"Forbes" jest na sprzedaż

"Forbes" jest na sprzedaż

Brief.pl / Aktualności

Właściciele wydawcy amerykańskiego magazynu biznesowego "Forbes" chcą wystawić firmę na sprzedaż. Agencja Bloomberg twierdzi, że Forbes Media LLC może zostać sprzedana za 200 mln dol.

-

"Forbes" jest wydawany od 1917 roku przez rodzinę Forbesów. W 2006 roku część firmy, 45 proc. udziałów, wydającej magazyn została sprzedana funduszowi Elevation Partners za 240 mln dol. Dwa lata wcześniej za całość spółki Forbes Media LLC koncern Conde Nast podobno zaoferował Forbesom 400 mln dol.

Ta kwota pojawiła się również i w kontekście obecnych planów sprzedaży spółki, ale anonimowy analityk cytowany przez Bloomberga twierdzi, że w grę wchodzi raczej transakcja o połowę niższa.

Jak wylicza agencja, żeby osiągnąć wycenę na poziomie 400 mln dol. "Forbes" musiałby przynosić 67 mln dol. zysku rocznie. Może być to o tyle trudne, że w ostaniach latach "Forbes" odnotowywał spadek przychodów z reklam, co pokazuje poniższy wykres.

Jednakże, ten rok ma być dla Forbes Media bardzo dobry, najlepszy od sześciu lat, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi formatu reklamy natywnej BrandVoice, która w tej chwili zapewnia spółce ok. 20 proc. przychodów z reklam.

Czy będziemy świadkami pierwszego w historii napompowania wyceny spółki dzięki reklamie natywnej? Wydaje się to całkiem prawdopodobne.

Źródło: Bloomberg

::

Czytaj też: Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.