wp - grudzien 2016

Marcin Kalkhoff zakłada BrandAuditors

Marcin Kalkhoff zakłada BrandAuditors

Brief.pl / Ludzie

Marcin Kalkhoff, dotychczasowy dyrektor strategiczny w agencji reklamowej Lowe GGK i autor bloga BrandDoctor.pl, rozstaje się z firmą i powołuje do życia marketingową kancelarię audytorską o nazwie BrandAuditors.

-

Zadaniem firmy będzie diagnozowanie relacji marka – konsument oraz proponowanie korekt i rozwiązań w tym zakresie. Oferta BrandAuditors jest skierowana do właścicieli małych oraz czasami mało znanych marek, ale również do firm zarządzających wielkimi brandami, przy czym nie ogranicza się tylko świata działów marketingu czy zarządów firm. BrandAuditors planują współpracować z tymi, którzy marki tworzą lub się nimi opiekują – marketerami, ale też z ich konsultantami - agencjami reklamowymi czy domami mediowymi, pomagając budować marki o nieprzeciętnej wartości.

 - Po 20 latach pracy w biznesie reklamowym, a szczególnie po 10 latach w roli stratega, widzę powtarzalny kłopot marketerów. Otóż marka, którą zarządzają, jest dla odbiorców niejasna, rozmyta, nie daje wystarczającej wartości i pretekstu do zakupu. Właściciel takiej marki, wręcz utopijnie, zmienia jej kierunek, próbuje coraz to nowych rozwiązań, co najczęściej nie jest ani skuteczne, ani satysfakcjonujące. Kilka lat temu, inspirowany metodologią opracowaną przez Fallon Minneapolis, stworzyłem autorskie narzędzie audytu firmy, marki i komunikacji z konsumentem. Nie jest to gotowy produkt do zdjęcia z półki i wstrzyknięcia w organizację marketera oraz jego aktywność marketingową. Jest to sposób na wspólną pracę w celu wykreowania rozwiązań, które prowadzą do innego spojrzenia na własną markę czy produkt, skutecznego pozycjonowania, przejrzystej komunikacji. Do tej pory posługiwałem się nim pod szyldem BrandDoctor.pl, nadeszła pora, aby nadać mu nazwę - BrandAudit, ale również formę i strukturę, stworzyć z niego przedsięwzięcie biznesowe – mówi Kalkhoff.

 - W ciągu najbliższego miesiąca będziemy mogli pochwalić się efektami pierwszego audytu zrealizowanego dla dużej i dobrze rozpoznawalnej, polskiej marki – dodaje Kalkhoff. - Uznaliśmy również, że naszymi kompetencjami i wiedzą warto się podzielić. Prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami ukaże się książka poświęcona strategiom, najpierw w formie ebooka, później także w druku.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.