Chamlety Przyznane

Chamlety Przyznane

Brief.pl / Aktualności

Twórcy najgorszych polskich reklam zostali nagrodzeni we Wrocławiu w ramach festiwalu Chamlet. Wyłoniono zwycięzców w pięciu kategoriach - reklama drukowana, telewizyjna, internetowa, społeczno - polityczna oraz program communication desing.

-

Festiwal najgorszej reklamy Chamlet to jedyna tego typu impreza w Polsce. Jego celem jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej - na marną jakość koncepcji kreatywnej, przewidywalność i odtwórczą praktykę firm reklamowych. Od czterech lat jej organizatorzy nagradzają twórców najgorszych polskich reklam, a w tym roku zdecydowali się również zorganizować warsztaty i prelekcje, mające pokazać co można zrobić, by poprawić sytuację na rynku reklamy.

Zgłoszenia do konkursu były wysyłane przez internautów - zebrano ich prawie 400. Dominowały materiały z kategorii reklama drukowana. Następnie jury w składzie prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajksa (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann (dyrektor kreatywny agencji Dundp) oraz mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski) wyłoniło 10 nominowanych oraz 1 zwycięzcę w każdej kategorii. 

W kategorii reklama drukowana zwyciężyła kreacja "Nie daj się gruchać, kupuj u swoich", stworzona przez Ul. Rusałka

Ul rusałka reklama

W kategorii reklama telewizyjna nagrodę przyznano kampanii Społecznej Akademii Nauk za spot "Pudzian reklama SAN.edu.pl". Za najgorszą w internecie uznano kampanię Bettson - "Szkoła Pokera z Joanną Krupą". Nagrodę za najgorszą reklamę społeczno - polityczną przyznano Stowarzyszeniu Olimpiady Specjalnej Polska za reklamę "Zespół Downa".

Zespół Downa reklama

Nagrodę w kategorii program communication desing otrzymał zaś Jeronimo Martins Polska za kampanię "Biedronka - My Polacy tak mamy"

my polacy tak mamy

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.