Skuteczność outdooru według Ströera

Skuteczność outdooru według Ströera

Brief.pl / Aktualności

19 listopada podczas dorocznej konferencji Grupy Ströer zostały przedstawione wyniki największego w Polsce laboratoryjnego badania percepcji kierowców. Przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer badanie Atlas udowodniło, że duże nośniki (12x3, 6x3) mają znacznie większą skuteczność niż małe.

-

Podczas badania wykorzystano nowoczesny symulator jazdy pozwalający na wywołanie wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu oraz urządzenie eye-tracker śledzące ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę. Eye-tracker zwykle stosowany jest do niewielkich badań obejmujących maksymalnie 30 osób, zaś w tym wypadku wykonano 240 pomiarów.

Wśród objętych nim, najpopularniejszych formatów OOH, czyli: 12x3, 6x3, Billboard, Super Scroll i Citylight, to właśnie trzydziestosześcio- i osiemnastometrowe tablice okazały się najbardziej efektywne. Udowodniono, że są najczęściej zauważane, przyciągają wzrok kierowcy na najdłuższy czas (np. 12x3 na 166,2 milisekund vs 17,0 milisekund w przypadku citylightów), podbijają spontaniczną i wspomaganą rozpoznawalność reklamy (odpowiednio 18 i 28 proc. dla formatu 12x3 oraz 17 i 28 proc. dla formatu 6x3), zaciekawienie marką, a także jej znajomość i wizerunek implicite. Formaty 12x3 i 6x3 osiągnęły najwyższy poziom wskaźnika ad impact, czyli zbiorczego wyniku badanych parametrów. 

Badanie Atlas trwało od lipca do października 2013 roku i objęło 1100 dorosłych, posiadających prawo jazdy osób. Uczestników podzielono na 12 grup, które zetknęły się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown, a jego rezultatem będzie stworzenie oprogramowania pozwalającego na optymalizację kampanii OOH.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?