Facebook prawdę Ci powie?

Facebook prawdę Ci powie?

Brief.pl / Inspiracje

Jak dużo nasza aktywność na Facebook'u mówi o nas samych? Naukowcy z uniwersytetu w Cambridge twierdzą, że bardzo dużo, a stworzona przez nich witryna youarewhatyoulike.com ma być na to dowodem.

-

Strona powstała we współpracy z projektem myPersonality.  Jej twórcy uważają, że na podstawie informacji zebranych z konta użytkownika na Facebooku można określić jego osobowość. Autorzy wierzą, że jest to przełom - zamiast rozwiązywać długie testy osobowości, za pomocą jednego kliknięcia będzie można lepiej poznać siebie. Dodatkowo, obserwowane jest realne zachowanie, przez co test może być bardziej trafny - świadczyć o tym, jacy naprawdę jesteśmy, a nie jak odpowiadamy na pytania testowe.

Po zalogowaniu się na stronie, aplikacja pobiera dane z konta danego użytkownika na Facebooku - m.in. profil publiczny, informacje o polubionych stronach czy listę znajomych. Po przeanalizowaniu zebranych informacji, aplikacja poszukuje osoby lubiące te same strony i porównuje je pod względem osobowości. Następnie tworzy profil osobowości w oparciu o teorię psychologiczną Wielkiej Piątki. Przykładowo, jeśli użytkownik preferuje fan page'e lubiane przez osoby liberalne, z dużym prawdopodobieństwem jest również osobą liberalną. Uzyskane wyniki porównane są również do wyników naszych znajomych - na podstawie polubień aplikacja pokazuje osoby najbardziej i najmniej do nas podobne.

you are what you like

Warto jednak pamiętać, że żaden test nie jest w pełni dokładny i nie traktować swojego wyniku bardzo poważnie. Aplikacja wskazuje raczej tendencje i bez wątpienia nie jest diagnostyczna.

Jak zarządzać polubionymi stronami?

Skoro nasz profil na Facebook'u mówi o nas dużo, to może warto przejrzeć strony, które lubimy i zastanowić się, czy każda z nich faktycznie coś dla nas znaczy.  Dzięki stronie www.manageyourlikes.com możemy to zrobić przy niewielkich nakładach czasowych. Ponownie za pomocą jednego kliknięcia możemy zanalizować swój profil. Aplikacja tworzy listę stron, które lubimy, kategoryzuje je pod względem popularności wśród innych użytkowników Facebooka i na jej podstawie sugeruje, które z fan page'y mogą się nam spodobać oraz którym powinniśmy cofnąć like'a. Strona, założona przez Adama Zbiejczuka, zajmującego się mediami społecznościowymi w Czechach, ma na razie niewielki zasięg - w sugerowanych fan page'ach znaleźć można w większości strony czeskie.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.