Pierwsze „Róże” rozdane

Pierwsze „Róże” rozdane

Brief.pl / Patronaty

Projekt współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego to produkt jak każdy inny. I dlatego wymaga promocji tak samo jak mydło czy proszek do prania – uważa Bohdan Pawłowicz, członek rady nadzorczej Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, juror w konkursie „Róża promocji”.

-

To dlatego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – Instytucja Zarządzająca RPO WZ – ogłosił konkurs „Róża promocji”. Pozwolił on na wyłonienie najlepszych działań w zakresie komunikacji marketingowej realizowanych przez beneficjentów programu. 6 listopada w Szczecinie marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz wraz z wicemarszałkiem Andrzejem Jakubowskim wręczyli zwycięzcom I edycji konkursu statuetki („Róże”), dyplomy i nagrody rzeczowe.

Odebrali je Andrzej Grabiec, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Szczecin (I miejsce – za promocję bulwarów nadodrzańskich), Waldemar Miśko, przewodniczący zarządu Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty (II miejsce – za konsekwencję w tworzeniu nowego produktu turystycznego „Ścieżki rowerowe po nasypie kolejki wąskotorowej”) oraz Karol Lament, dyrektor w Biurze Obsługi Gospodarczej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (III miejsce – za spopularyzowanie trasy zwiedzania gmachu ZUW).

Marszałek Olgierd Geblewicz tłumaczył, że zadaniem „Róży promocji” nie jest promowanie programu, bo RPO jest tylko narzędziem. – Moim zdaniem promować należy produkt. Współczesny marketing jest pochodną naszej kreatywności, trendy marketingowe dynamicznie się zmieniają i wymagają od nas stałego doskonalenia i pomysłowości. Dlatego motto takich spotkań, jak to dzisiejsze powinno brzmieć: „wybudować i uczynić to żywym”. Tak to postrzegam, chwalmy się i róbmy to nie nachalnie, lecz mądrze – mówił marszałek Geblewicz.

O roli promocji i marketingu miejsc w kontekście projektów finansowanych z Unii Europejskiej opowiadał też Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”, na łamach Biuletynu Informacyjnego RPO Województwa Zachodniopomorskiego.

- Nam wciąż się wydaje, że wystarczy opracować logo i hasło, ewentualnie zaistnieć jeszcze w roli sponsora prognozy pogody, by się wypromować. Tymczasem marketing miejsc to coś znacznie więcej. Najważniejsze jest stworzenie swoistego trójkąta, którego trzema bokami będą: Administracja, doradcy/konsultanci oraz biznes.

Ponadto Kapituła Konkursu przyznała pięć równorzędnych wyróżnień:

  • Gminie Barlinek za umiejętne połączenie tablic informacyjnych z historycznymi zdjęciami miasta (projekt „Remont nawierzchni ulic, chodników, parkingów i ciągów pieszych na terenie starego miasta w Barlinku”)

  • firmie Contino Białogard Sp. z o.o. za zbudowanie pozytywnych relacji z mieszkańcami gminy (projekt „Budowa farmy wiatrowej Kościernica II w gminie Białogard”)

  • Gminie Choszczno za skuteczne przyciągnięcie turystów (projekt „Turystyczno-rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom oraz na Miejskiej Górze w miejscowości Choszczno”)

  • Parafii Prawosławnej pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Stargardzie Szczecińskim za zainteresowanie zabytkowym obiektem polskich i zagranicznych turystów (projekt „Remont zabytkowej, neogotyckiej cerkwi prawosławnej pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Stargardzie Szczecińskim”) 

  • Szczecińskiej Energetyce Cieplnej Sp. z o.o. za spopularyzowanie projektu wśród studentów uczelni technicznych („Budowa gazowego źródła kogeneracyjnego współpracującego z istniejącym układem technologicznym Ciepłowni Rejonowej Sąsiedzka w Szczecinie”).

Więcej informacji na stronie www.rozapromocji.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.