Skuteczność outdooru według Ströera

Skuteczność outdooru według Ströera

Brief.pl / Aktualności

19 listopada podczas dorocznej konferencji Grupy Ströer zostały przedstawione wyniki największego w Polsce laboratoryjnego badania percepcji kierowców. Przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer badanie Atlas udowodniło, że duże nośniki (12x3, 6x3) mają znacznie większą skuteczność niż małe.

-

Podczas badania wykorzystano nowoczesny symulator jazdy pozwalający na wywołanie wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu oraz urządzenie eye-tracker śledzące ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę. Eye-tracker zwykle stosowany jest do niewielkich badań obejmujących maksymalnie 30 osób, zaś w tym wypadku wykonano 240 pomiarów.

Wśród objętych nim, najpopularniejszych formatów OOH, czyli: 12x3, 6x3, Billboard, Super Scroll i Citylight, to właśnie trzydziestosześcio- i osiemnastometrowe tablice okazały się najbardziej efektywne. Udowodniono, że są najczęściej zauważane, przyciągają wzrok kierowcy na najdłuższy czas (np. 12x3 na 166,2 milisekund vs 17,0 milisekund w przypadku citylightów), podbijają spontaniczną i wspomaganą rozpoznawalność reklamy (odpowiednio 18 i 28 proc. dla formatu 12x3 oraz 17 i 28 proc. dla formatu 6x3), zaciekawienie marką, a także jej znajomość i wizerunek implicite. Formaty 12x3 i 6x3 osiągnęły najwyższy poziom wskaźnika ad impact, czyli zbiorczego wyniku badanych parametrów. 

Badanie Atlas trwało od lipca do października 2013 roku i objęło 1100 dorosłych, posiadających prawo jazdy osób. Uczestników podzielono na 12 grup, które zetknęły się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown, a jego rezultatem będzie stworzenie oprogramowania pozwalającego na optymalizację kampanii OOH.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.