Koniec Winampa

Koniec Winampa

Brief.pl / Aktualności

20 grudnia br., po ponad 15 latach funkcjonowania, jeden z najpopularniejszych programów do odtwarzania muzyki i filmów zostanie wycofany.

-

Notka, zamieszczona na stronie www.winamp.com, informuje, że zarówno serwis jak i powiązane z odtwarzaczem usługi internetowe nie będą dostępne po 21 grudnia. Po tym terminie nie będzie również możliwości ściągnięcia Winamp Media player. 

Nie podano oficjalnych powodów zamknięcia strony, ale prawdopodobnie wiąże się to ze spadającą przez lata popularnością odtwarzacza. Aplikacja była najbardziej rozpowszechniona wśród użytkowników Windowsa. Choć powstały jej wersje na Maca i Androida, nie spotkały się jednak z dużą liczbą fanów.

Choć przez ostatnie 15 lat powstało wiele aplikacji, spełniających podobną funkcję (jak iTunes czy Spotify), zamknięcie Winampa wzbudza pewną nostalgię. Był to jeden z pierwszych programów służących do odtwarzania plików MP3, który od początku oferował funkcję tworzenia playlist. W porównaniu do innych programów tego typu zajmował mało miejsca na dysku - nawet najnowsza wersja instalatora programu zajmuje 4,2 MB, podczas gdy instalator iTunes'a zajmuje 170 MB. Przyciągał nie tylko swoją funkcjonalnością, ale również ciekawym sloganem - "Winamp, it really whips the llama's ass". Nie da się zaprzeczyć, że w pierwszych latach funkcjonowania Winamp był liderem w swojej kategorii. Jednak po 2000 r. odtawarzacz zaczął stopniowo tracić na popularności, co zbiegło się z jego przejęciem przez firmę AOL w 2002 r. Niewykluczone, że to właśnie strategia firmy przyczyniła się do utraty powodzenia odtwarzacza. Niezależnie jednak od powodu wycofania, nie ma wątpliwości, że wielu użytkownikom internetu będzie go brakowało. 

Tagi:

Winamp AOL

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.