Chamlety Przyznane

Chamlety Przyznane

Brief.pl / Aktualności

Twórcy najgorszych polskich reklam zostali nagrodzeni we Wrocławiu w ramach festiwalu Chamlet. Wyłoniono zwycięzców w pięciu kategoriach - reklama drukowana, telewizyjna, internetowa, społeczno - polityczna oraz program communication desing.

-

Festiwal najgorszej reklamy Chamlet to jedyna tego typu impreza w Polsce. Jego celem jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej - na marną jakość koncepcji kreatywnej, przewidywalność i odtwórczą praktykę firm reklamowych. Od czterech lat jej organizatorzy nagradzają twórców najgorszych polskich reklam, a w tym roku zdecydowali się również zorganizować warsztaty i prelekcje, mające pokazać co można zrobić, by poprawić sytuację na rynku reklamy.

Zgłoszenia do konkursu były wysyłane przez internautów - zebrano ich prawie 400. Dominowały materiały z kategorii reklama drukowana. Następnie jury w składzie prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajksa (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann (dyrektor kreatywny agencji Dundp) oraz mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski) wyłoniło 10 nominowanych oraz 1 zwycięzcę w każdej kategorii. 

W kategorii reklama drukowana zwyciężyła kreacja "Nie daj się gruchać, kupuj u swoich", stworzona przez Ul. Rusałka

Ul rusałka reklama

W kategorii reklama telewizyjna nagrodę przyznano kampanii Społecznej Akademii Nauk za spot "Pudzian reklama SAN.edu.pl". Za najgorszą w internecie uznano kampanię Bettson - "Szkoła Pokera z Joanną Krupą". Nagrodę za najgorszą reklamę społeczno - polityczną przyznano Stowarzyszeniu Olimpiady Specjalnej Polska za reklamę "Zespół Downa".

Zespół Downa reklama

Nagrodę w kategorii program communication desing otrzymał zaś Jeronimo Martins Polska za kampanię "Biedronka - My Polacy tak mamy"

my polacy tak mamy

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.