Facebook prawdę Ci powie?

Facebook prawdę Ci powie?

Brief.pl / Inspiracje

Jak dużo nasza aktywność na Facebook'u mówi o nas samych? Naukowcy z uniwersytetu w Cambridge twierdzą, że bardzo dużo, a stworzona przez nich witryna youarewhatyoulike.com ma być na to dowodem.

-

Strona powstała we współpracy z projektem myPersonality.  Jej twórcy uważają, że na podstawie informacji zebranych z konta użytkownika na Facebooku można określić jego osobowość. Autorzy wierzą, że jest to przełom - zamiast rozwiązywać długie testy osobowości, za pomocą jednego kliknięcia będzie można lepiej poznać siebie. Dodatkowo, obserwowane jest realne zachowanie, przez co test może być bardziej trafny - świadczyć o tym, jacy naprawdę jesteśmy, a nie jak odpowiadamy na pytania testowe.

Po zalogowaniu się na stronie, aplikacja pobiera dane z konta danego użytkownika na Facebooku - m.in. profil publiczny, informacje o polubionych stronach czy listę znajomych. Po przeanalizowaniu zebranych informacji, aplikacja poszukuje osoby lubiące te same strony i porównuje je pod względem osobowości. Następnie tworzy profil osobowości w oparciu o teorię psychologiczną Wielkiej Piątki. Przykładowo, jeśli użytkownik preferuje fan page'e lubiane przez osoby liberalne, z dużym prawdopodobieństwem jest również osobą liberalną. Uzyskane wyniki porównane są również do wyników naszych znajomych - na podstawie polubień aplikacja pokazuje osoby najbardziej i najmniej do nas podobne.

you are what you like

Warto jednak pamiętać, że żaden test nie jest w pełni dokładny i nie traktować swojego wyniku bardzo poważnie. Aplikacja wskazuje raczej tendencje i bez wątpienia nie jest diagnostyczna.

Jak zarządzać polubionymi stronami?

Skoro nasz profil na Facebook'u mówi o nas dużo, to może warto przejrzeć strony, które lubimy i zastanowić się, czy każda z nich faktycznie coś dla nas znaczy.  Dzięki stronie www.manageyourlikes.com możemy to zrobić przy niewielkich nakładach czasowych. Ponownie za pomocą jednego kliknięcia możemy zanalizować swój profil. Aplikacja tworzy listę stron, które lubimy, kategoryzuje je pod względem popularności wśród innych użytkowników Facebooka i na jej podstawie sugeruje, które z fan page'y mogą się nam spodobać oraz którym powinniśmy cofnąć like'a. Strona, założona przez Adama Zbiejczuka, zajmującego się mediami społecznościowymi w Czechach, ma na razie niewielki zasięg - w sugerowanych fan page'ach znaleźć można w większości strony czeskie.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.