Jak przygotować infografikę?

Jak przygotować infografikę?

Brief.pl / Wiedza

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. A ile wyraża dobrze przygotowana infografika? To zależy od tego, jak ją przygotujemy.

-

Infografiki są coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie informacji - niezależnie od medium. Coraz częściej pojawiają się w internecie, w prasie czy telewizji. "Ubranie" danych w elementy graficzne wspomaga ich zapamiętanie. Zwiększa również ich wiralowość, czyli skłonność odbiorców do przekazywania ich swoim znajomym w mediach społecznościowych.

Poniżej przedstawiamy kilka porad jak przygotować infografikę, która będzie wyrażała więcej niż tysiąc słów ;-)

Określenie grupy docelowej

Warto zastanowić się nad tym, kto będzie odbiorcą naszej infografiki - jakie portale czy serwisy odwiedza, jakimi tematami się interesuje. Dzięki temu będziemy w stanie wybrać odpowiednie motywy, elementy, które sprawią, że infografika spotka się z przychylnym przyjęciem.

Forma graficzna

Najważniejsza jest przejrzystość. Osoba przeglądająca infografikę musi zostać "poprowadzona" przez wszystkie jej elementy. Nie powinniśmy też przesadzać z tekstem. Zamiast zamieszczać całe akapity i zdania lepiej użyć bezokoliczników i krótkich, prostych zdań.

 Decydując się na stworzenie infografiki musimy być przygotowani, że cały proces potrwa przynajmniej kilka dni. Nie popędzajmy grafika, dajmy mu spokojnie popracować. Niech każdy element będzie dopracowany. Diabeł tkwi w szczegółach i to one często decydują o wiralowości zamieszczanych materiałów.

Dobrze jeśli infografika nie jest tylko zbiorem danych, ale opowiada pewną historię - na przykład rozwoju firmy czy produktu. Powinna też być spójna i kończyć się konkluzją.

Uwagę zwracają infografiki, które zadają pytanie lub wymieniają pewne elementy. Dlatego też warto nadawać im tytuły takie jak:

- "Kiedy najlepiej..."

- "Jak zdobyć...."

- "10 sposobów na..."

Promocja

Obecnie nawet najlepsze treści bez promocji i odrobiny szczęścia mogą pozostać niezauważone. Dlatego też nie powinniśmy czekać, aż nasi czytelnicy czy klienci dotrą na naszą stronę.

Pierwszym krokiem jest zamieszczenie infografiki w naszych kanałach społecznościowych. Skoro już podjęliśmy wysiłek jej przygotowania to powinniśmy się również zastanowić nad jej płatną promocją. Na przykład przez "promowane posty" na Facebooku.

Infografiki są też chętnie zamieszczane przez portale i serwisy branżowe. Jednak wysyłając infografikę powinniśmy pamiętać, aby dodać do niej krótki opis dotyczący zawartości.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.