Znów wzrosły wydatki na reklamę online

Znów wzrosły wydatki na reklamę online

Brief.pl / Aktualności

IAB podało wyniki badania AdEx, które dotyczy wydatków na reklamę online, za pierwsze półrocze 2013 roku. Okazuje się, że rok do roku rynek reklamy internetowej urósł o 12 proc.

-

Nadal reklamodawcy najchętniej przeznaczają pieniądze na reklamę graficzną - display ma 43 proc. udziału w rynku reklamy online. Na drugim miejscu jest SEM z 36 proc. udziału w rynku a na trzecim miejscu szeroko pojęte ogłoszenia - 15 proc. udziału. Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu to najszybciej rosną wydatki na reklamę mobilną (81 proc.) i w mediach społecznościowych (74 proc.).

Najwięcej na reklamę online wydają marki motoryzacyjne (17 proc. udziału) a zaraz po nich związane z finansami (14 proc.) i handlem (9 proc.). Największe wzrosty w wydatkach na reklamę odnotowano wśród marek żywnościowych (48 proc.), odzieżowych (42 proc.) i komputerowych (34 proc.).

Poniżej: wykres pokazujący jak rosły wydatki na reklamę online od 2009 roku do pierwszego półrocza 2013 roku

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.