Bitcoiny zaleją świat?

Bitcoiny zaleją świat?

Brief.pl / Aktualności

Magiczna granica została przekroczona - za jedną wirtualną monetę bitcoin trzeba zapłacić ponad tysiąc dolarów.

-

Bitcoiny rosną jak szalone. W ciągu ostatnich 90 dni ich cena  poszybowała z 141 do ponad 1145 dolarów na wirtualnej giełdzie Mt. Gox. Stało się tak głównie ze względu na duże zapotrzebowanie na tę "kryptowalutę" w Chinach.

Bitcoiny to wirtualna waluta, na której opiera się jeden z systemów płatności za dobra dostępne w internecie i przez internet. Nie ma jednej instytucji zarządzającej jej podażą - ustala ją rynek. Bitcoiny nie są też uznawane za oficjalny prawowity środek płatniczy równy takim walutom jak euro, dolary czy złotówki.

Zapewne znajdą się tacy, którzy spojrzą na te dane i stwierdzą, że bitcoiny niedługo staną się standardem płatności w internecie. Oczywiście, taki scenariusz nie jest całkowicie nierealny, ale nadal bardziej prawdopodobne jest to, że bańka bitcoinów w pewnym momencie pęknie i pogrąży wiele obecnie szybko rozwijających się biznesów.

Źródło: Wired

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.