Pierwsze „Róże” rozdane

Pierwsze „Róże” rozdane

Brief.pl / Patronaty

Projekt współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego to produkt jak każdy inny. I dlatego wymaga promocji tak samo jak mydło czy proszek do prania – uważa Bohdan Pawłowicz, członek rady nadzorczej Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, juror w konkursie „Róża promocji”.

-

To dlatego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – Instytucja Zarządzająca RPO WZ – ogłosił konkurs „Róża promocji”. Pozwolił on na wyłonienie najlepszych działań w zakresie komunikacji marketingowej realizowanych przez beneficjentów programu. 6 listopada w Szczecinie marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz wraz z wicemarszałkiem Andrzejem Jakubowskim wręczyli zwycięzcom I edycji konkursu statuetki („Róże”), dyplomy i nagrody rzeczowe.

Odebrali je Andrzej Grabiec, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Szczecin (I miejsce – za promocję bulwarów nadodrzańskich), Waldemar Miśko, przewodniczący zarządu Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty (II miejsce – za konsekwencję w tworzeniu nowego produktu turystycznego „Ścieżki rowerowe po nasypie kolejki wąskotorowej”) oraz Karol Lament, dyrektor w Biurze Obsługi Gospodarczej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (III miejsce – za spopularyzowanie trasy zwiedzania gmachu ZUW).

Marszałek Olgierd Geblewicz tłumaczył, że zadaniem „Róży promocji” nie jest promowanie programu, bo RPO jest tylko narzędziem. – Moim zdaniem promować należy produkt. Współczesny marketing jest pochodną naszej kreatywności, trendy marketingowe dynamicznie się zmieniają i wymagają od nas stałego doskonalenia i pomysłowości. Dlatego motto takich spotkań, jak to dzisiejsze powinno brzmieć: „wybudować i uczynić to żywym”. Tak to postrzegam, chwalmy się i róbmy to nie nachalnie, lecz mądrze – mówił marszałek Geblewicz.

O roli promocji i marketingu miejsc w kontekście projektów finansowanych z Unii Europejskiej opowiadał też Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”, na łamach Biuletynu Informacyjnego RPO Województwa Zachodniopomorskiego.

- Nam wciąż się wydaje, że wystarczy opracować logo i hasło, ewentualnie zaistnieć jeszcze w roli sponsora prognozy pogody, by się wypromować. Tymczasem marketing miejsc to coś znacznie więcej. Najważniejsze jest stworzenie swoistego trójkąta, którego trzema bokami będą: Administracja, doradcy/konsultanci oraz biznes.

Ponadto Kapituła Konkursu przyznała pięć równorzędnych wyróżnień:

  • Gminie Barlinek za umiejętne połączenie tablic informacyjnych z historycznymi zdjęciami miasta (projekt „Remont nawierzchni ulic, chodników, parkingów i ciągów pieszych na terenie starego miasta w Barlinku”)

  • firmie Contino Białogard Sp. z o.o. za zbudowanie pozytywnych relacji z mieszkańcami gminy (projekt „Budowa farmy wiatrowej Kościernica II w gminie Białogard”)

  • Gminie Choszczno za skuteczne przyciągnięcie turystów (projekt „Turystyczno-rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom oraz na Miejskiej Górze w miejscowości Choszczno”)

  • Parafii Prawosławnej pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Stargardzie Szczecińskim za zainteresowanie zabytkowym obiektem polskich i zagranicznych turystów (projekt „Remont zabytkowej, neogotyckiej cerkwi prawosławnej pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Stargardzie Szczecińskim”) 

  • Szczecińskiej Energetyce Cieplnej Sp. z o.o. za spopularyzowanie projektu wśród studentów uczelni technicznych („Budowa gazowego źródła kogeneracyjnego współpracującego z istniejącym układem technologicznym Ciepłowni Rejonowej Sąsiedzka w Szczecinie”).

Więcej informacji na stronie www.rozapromocji.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.