Snapchat wciąż w rękach założyciela

Snapchat wciąż w rękach założyciela

Brief.pl / Aktualności

Ostatni tydzień był dla Evana Spiegla, założyciela i właściciela firmy Snapchat, niewątpliwie gorącym okresem. Nie dość, że odrzucił propozycję kupna aplikacji za 3 miliardy dolarów, przedstawioną przez Marka Zuckerberga, nie zdecydował się również przyjąć oferty Google'a, opiewającej na 4 miliardy dolarów.

-

Snapchat to aplikacja umożliwiająca dzielenie się zdjęciami ze znajomymi, którzy również jej używają. Co ciekawe, wysłany "snap" widnieje na ekranie odbiorcy najwyżej przez 10 sekund, po czym znika z niego nieodwracalnie. Dane z września pokazują, że użytkownicy aplikacji udostępniają dziennie ponad 350 milionów zdjęć, a to zaledwie 50 milionów mniej od liczby zdjęć udostępnianych na Facebooku. Niedawno wprowadzona aktualizacja pozwala również na zatrzymanie "snapów" na serwerze przez 24 godziny.

Pierwszą ofertę kupna aplikacji złożyła firma Tencet. Spiegel odrzucił jednak propozycję, chcąc uzyskać lepszą cenę. Co ciekawe, po otrzymaniu ofert od Facebooka i Google'a, CEO Snapchata postanowił wstrzymać się ze sprzedażą do następnego roku. Taka decyzją może być wyjaśniona między innymi chęcią założyciela na otrzymanie jeszcze większej kwoty. Jeśli ilość zdjęć udostępnianych przez użytkowników osiągnie 400 mln, pokonując tym samym Facebooka, wartość aplikacji bez wątpienia wzrośnie.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.