Pierwsze „Róże” rozdane

Pierwsze „Róże” rozdane

Brief.pl / Patronaty

Projekt współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego to produkt jak każdy inny. I dlatego wymaga promocji tak samo jak mydło czy proszek do prania – uważa Bohdan Pawłowicz, członek rady nadzorczej Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, juror w konkursie „Róża promocji”.

-

To dlatego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – Instytucja Zarządzająca RPO WZ – ogłosił konkurs „Róża promocji”. Pozwolił on na wyłonienie najlepszych działań w zakresie komunikacji marketingowej realizowanych przez beneficjentów programu. 6 listopada w Szczecinie marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz wraz z wicemarszałkiem Andrzejem Jakubowskim wręczyli zwycięzcom I edycji konkursu statuetki („Róże”), dyplomy i nagrody rzeczowe.

Odebrali je Andrzej Grabiec, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Szczecin (I miejsce – za promocję bulwarów nadodrzańskich), Waldemar Miśko, przewodniczący zarządu Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty (II miejsce – za konsekwencję w tworzeniu nowego produktu turystycznego „Ścieżki rowerowe po nasypie kolejki wąskotorowej”) oraz Karol Lament, dyrektor w Biurze Obsługi Gospodarczej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (III miejsce – za spopularyzowanie trasy zwiedzania gmachu ZUW).

Marszałek Olgierd Geblewicz tłumaczył, że zadaniem „Róży promocji” nie jest promowanie programu, bo RPO jest tylko narzędziem. – Moim zdaniem promować należy produkt. Współczesny marketing jest pochodną naszej kreatywności, trendy marketingowe dynamicznie się zmieniają i wymagają od nas stałego doskonalenia i pomysłowości. Dlatego motto takich spotkań, jak to dzisiejsze powinno brzmieć: „wybudować i uczynić to żywym”. Tak to postrzegam, chwalmy się i róbmy to nie nachalnie, lecz mądrze – mówił marszałek Geblewicz.

O roli promocji i marketingu miejsc w kontekście projektów finansowanych z Unii Europejskiej opowiadał też Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”, na łamach Biuletynu Informacyjnego RPO Województwa Zachodniopomorskiego.

- Nam wciąż się wydaje, że wystarczy opracować logo i hasło, ewentualnie zaistnieć jeszcze w roli sponsora prognozy pogody, by się wypromować. Tymczasem marketing miejsc to coś znacznie więcej. Najważniejsze jest stworzenie swoistego trójkąta, którego trzema bokami będą: Administracja, doradcy/konsultanci oraz biznes.

Ponadto Kapituła Konkursu przyznała pięć równorzędnych wyróżnień:

  • Gminie Barlinek za umiejętne połączenie tablic informacyjnych z historycznymi zdjęciami miasta (projekt „Remont nawierzchni ulic, chodników, parkingów i ciągów pieszych na terenie starego miasta w Barlinku”)

  • firmie Contino Białogard Sp. z o.o. za zbudowanie pozytywnych relacji z mieszkańcami gminy (projekt „Budowa farmy wiatrowej Kościernica II w gminie Białogard”)

  • Gminie Choszczno za skuteczne przyciągnięcie turystów (projekt „Turystyczno-rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom oraz na Miejskiej Górze w miejscowości Choszczno”)

  • Parafii Prawosławnej pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Stargardzie Szczecińskim za zainteresowanie zabytkowym obiektem polskich i zagranicznych turystów (projekt „Remont zabytkowej, neogotyckiej cerkwi prawosławnej pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Stargardzie Szczecińskim”) 

  • Szczecińskiej Energetyce Cieplnej Sp. z o.o. za spopularyzowanie projektu wśród studentów uczelni technicznych („Budowa gazowego źródła kogeneracyjnego współpracującego z istniejącym układem technologicznym Ciepłowni Rejonowej Sąsiedzka w Szczecinie”).

Więcej informacji na stronie www.rozapromocji.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.