światowe.


Partnerami NCBR są:. Polsko-Amerykańska Rada Współpracy (US-Polish Trade Council - USPTC) — organizacja, która od dziesięciu lat promuje i wspiera wymianę naukową i transfer nowych technologii między Polską a Doliną Krzemową, Plug&Play Tech Center — akcelerator z Doliny Krzemowej, który koncentruje się na wspieraniu start-upów z sektora IT, a także Fraunhofer MOEZ (Fraunhofer-Zentrum für Mittel- und Osteuropa) — instytut wchodzący w skład Towarzystwa im. Fraunhofera, będącego największą w Europie organizacją, działającą w obszarze badań stosowanych.

Budżet programu wynosi 10 mln zł, Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 200 tys. zł. Termin zakończenia naboru w drugiej edycji upływa w dniu 25 czerwca 2013 r.

Więcej  na stronie: ncbr.gov.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.