Pięć lat raportowania odpowiedzialnego biznesu w Polsce

Pięć lat raportowania odpowiedzialnego biznesu w Polsce

Magazyn / CSR

Pomysł badania kondycji polskiego raportowania pojawił się w 2010 roku, wówczas dokonaliśmy pierwszej analizy obejmującej trzyletni okres, której wyniki prezentowałam podczas międzynarodowej konferencji w Berlinie. Po analizie pięciu lat mogę powiedzieć, że wzrosło w Polsce zainteresowanie raportowaniem pozafinansowym

-

Uczestnicy rynku są zainteresowani wynikami badania i szukają argumentów przemawiających za podjęciem raportowania w ich organizacjach. Odzwierciedleniem tego stanu rzeczy jest wzrost liczby raportów, w tym sporządzonych wg standardu GRI. Niemniej, nadal znaczna część największych firm, a tym samym największych pracodawców, partnerów biznesowych, często dyktujących warunki w swoich branżach, nie raportuje.

Niepokojącym zjawiskiem jest również pojawienie się na rynku raportów, które określam jako „stylizowane na raporty według standardu GRI”, czyli raportów, które nie wypełniają zasad GRI, a za ich sporządzeniem nie stoi prawidłowy proces raportowania. „Raporty stylizowane” charakteryzują się przypadkowym wyborem wskaźników ubranym w szatę graficzną. Dlatego w 2012 roku w badaniu skoncentrowaliśmy się na stopniu i jakości zaangażowania interesariuszy, które cechuje prawidłowy proces raportowania wg GRI. Te kwestie reprezentują wskaźniki 4.14-4.17 i 3.5. Okazuje się, że 100 proc. firm raportujących wg GRI potrafi zidentyfikować swoich interesariuszy, jednak z ich zaangażowaniem radzi sobie już tylko około połowa z nich. Tymczasem przeprowadzenie procesu raportowania wg standardu GRI jest niezwykle wartościowe – gromadzi wiele cennych informacji, buduje zaufanie z otoczeniem, ułatwia także późniejszą komunikację raportu.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.