"Forbes" jest na sprzedaż

"Forbes" jest na sprzedaż

Brief.pl / Aktualności

Właściciele wydawcy amerykańskiego magazynu biznesowego "Forbes" chcą wystawić firmę na sprzedaż. Agencja Bloomberg twierdzi, że Forbes Media LLC może zostać sprzedana za 200 mln dol.

-

"Forbes" jest wydawany od 1917 roku przez rodzinę Forbesów. W 2006 roku część firmy, 45 proc. udziałów, wydającej magazyn została sprzedana funduszowi Elevation Partners za 240 mln dol. Dwa lata wcześniej za całość spółki Forbes Media LLC koncern Conde Nast podobno zaoferował Forbesom 400 mln dol.

Ta kwota pojawiła się również i w kontekście obecnych planów sprzedaży spółki, ale anonimowy analityk cytowany przez Bloomberga twierdzi, że w grę wchodzi raczej transakcja o połowę niższa.

Jak wylicza agencja, żeby osiągnąć wycenę na poziomie 400 mln dol. "Forbes" musiałby przynosić 67 mln dol. zysku rocznie. Może być to o tyle trudne, że w ostaniach latach "Forbes" odnotowywał spadek przychodów z reklam, co pokazuje poniższy wykres.

Jednakże, ten rok ma być dla Forbes Media bardzo dobry, najlepszy od sześciu lat, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi formatu reklamy natywnej BrandVoice, która w tej chwili zapewnia spółce ok. 20 proc. przychodów z reklam.

Czy będziemy świadkami pierwszego w historii napompowania wyceny spółki dzięki reklamie natywnej? Wydaje się to całkiem prawdopodobne.

Źródło: Bloomberg

::

Czytaj też: Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.