Social PR nadchodzi

Social PR nadchodzi

Brief.pl / Inspiracje

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych zmienia się sposób w jaki firmy komunikują się z otoczeniem. Nowoczesne public relations coraz częściej wychodzi poza wysyłanie notek prasowych i organizowanie konferencji prasowych.

-

Główną cechą Social PR jest pominięcie w komunikacji z klientami mediów. Tradycyjne notki prasowe wysyłane do setek adresatów z "bazy mediów" coraz słabiej konwertują na publikacje. Jak temu zaradzić?

Publikuj na blogu

Wymusza to na nas stworzenie czegoś bardziej porywającego niż suchy komunikat prasowy. Musimy opowiedzieć historię, osadzić ją w kontekście naszej firmy. Wykonuje w ten sposób większą część pracy dziennikarzy, ale dzięki temu zyskujemy większą kontrolę nad wysyłaną w świat informacją.

Blogi są również chętniej czytane przez naszych klientów niż strona korporacyjna. Wpis na blogu zyska więcej więcej wyświetleń oraz zaangażowania co przełoży się na lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Modelowowym przykładem jest operator Play i jego blog prowadzony przez rzecznika prasowego, Marcina Gruszkę.

Publikuj w mediach społecznościowych

Nie czekajmy na to kiedy media opublikują naszą informację. Zamieśćmy ją w naszych kanałach społecznościowych, a zostanie ona dostrzeżona przez setki lub tysiące klientów zanim zdąży ją odebrać jakikolwiek dziennikarz ze swojej skrzynki mailowej. Jeśli informację publikujemy na blogu, link do niej powinien znaleźć się niezwłocznie na naszym profilu na Facebook, Twitterze czy LinkedIn.

Stwórz wideo

Taki sposób informowania pozwala na dodanie kolorytu naszej treści. Dzięki temu ma szansę na stanie się "viralem". Wbrew pozorom nie potrzebujemy profesjonalnego studia, ekipy i sprzętu. Wystarczy jedna kamera, aparat z możliwością nagrywania lub nawet telefon oraz odrobina kreatywności.

Świetnie potencjał treści wideo wykorzystuje Brand24. Oto wideo, w którym informują, że ich nowym klientem została IKEA.


Niedawno swoją nową ofertę kredytu w ciekawy sposób przedstawił BNP Paribas Bank Polska. Również wykorzystał w tym celu materiał wideo przedstawiający wyniki z badania na temat tego jak Polacy spędzają swój czas wolny.

Przeczytaj więcej na temat kampanii

Wykorzystuj inforgrafiki

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Zwłaszcza w mediach społecznościowych. Obrazami internauci dzielą się chętniej niż tekstami czy linkami. Dodatkowo tworząc infografikę np. z okazji milionowego klienta, możemy pokazać drogę jaką nasza firma przebyła.

Postaw na jakość a nie ilość

Na początku wspomnieliśmy o słabych efektach jakie przynosi wysyłanie notek prasowych do setek przedstawicieli mediów. Może jednak warto zainwestować swój czas w budowanie bliższych relacji z wybranymi przedstawicielami mediów, którzy interesują się tematyką związaną z naszą marką? Dzięki temu wzrosną nasze szanse na publikacje w mediach oraz mamy niepowtarzalną możliwość na zakomunikowanie bardziej angażującej treści niż zwykła notka prasowa.

 

Stosowanie się do tych punktów wymusza na pracownikach public relations większego zaangażowania i nakładu pracy. Wiąże się to również dodatkowymi kosztami i zaangażowaniem kolejnych osób.

Social PR dzisiaj pozwala firmie wyróżnić się na tle tradycyjnego public relations. Jutro może okazać się, że będzie jedyną drogą, aby zaistnieć w mediach i świadomości konsumentów.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.