Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Brief.pl / Wiedza

Możliwość robienie zakupów przez internet jest niewątpliwym ułatwieniem. Mogłoby się wydawać, że dzięki powszechnej dostępności "globalnego marketu", reklamy online będą działać w ten sam sposób na wszystkich odbiorców, a sklepy internetowe będą na lepszej pozycji. Jest to jednak błędne założenie - badania rynku wykazują, że kontekst fizyczny ma znaczenie dla odbioru reklam w internecie, kształtuje nasze wybory i silnie determinuje decyzje zakupowe.

-

Powszechna dostępność i oszczędność ekonomiczna to tylko jedna strona zakupów przez internet. Nie można zapomnieć o generowanych kosztach - np. czasie oczekiwania na dostarczenie produktu czy trudności z ewentualnym zwrotem. Badania przeprowadzone przez naukowców z MIT pokazują, że podejmując decyzję o nabyciu artykułów za pomocą sieci, ludzie kierują się zasadą zysków i strat. Odległość fizyczna jest bardzo istotna. Klienci mieszkający w pobliżu sklepu, w którym chcą zrobić zakupy, zdecydowanie rzadziej robią to za pomocą internetu. Co więcej, w gruncie rzeczy każde zachowanie online ma swój kontekst offline. 

Sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych znacznie różni się od tego przy użyciu komputera. Przeglądanie stron www na małym ekranie jest trudniejsze, co sprzyja klikaniu w bardziej popularne linki. Smartfony umożliwiają połączenie z siecią niezależnie od miejsca, w którym znajduje się jego użytkownik. Paradoksalnie jednak środowisko fizyczne ma w tym wypadku jeszcze większe znaczenie.  Użytkownicy smartfonów i tabletów znacznie częściej oglądają reklamy sklepów, które znajdują się w ich okolicy. Wiąże się to z tym, że przeglądanie stron przez urządzenie mobilne wymaga więcej zaangażowania niż za pomocą komputera, klienci wybierają więc sklepy najłatwiej im dostępne. To pokazuje, że chcąc tworzyć dobre reklamy online, nie można zapominać o środowisku offline.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?