"Forbes" jest na sprzedaż

"Forbes" jest na sprzedaż

Brief.pl / Aktualności

Właściciele wydawcy amerykańskiego magazynu biznesowego "Forbes" chcą wystawić firmę na sprzedaż. Agencja Bloomberg twierdzi, że Forbes Media LLC może zostać sprzedana za 200 mln dol.

-

"Forbes" jest wydawany od 1917 roku przez rodzinę Forbesów. W 2006 roku część firmy, 45 proc. udziałów, wydającej magazyn została sprzedana funduszowi Elevation Partners za 240 mln dol. Dwa lata wcześniej za całość spółki Forbes Media LLC koncern Conde Nast podobno zaoferował Forbesom 400 mln dol.

Ta kwota pojawiła się również i w kontekście obecnych planów sprzedaży spółki, ale anonimowy analityk cytowany przez Bloomberga twierdzi, że w grę wchodzi raczej transakcja o połowę niższa.

Jak wylicza agencja, żeby osiągnąć wycenę na poziomie 400 mln dol. "Forbes" musiałby przynosić 67 mln dol. zysku rocznie. Może być to o tyle trudne, że w ostaniach latach "Forbes" odnotowywał spadek przychodów z reklam, co pokazuje poniższy wykres.

Jednakże, ten rok ma być dla Forbes Media bardzo dobry, najlepszy od sześciu lat, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi formatu reklamy natywnej BrandVoice, która w tej chwili zapewnia spółce ok. 20 proc. przychodów z reklam.

Czy będziemy świadkami pierwszego w historii napompowania wyceny spółki dzięki reklamie natywnej? Wydaje się to całkiem prawdopodobne.

Źródło: Bloomberg

::

Czytaj też: Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.