Jak wybrać pracodawcę?

Jak wybrać pracodawcę?

Brief.pl / Wiedza

Niezależnie od panującej w danym momencie sytuacji na rynku, każdy poszukujący pracy 
ma swoje wyobrażenie o wymarzonym pracodawcy. Czy jednak faktycznie potrafi 
go wybrać? W jaki sposób można sprawdzić firmę do której aplikujemy, tak by uniknąć późniejszych rozczarowań?

-

Na pytanie o główny powód zachęcający do zmiany pracy, rekruterzy zwykle słyszą od kandydatów odpowiedź, że jest nim wyższe wynagrodzenie, niż obecnie otrzymują. Często jest to tylko część prawdy. W praktyce o naszych preferencjach decyduje zdecydowanie szerszy wachlarz aspektów. Czynniki takie jak kultura organizacji, szacunek dla pracownika, elastyczny czas pracy czy podejście work-life balance odgrywają nie mniejszą rolę niż wysokość zarobków. Warto je sprawdzić zanim przyjmiemy ofertę pracy i wybrać firmę, która spełni nasze oczekiwania. 

Przed spotkaniem o pracę powinniśmy zatem nie tylko przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej, ale również dokładnie zastanowić nad tym, co jest dla nas ważne. Być może nie zawsze jesteśmy tak świadomi własnych potrzeb, jak mogłoby nam się wydawać. Warto zatem wcześniej sprawdzić do jakiej organizacji dołączamy, czy zapewnia ona rozwój zawodowy i ma zaplanowaną ścieżkę kariery na danym stanowisku, zgodną z naszymi oczekiwaniami.

Sposoby na zebranie informacji o firmie, w której staramy się o pracę są bardzo różne.

– Dobrą metodą weryfikacji potencjalnego pracodawcy jest networking. Świetnie sprawdza się on u przedstawicieli wąskich specjalizacji IT lub w mniejszych grupach zawodowych, jak np. środowiska inżynierów oprogramowania, sieciowców czy konsultantów ERP– mówi Justyna Mirska, lider zespołu w agencji doradztwa personalnego Experis IT, specjalizująca się w rekrutacji w obszarach IT. – Bardzo dobrym sposobem jest też uzyskanie opinii tych,
z którymi przyjdzie nam pracować w jednym zespole lub oddziale firmy. Zawsze też doradzam poszukującym pracy, by porozmawiali z samym pracodawcą o tym, jak postrzega on swoją firmę, miejsce kandydata w jej strukturach, kulturę wewnątrz organizacji, a także np. w jakim systemie wykonuje się zadania – dodaje przedstawiciel Experis IT. 

Bardzo ważnym elementem poznawania firmy jest sam proces rekrutacji. Może dostarczyć wielu informacji
nie tylko na temat organizacji, ale również przyszłych współpracowników. Spotkanie to ma na celu zweryfikowanie, czy kandydat jest odpowiednią osoba na dane stanowisko, ale jest również okazją do zaprezentowania przez pracodawcę kształtu, celów oraz sposobu działania firmy. Z takiej prezentacji można również wywnioskować, czy pracodawca będzie szanował pracownika i wychodził naprzeciw jego pytaniom, a także czy będzie dla niego wsparciem. Warto zwrócić uwagę na atmosferę panującą w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Należy również pamiętać, że jest to moment, w którym kandydat może zadać wiele pytań. Dzięki temu wykazuje zainteresowanie firmą, ale również może zdobyć interesujące informacje.

Warto dowiedzieć się jak wygląda struktura działu, do którego prowadzona jest rekrutacja, jaka jest wielkość zespołu, kto jest osobą, do której będzie się raportowało. W przypadku korporacji mamy do czynienia z zespołami rozproszonymi, gdzie zdarza się, że kierownik projektu pracuje w siedzibie w Oslo albo w Sydney. Takie zależności należy sprawdzić wcześniej, bo mogą one wpływać nie tylko na formę komunikacji, ale również ewentualne podróże służbowe i czas ich trwania.  

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.