Platforma dla profesjonalistów

Platforma dla profesjonalistów

Brief.pl / Ludzie

Piotr Mroziński, territory manager Poland LinkedIn, mówi m.in. o znaczeniu employer brandingu i funkcjach najczęściej wykorzystywanych przez użytkowników serwisu

-

Dlaczego w 2011 roku zdecydowano się na stworzenie osobnej sekcji skierowanej do studentów? Jakie to daje możliwości użytkownikom i potencjalnym pracodawcom?

Piotr Mroziński: Studenci i absolwenci to najszybciej rosnąca grupa demograficzna na LinkedIn, obecnie licząca ponad 200 milionów użytkowników. Dla tej grupy LinkedIn stał się ważnym narzędziem wspomagającym rozwój zawodowy. Absolwenci czy studenci mogą wykorzystać LinkedIn do znalezienia pierwszej pracy i aktywnie budować swój profesjonalny wizerunek poprzez dalsze etapy ich kariery. Dzięki takim narzędziom, jak Alumni mogą zobaczyć np. gdzie pracują osoby z ich uczelni czy też prześledzić statystyki dotyczące dalszego rozwoju zawodowego absolwentów danego kierunku. Innymi słowy, uzyskać dostęp do informacji, która może wspomóc proces podejmowania decyzji.

 Dlaczego, Państwa zdaniem, firmy powinny się angażować w działania związane z obszarem employerem brandingu?

Silny wizerunek pracodawcy, czyli właśnie employer branding, może zmniejszyć koszt pozyskania pracownika nawet o 50 proc. Coraz częściej obserwujemy połączenie wysiłków HR i marketingu, co jest najlepszym dowodem na to, że do tematu employer branding przywiązywana jest coraz większa waga.

 To właśnie jeden z powodów dla których stworzyliśmy Talent Brand Index- metrykę pozwalającą określić to, jak postrzegany jest nasz employer brand na LinkedIn . Dzięki lepszemu zrozumieniu tego, w jaki sposób kształtuje się nasza pozycja w odniesieniu do poszczególnych grup zawodowych czy też firm, z którymi konkurujemy o najlepszych, możemy bardziej precyzyjnie planować nasze działania i zbudować przejrzystą strategie rekrutacyjną, a wyniki naszych działań na bieżąco monitorować. Całkiem niedawno powstał też the Employer Brand Playbook, gdzie zebraliśmy przykłady działań w tym obszarze, jak również zawarliśmy wskazówki, w jaki sposób je efektywnie prowadzić .

 Jak wyglądają statystyki dotyczące uzupełniania swoich profili przez użytkowników LinkedIna? Z których funkcji serwisu korzystają oni najchętniej?

 Oczywiście najbardziej popularne na LinkedIn jest oglądanie profili innych użytkowników, jak również wyszukiwanie informacji – w 2012 roku zarejestrowaliśmy ponad 5,7 miliarda tzw. searchów. W ostatnim czasie LinkedIn wprowadził ulepszone wyszukiwanie, co pozwoli na łatwiejszą nawigację i szybsze dotarcie do informacji.

 Jednak LinkedIn to obecnie nie tylko serwis społecznościowy, ale szerzej - platforma wymiany informacji i tworzenia treści. Na przykład na Państwa kanale w YouTube można znaleźć wiele materiałów "redakcyjnych" przygotowywanych przez zespół LinkedIna. Do kogo kierowane są tego typu treści?

Użytkownik jest zawsze najważniejszy na LinkedIn i staramy się wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom, przez co znajdziemy wiele zasobów takich, jak LinkedIn Help czy wskazówki na YouTube, które pozwolą wykorzystać platformę w najbardziej produktywny sposób. Ponadto, dostęp do informacji związanych z tematyką zawodową są jednym z kluczowych powodów, dla których użytkownicy przychodzą do naszego serwisu. LinkedIn Today jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób dostarczamy odpowiednie treści czy informacje pozwalające użytkownikom być na bieżąco z ważną dla nich tematyką.

 Jaka jest wizja rozwoju marki LinkedIn - w którym kierunku platforma jest rozwijana, z kim konkuruje?

Naszą misją jest połączyć profesjonalistów na świecie i uczynić ich bardziej produktywnymi, wspomóc ich w osiągnięciu sukcesu, natomiast nasza wizja to stworzenie możliwości ekonomicznych dla każdego profesjonalisty na świecie.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.