wp - grudzien 2016

Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Brief.pl / Wiedza

Możliwość robienie zakupów przez internet jest niewątpliwym ułatwieniem. Mogłoby się wydawać, że dzięki powszechnej dostępności "globalnego marketu", reklamy online będą działać w ten sam sposób na wszystkich odbiorców, a sklepy internetowe będą na lepszej pozycji. Jest to jednak błędne założenie - badania rynku wykazują, że kontekst fizyczny ma znaczenie dla odbioru reklam w internecie, kształtuje nasze wybory i silnie determinuje decyzje zakupowe.

-

Powszechna dostępność i oszczędność ekonomiczna to tylko jedna strona zakupów przez internet. Nie można zapomnieć o generowanych kosztach - np. czasie oczekiwania na dostarczenie produktu czy trudności z ewentualnym zwrotem. Badania przeprowadzone przez naukowców z MIT pokazują, że podejmując decyzję o nabyciu artykułów za pomocą sieci, ludzie kierują się zasadą zysków i strat. Odległość fizyczna jest bardzo istotna. Klienci mieszkający w pobliżu sklepu, w którym chcą zrobić zakupy, zdecydowanie rzadziej robią to za pomocą internetu. Co więcej, w gruncie rzeczy każde zachowanie online ma swój kontekst offline. 

Sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych znacznie różni się od tego przy użyciu komputera. Przeglądanie stron www na małym ekranie jest trudniejsze, co sprzyja klikaniu w bardziej popularne linki. Smartfony umożliwiają połączenie z siecią niezależnie od miejsca, w którym znajduje się jego użytkownik. Paradoksalnie jednak środowisko fizyczne ma w tym wypadku jeszcze większe znaczenie.  Użytkownicy smartfonów i tabletów znacznie częściej oglądają reklamy sklepów, które znajdują się w ich okolicy. Wiąże się to z tym, że przeglądanie stron przez urządzenie mobilne wymaga więcej zaangażowania niż za pomocą komputera, klienci wybierają więc sklepy najłatwiej im dostępne. To pokazuje, że chcąc tworzyć dobre reklamy online, nie można zapominać o środowisku offline.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.