Platforma dla profesjonalistów

Platforma dla profesjonalistów

Brief.pl / Ludzie

Piotr Mroziński, territory manager Poland LinkedIn, mówi m.in. o znaczeniu employer brandingu i funkcjach najczęściej wykorzystywanych przez użytkowników serwisu

-

Dlaczego w 2011 roku zdecydowano się na stworzenie osobnej sekcji skierowanej do studentów? Jakie to daje możliwości użytkownikom i potencjalnym pracodawcom?

Piotr Mroziński: Studenci i absolwenci to najszybciej rosnąca grupa demograficzna na LinkedIn, obecnie licząca ponad 200 milionów użytkowników. Dla tej grupy LinkedIn stał się ważnym narzędziem wspomagającym rozwój zawodowy. Absolwenci czy studenci mogą wykorzystać LinkedIn do znalezienia pierwszej pracy i aktywnie budować swój profesjonalny wizerunek poprzez dalsze etapy ich kariery. Dzięki takim narzędziom, jak Alumni mogą zobaczyć np. gdzie pracują osoby z ich uczelni czy też prześledzić statystyki dotyczące dalszego rozwoju zawodowego absolwentów danego kierunku. Innymi słowy, uzyskać dostęp do informacji, która może wspomóc proces podejmowania decyzji.

 Dlaczego, Państwa zdaniem, firmy powinny się angażować w działania związane z obszarem employerem brandingu?

Silny wizerunek pracodawcy, czyli właśnie employer branding, może zmniejszyć koszt pozyskania pracownika nawet o 50 proc. Coraz częściej obserwujemy połączenie wysiłków HR i marketingu, co jest najlepszym dowodem na to, że do tematu employer branding przywiązywana jest coraz większa waga.

 To właśnie jeden z powodów dla których stworzyliśmy Talent Brand Index- metrykę pozwalającą określić to, jak postrzegany jest nasz employer brand na LinkedIn . Dzięki lepszemu zrozumieniu tego, w jaki sposób kształtuje się nasza pozycja w odniesieniu do poszczególnych grup zawodowych czy też firm, z którymi konkurujemy o najlepszych, możemy bardziej precyzyjnie planować nasze działania i zbudować przejrzystą strategie rekrutacyjną, a wyniki naszych działań na bieżąco monitorować. Całkiem niedawno powstał też the Employer Brand Playbook, gdzie zebraliśmy przykłady działań w tym obszarze, jak również zawarliśmy wskazówki, w jaki sposób je efektywnie prowadzić .

 Jak wyglądają statystyki dotyczące uzupełniania swoich profili przez użytkowników LinkedIna? Z których funkcji serwisu korzystają oni najchętniej?

 Oczywiście najbardziej popularne na LinkedIn jest oglądanie profili innych użytkowników, jak również wyszukiwanie informacji – w 2012 roku zarejestrowaliśmy ponad 5,7 miliarda tzw. searchów. W ostatnim czasie LinkedIn wprowadził ulepszone wyszukiwanie, co pozwoli na łatwiejszą nawigację i szybsze dotarcie do informacji.

 Jednak LinkedIn to obecnie nie tylko serwis społecznościowy, ale szerzej - platforma wymiany informacji i tworzenia treści. Na przykład na Państwa kanale w YouTube można znaleźć wiele materiałów "redakcyjnych" przygotowywanych przez zespół LinkedIna. Do kogo kierowane są tego typu treści?

Użytkownik jest zawsze najważniejszy na LinkedIn i staramy się wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom, przez co znajdziemy wiele zasobów takich, jak LinkedIn Help czy wskazówki na YouTube, które pozwolą wykorzystać platformę w najbardziej produktywny sposób. Ponadto, dostęp do informacji związanych z tematyką zawodową są jednym z kluczowych powodów, dla których użytkownicy przychodzą do naszego serwisu. LinkedIn Today jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób dostarczamy odpowiednie treści czy informacje pozwalające użytkownikom być na bieżąco z ważną dla nich tematyką.

 Jaka jest wizja rozwoju marki LinkedIn - w którym kierunku platforma jest rozwijana, z kim konkuruje?

Naszą misją jest połączyć profesjonalistów na świecie i uczynić ich bardziej produktywnymi, wspomóc ich w osiągnięciu sukcesu, natomiast nasza wizja to stworzenie możliwości ekonomicznych dla każdego profesjonalisty na świecie.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.