"Forbes" jest na sprzedaż

"Forbes" jest na sprzedaż

Brief.pl / Aktualności

Właściciele wydawcy amerykańskiego magazynu biznesowego "Forbes" chcą wystawić firmę na sprzedaż. Agencja Bloomberg twierdzi, że Forbes Media LLC może zostać sprzedana za 200 mln dol.

-

"Forbes" jest wydawany od 1917 roku przez rodzinę Forbesów. W 2006 roku część firmy, 45 proc. udziałów, wydającej magazyn została sprzedana funduszowi Elevation Partners za 240 mln dol. Dwa lata wcześniej za całość spółki Forbes Media LLC koncern Conde Nast podobno zaoferował Forbesom 400 mln dol.

Ta kwota pojawiła się również i w kontekście obecnych planów sprzedaży spółki, ale anonimowy analityk cytowany przez Bloomberga twierdzi, że w grę wchodzi raczej transakcja o połowę niższa.

Jak wylicza agencja, żeby osiągnąć wycenę na poziomie 400 mln dol. "Forbes" musiałby przynosić 67 mln dol. zysku rocznie. Może być to o tyle trudne, że w ostaniach latach "Forbes" odnotowywał spadek przychodów z reklam, co pokazuje poniższy wykres.

Jednakże, ten rok ma być dla Forbes Media bardzo dobry, najlepszy od sześciu lat, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi formatu reklamy natywnej BrandVoice, która w tej chwili zapewnia spółce ok. 20 proc. przychodów z reklam.

Czy będziemy świadkami pierwszego w historii napompowania wyceny spółki dzięki reklamie natywnej? Wydaje się to całkiem prawdopodobne.

Źródło: Bloomberg

::

Czytaj też: Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.