Znów wzrosły wydatki na reklamę online

Znów wzrosły wydatki na reklamę online

Brief.pl / Aktualności

IAB podało wyniki badania AdEx, które dotyczy wydatków na reklamę online, za pierwsze półrocze 2013 roku. Okazuje się, że rok do roku rynek reklamy internetowej urósł o 12 proc.

-

Nadal reklamodawcy najchętniej przeznaczają pieniądze na reklamę graficzną - display ma 43 proc. udziału w rynku reklamy online. Na drugim miejscu jest SEM z 36 proc. udziału w rynku a na trzecim miejscu szeroko pojęte ogłoszenia - 15 proc. udziału. Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu to najszybciej rosną wydatki na reklamę mobilną (81 proc.) i w mediach społecznościowych (74 proc.).

Najwięcej na reklamę online wydają marki motoryzacyjne (17 proc. udziału) a zaraz po nich związane z finansami (14 proc.) i handlem (9 proc.). Największe wzrosty w wydatkach na reklamę odnotowano wśród marek żywnościowych (48 proc.), odzieżowych (42 proc.) i komputerowych (34 proc.).

Poniżej: wykres pokazujący jak rosły wydatki na reklamę online od 2009 roku do pierwszego półrocza 2013 roku

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.