Kim jest bloger?

Kim jest bloger?

Brief.pl / Wiedza

Nie lada wyzwaniem jest podanie definicji blogera. Według wielu specjalistów jest to wręcz niemożliwe. Dlaczego?

-

Żyjemy w świecie Web 2.0. Każdy z nas jest nie tylko biernym odbiorcą treści, ale również ma możliwość jej tworzenia i nadawania. Każdy z nas jest medium podobnie jak serwisy WWW, portale, telewizja, prasa itd. Jeśli pojęcie blogera ograniczymy do możliwości tworzenia i nadawania treści, to każdy z nas nim zostanie. Nieważne czy tworzone treści to statusy na Facebooku, zdjęcia na Instagramie czy recenzje i poradniki w serwisie Wordpress.

Jednak taka definicja często nie wystarcza, jeśli chcemy przekonać naszego klienta do podjęcia współpracy z blogosferą. W jaki zatem sposób możemy zawęzić definicję blogera? Oto kilka propozycji:

Określony cel działań i regularność

Bloger to osoba, która swoimi działaniami, niezależnie od wybranych form i narzędzi, dąży do zbudowania grona odbiorców wokół swojej osoby lub marki (nazwy bloga). Wszelkie działania są zaplanowane, a treści tworzone są w regularnych odstępach czasowych.

Ograniczone zasoby

W przeciwieństwie do innych mediów, bloger wykorzystuje wyłącznie ogólnodostępne zasoby (serwisy służące do blogowania, serwisy społecznościowe) lub korzysta z własnych (sam pokrywa koszty hostingu, opłat i ewentualnych działań reklamowych).

One man army

Bloger to najlepszy przykład popularnego multitaskingu. Jest twórcą treści, marketingowcem, działem finansów, specjalistą od promocji, zaopatrzeniem itd. Kawę też sam sobie parzy.

Głównym miejscem aktywności blogera jest…

...strona WWW lub strona przygotowana w oparciu o serwisy blogerskie takie jak Wordpress czy Blogger. To właśnie tam prowadzą wszystkie przekierowania z innych mediów (fan page na Facebooku czy konta na Twitterze) i skupia się największa liczba odbiorców. Jest też głównym źródłem ewentualnych dochodów blogera. Wyjątkiem są vlogerzy, którzy tworzone przez siebie treści wideo zamieszczają na serwisie YouTube.com.

Unikatowość

Każdy bloger jest inny, a tworzone przez niego treści są lustrzanym odbiciem jego osoby. Są też niczym linie papilarne, po których można rozpoznać autora wpisów. Dodatkowo treści są wzbogacone o komentarze i opinie, które są ściśle powiązane z doświadczeniem blogera. Warto pamiętać też o różnicy pomiędzy treściami twórczymi, a odtwórczymi (np. zamieszczanie linków do treści, materiałów stworzonych przez innych).

::

Kim jest bloger? - zastanawia się Jakub Prószyński, Pijaru Koksu Blog, specjalista ds. personal brandingu. Przede wszystkim osobowością. Kimś kto ma określone poglądy, opinie i własny charakter. Chce mówić, przekazywać swoje myśli innym. Trochę się przy tym promować oczywiście, bo przecież social media nie służą temu, żeby ukrywać swoje ego. Jednak typologia mówiąca, że blogerem jest ta osoba, która ma stronę na Wordpressie itp. to moim zdaniem archaizm. Wszak większość blogerów łączy się ze swoimi czytelnikami poprzez Facebooka czy Twittera. Owszem, blog jest tą twierdzą do której powracają z łupami w postaci myśli spisanych w artykuł. Lecz są też świetni twórcy treści, którzy takich platform nie posiadają. Zatem nie są blogerami? Są. Tylko sam termin "bloger" nam się zdeaktualizował i powinniśmy mówić influencer/lider opinii.

::

Jakie jeszcze widzicie różnice pomiędzy użytkownikami internetu doby Web 2.0. a zdeklarowanymi blogerami? Piszcie w komentarzach!

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.