Koniec Winampa

Koniec Winampa

Brief.pl / Aktualności

20 grudnia br., po ponad 15 latach funkcjonowania, jeden z najpopularniejszych programów do odtwarzania muzyki i filmów zostanie wycofany.

-

Notka, zamieszczona na stronie www.winamp.com, informuje, że zarówno serwis jak i powiązane z odtwarzaczem usługi internetowe nie będą dostępne po 21 grudnia. Po tym terminie nie będzie również możliwości ściągnięcia Winamp Media player. 

Nie podano oficjalnych powodów zamknięcia strony, ale prawdopodobnie wiąże się to ze spadającą przez lata popularnością odtwarzacza. Aplikacja była najbardziej rozpowszechniona wśród użytkowników Windowsa. Choć powstały jej wersje na Maca i Androida, nie spotkały się jednak z dużą liczbą fanów.

Choć przez ostatnie 15 lat powstało wiele aplikacji, spełniających podobną funkcję (jak iTunes czy Spotify), zamknięcie Winampa wzbudza pewną nostalgię. Był to jeden z pierwszych programów służących do odtwarzania plików MP3, który od początku oferował funkcję tworzenia playlist. W porównaniu do innych programów tego typu zajmował mało miejsca na dysku - nawet najnowsza wersja instalatora programu zajmuje 4,2 MB, podczas gdy instalator iTunes'a zajmuje 170 MB. Przyciągał nie tylko swoją funkcjonalnością, ale również ciekawym sloganem - "Winamp, it really whips the llama's ass". Nie da się zaprzeczyć, że w pierwszych latach funkcjonowania Winamp był liderem w swojej kategorii. Jednak po 2000 r. odtawarzacz zaczął stopniowo tracić na popularności, co zbiegło się z jego przejęciem przez firmę AOL w 2002 r. Niewykluczone, że to właśnie strategia firmy przyczyniła się do utraty powodzenia odtwarzacza. Niezależnie jednak od powodu wycofania, nie ma wątpliwości, że wielu użytkownikom internetu będzie go brakowało. 

Tagi:

Winamp AOL

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.