wp - grudzien 2016

Jak przygotować infografikę?

Jak przygotować infografikę?

Brief.pl / Wiedza

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. A ile wyraża dobrze przygotowana infografika? To zależy od tego, jak ją przygotujemy.

-

Infografiki są coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie informacji - niezależnie od medium. Coraz częściej pojawiają się w internecie, w prasie czy telewizji. "Ubranie" danych w elementy graficzne wspomaga ich zapamiętanie. Zwiększa również ich wiralowość, czyli skłonność odbiorców do przekazywania ich swoim znajomym w mediach społecznościowych.

Poniżej przedstawiamy kilka porad jak przygotować infografikę, która będzie wyrażała więcej niż tysiąc słów ;-)

Określenie grupy docelowej

Warto zastanowić się nad tym, kto będzie odbiorcą naszej infografiki - jakie portale czy serwisy odwiedza, jakimi tematami się interesuje. Dzięki temu będziemy w stanie wybrać odpowiednie motywy, elementy, które sprawią, że infografika spotka się z przychylnym przyjęciem.

Forma graficzna

Najważniejsza jest przejrzystość. Osoba przeglądająca infografikę musi zostać "poprowadzona" przez wszystkie jej elementy. Nie powinniśmy też przesadzać z tekstem. Zamiast zamieszczać całe akapity i zdania lepiej użyć bezokoliczników i krótkich, prostych zdań.

 Decydując się na stworzenie infografiki musimy być przygotowani, że cały proces potrwa przynajmniej kilka dni. Nie popędzajmy grafika, dajmy mu spokojnie popracować. Niech każdy element będzie dopracowany. Diabeł tkwi w szczegółach i to one często decydują o wiralowości zamieszczanych materiałów.

Dobrze jeśli infografika nie jest tylko zbiorem danych, ale opowiada pewną historię - na przykład rozwoju firmy czy produktu. Powinna też być spójna i kończyć się konkluzją.

Uwagę zwracają infografiki, które zadają pytanie lub wymieniają pewne elementy. Dlatego też warto nadawać im tytuły takie jak:

- "Kiedy najlepiej..."

- "Jak zdobyć...."

- "10 sposobów na..."

Promocja

Obecnie nawet najlepsze treści bez promocji i odrobiny szczęścia mogą pozostać niezauważone. Dlatego też nie powinniśmy czekać, aż nasi czytelnicy czy klienci dotrą na naszą stronę.

Pierwszym krokiem jest zamieszczenie infografiki w naszych kanałach społecznościowych. Skoro już podjęliśmy wysiłek jej przygotowania to powinniśmy się również zastanowić nad jej płatną promocją. Na przykład przez "promowane posty" na Facebooku.

Infografiki są też chętnie zamieszczane przez portale i serwisy branżowe. Jednak wysyłając infografikę powinniśmy pamiętać, aby dodać do niej krótki opis dotyczący zawartości.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.