wp - grudzien 2016

Snapchat wciąż w rękach założyciela

Snapchat wciąż w rękach założyciela

Brief.pl / Aktualności

Ostatni tydzień był dla Evana Spiegla, założyciela i właściciela firmy Snapchat, niewątpliwie gorącym okresem. Nie dość, że odrzucił propozycję kupna aplikacji za 3 miliardy dolarów, przedstawioną przez Marka Zuckerberga, nie zdecydował się również przyjąć oferty Google'a, opiewającej na 4 miliardy dolarów.

-

Snapchat to aplikacja umożliwiająca dzielenie się zdjęciami ze znajomymi, którzy również jej używają. Co ciekawe, wysłany "snap" widnieje na ekranie odbiorcy najwyżej przez 10 sekund, po czym znika z niego nieodwracalnie. Dane z września pokazują, że użytkownicy aplikacji udostępniają dziennie ponad 350 milionów zdjęć, a to zaledwie 50 milionów mniej od liczby zdjęć udostępnianych na Facebooku. Niedawno wprowadzona aktualizacja pozwala również na zatrzymanie "snapów" na serwerze przez 24 godziny.

Pierwszą ofertę kupna aplikacji złożyła firma Tencet. Spiegel odrzucił jednak propozycję, chcąc uzyskać lepszą cenę. Co ciekawe, po otrzymaniu ofert od Facebooka i Google'a, CEO Snapchata postanowił wstrzymać się ze sprzedażą do następnego roku. Taka decyzją może być wyjaśniona między innymi chęcią założyciela na otrzymanie jeszcze większej kwoty. Jeśli ilość zdjęć udostępnianych przez użytkowników osiągnie 400 mln, pokonując tym samym Facebooka, wartość aplikacji bez wątpienia wzrośnie.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.