Skuteczność outdooru według Ströera

Skuteczność outdooru według Ströera

Brief.pl / Aktualności

19 listopada podczas dorocznej konferencji Grupy Ströer zostały przedstawione wyniki największego w Polsce laboratoryjnego badania percepcji kierowców. Przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer badanie Atlas udowodniło, że duże nośniki (12x3, 6x3) mają znacznie większą skuteczność niż małe.

-

Podczas badania wykorzystano nowoczesny symulator jazdy pozwalający na wywołanie wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu oraz urządzenie eye-tracker śledzące ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę. Eye-tracker zwykle stosowany jest do niewielkich badań obejmujących maksymalnie 30 osób, zaś w tym wypadku wykonano 240 pomiarów.

Wśród objętych nim, najpopularniejszych formatów OOH, czyli: 12x3, 6x3, Billboard, Super Scroll i Citylight, to właśnie trzydziestosześcio- i osiemnastometrowe tablice okazały się najbardziej efektywne. Udowodniono, że są najczęściej zauważane, przyciągają wzrok kierowcy na najdłuższy czas (np. 12x3 na 166,2 milisekund vs 17,0 milisekund w przypadku citylightów), podbijają spontaniczną i wspomaganą rozpoznawalność reklamy (odpowiednio 18 i 28 proc. dla formatu 12x3 oraz 17 i 28 proc. dla formatu 6x3), zaciekawienie marką, a także jej znajomość i wizerunek implicite. Formaty 12x3 i 6x3 osiągnęły najwyższy poziom wskaźnika ad impact, czyli zbiorczego wyniku badanych parametrów. 

Badanie Atlas trwało od lipca do października 2013 roku i objęło 1100 dorosłych, posiadających prawo jazdy osób. Uczestników podzielono na 12 grup, które zetknęły się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown, a jego rezultatem będzie stworzenie oprogramowania pozwalającego na optymalizację kampanii OOH.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.