wp - grudzien 2016

CSR w branży alkoholowej

CSR w branży alkoholowej

Brief.pl / CSR

Czy firma, która zajmuje się produkcją alkoholu może być odpowiedzialna społecznie? Jakie działania na rzecz odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju podejmuje jeden z czołowych producentów alkoholi wysokoprocentowych na świecie. M.in. na te pytania odpowiada Aneta Jóźwicka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych Diageo Polska.

-

Czy firma, która zajmuje się produkcją alkoholu może być odpowiedzialna społecznie?
Od lat staramy się udowadniać, że może. Aby to potwierdzić, w ciągu ostatniego roku na szczeblu globalnym zweryfikowaliśmy swoje podejście do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. W ramach procedury weryfikacji przeprowadziliśmy rozmowy z ponad 40 udziałowcami firmy, aby przyjrzeć się z bliska problemom społecznym, środowiskowym i gospodarczym, z jakimi borykają się ich firmy i branże. Weryfikacja została przeprowadzona z uwzględnieniem zmian w zakresie wpływu firmy Diageo na środowisko geograficzne i zmieniających się problemów.

Jak narodził się pomysł, aby Diageo pozycjonowało się jako firma odpowiedzialna społecznie? Jaką rolę odegrał tu PR?
Firma Diageo ma kilkadziesiąt lat doświadczeń z zakresu CSR, pozwalających nam na stwierdzenie, że wiemy jak budować firmę odpowiedzialną społecznie. Nasze działania CSR są mocno zakorzenione w DNA firmy i nie opierają się na jednorazowych akcjach. Wdrażamy je w oparciu o wieloletnią strategię dla całego regionu Rosja i Europa Centralno-Wschodnia i dla całej firmy globalnie.

Zależy nam, by konsumenci sięgający po nasze marki, wiedzieli jak korzystać z nich w sposób odpowiedzialny. To że jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie potwierdzają też zewnętrzni eksperci. Jesteśmy dumni, że jako pierwsza firma alkoholowa w Polsce otrzymaliśmy nagrodę Lidera Odpowiedzialnego Biznesu, przyznawaną przez Pracodawców RP,  najstarszą i największą organizację zrzeszającą pracodawców w naszym kraju. Nasza kampania została także zgłoszona do zaszczytnego grona inicjatyw społecznych prowadzonych na terenie Unii Europejskiej – European Alcohol and Health Forum.

Jakie kroki podejmuje Diageo na rzecz odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju?
W zakresie wpływu na środowisko naturalne nasza działalność na terenie Afryki zdeterminowała nas do zwiększenia o 32 proc. efektywności wykorzystania wody, dzięki czemu firma uzyskała wyznaczony cel z dwuletnim wyprzedzeniem. Ponadto osiągnęliśmy najlepsze wyniki pod względem strategii dotyczącej zmian klimatycznych, a także ujawniania danych i wyników dotyczących emisji gazów cieplarnianych, spośród producentów napojów. Dzięki naszym programom z cyklu Learning for Life, realizowanym na terenie Ameryki Łacińskiej i Karaibów, mogliśmy wyszkolić ponad 25 000 osób. Podpisaliśmy także Zasady zaangażowania kobiet, wspólną inicjatywę agend ONZ – UN Women i UN Global Compact, w ramach której 6,4 milionów funtów brytyjskich ma zostać wydane w celu zaangażowania do działania 2 milionów kobiet na terenie 17 krajów z regionu Azji i Pacyfiku. Te wszystkie kroki sprawiły, że po raz kolejny spełniliśmy wymagania Globalnej Inicjatywy Sprawozdawczej, osiągając poziom aplikacji B+.

Jakie są główne, dobrowolne zobowiązania i cele przyjęte w Państwa strategii CSR? Jakich obszarów dotyczą?
Niedawno opublikowaliśmy raport z wynikami działań Diageo na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej za rok zakończony 30 czerwca 2013 r. Raport podkreśla postęp i zobowiązania podjęte przez nas w zakresie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, z uwzględnieniem takich dziedzin jak rola alkoholu w społeczeństwie, woda i środowisko, rozwój społeczno-gospodarczy, ludzie, łańcuch wartości oraz zarządzanie i etyka.

Jak wyglądają działania Diageo w obszarze CSR w Polsce?
W Polsce – podobnie jak na innych rynkach – ze względu na specyfikę branży koncentrujemy się głównie na kampaniach promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu. Od ponad 4 lat prowadzimy kampanię „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”, której centralną częścią jest promocja 4 zasad odpowiedzialnego picia alkoholu. W ramach działań BTL umieszczamy je na materiałach POS, a każdy klient stoiska alkoholowego, który podpisuje się pod zdaniem "Prowadzę. Nie piję" otrzymuje ulotkę informacyjną i upominek z hasłem kampanii.

W ramach działań PR podejmujemy inicjatywy, mające na celu zmianę postaw związanych ze spożywaniem alkoholu, wzrost społecznej świadomości i poprawę bezpieczeństwa na drogach: poszerzamy koalicję partnerów – w dotychczasowych edycjach kampanii były z nami sieć hipermarketów Real, Instytut Transportu Samochodowego, Fundacja Krzyś, Samar i Warszawski Uniwersytet Medyczny, którego Rektor objął kampanię honorowym patronatem.

Ponadto prowadzimy badania opinii na temat zachowań Polaków związanych z alkoholem, publikujemy porady i konkursy dla konsumentów, stworzyliśmy grę interaktywną dla użytkowników Facebooka i stronę www.pijrozwaznie.pl, na której udostępniamy profesjonalne szkolenie z zakresu asertywności. Aktualnie ruszamy z innowacyjną, kolejną odsłoną kampanii, którą już wkrótce będzie można zobaczyć m.in. na Facebooku.

Oprócz działań skierowanych do naszych konsumentów, w inicjatywy CSR angażujemy również naszych pracowników. To dzięki ich kreatywności powołaliśmy w Diageo Grupę Społeczności Lokalne, która organizuje m.in. wolontariat pracowniczy, czy wpiera domy dziecka. Z kolei pracownicy, którym bliskie są tematy ekologiczne, założyli Grupę GreenIQ.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.