Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Brief.pl / Wiedza

Możliwość robienie zakupów przez internet jest niewątpliwym ułatwieniem. Mogłoby się wydawać, że dzięki powszechnej dostępności "globalnego marketu", reklamy online będą działać w ten sam sposób na wszystkich odbiorców, a sklepy internetowe będą na lepszej pozycji. Jest to jednak błędne założenie - badania rynku wykazują, że kontekst fizyczny ma znaczenie dla odbioru reklam w internecie, kształtuje nasze wybory i silnie determinuje decyzje zakupowe.

-

Powszechna dostępność i oszczędność ekonomiczna to tylko jedna strona zakupów przez internet. Nie można zapomnieć o generowanych kosztach - np. czasie oczekiwania na dostarczenie produktu czy trudności z ewentualnym zwrotem. Badania przeprowadzone przez naukowców z MIT pokazują, że podejmując decyzję o nabyciu artykułów za pomocą sieci, ludzie kierują się zasadą zysków i strat. Odległość fizyczna jest bardzo istotna. Klienci mieszkający w pobliżu sklepu, w którym chcą zrobić zakupy, zdecydowanie rzadziej robią to za pomocą internetu. Co więcej, w gruncie rzeczy każde zachowanie online ma swój kontekst offline. 

Sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych znacznie różni się od tego przy użyciu komputera. Przeglądanie stron www na małym ekranie jest trudniejsze, co sprzyja klikaniu w bardziej popularne linki. Smartfony umożliwiają połączenie z siecią niezależnie od miejsca, w którym znajduje się jego użytkownik. Paradoksalnie jednak środowisko fizyczne ma w tym wypadku jeszcze większe znaczenie.  Użytkownicy smartfonów i tabletów znacznie częściej oglądają reklamy sklepów, które znajdują się w ich okolicy. Wiąże się to z tym, że przeglądanie stron przez urządzenie mobilne wymaga więcej zaangażowania niż za pomocą komputera, klienci wybierają więc sklepy najłatwiej im dostępne. To pokazuje, że chcąc tworzyć dobre reklamy online, nie można zapominać o środowisku offline.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.