Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Co jest ważne dla klientów sklepów internetowych?

Brief.pl / Wiedza

Możliwość robienie zakupów przez internet jest niewątpliwym ułatwieniem. Mogłoby się wydawać, że dzięki powszechnej dostępności "globalnego marketu", reklamy online będą działać w ten sam sposób na wszystkich odbiorców, a sklepy internetowe będą na lepszej pozycji. Jest to jednak błędne założenie - badania rynku wykazują, że kontekst fizyczny ma znaczenie dla odbioru reklam w internecie, kształtuje nasze wybory i silnie determinuje decyzje zakupowe.

-

Powszechna dostępność i oszczędność ekonomiczna to tylko jedna strona zakupów przez internet. Nie można zapomnieć o generowanych kosztach - np. czasie oczekiwania na dostarczenie produktu czy trudności z ewentualnym zwrotem. Badania przeprowadzone przez naukowców z MIT pokazują, że podejmując decyzję o nabyciu artykułów za pomocą sieci, ludzie kierują się zasadą zysków i strat. Odległość fizyczna jest bardzo istotna. Klienci mieszkający w pobliżu sklepu, w którym chcą zrobić zakupy, zdecydowanie rzadziej robią to za pomocą internetu. Co więcej, w gruncie rzeczy każde zachowanie online ma swój kontekst offline. 

Sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych znacznie różni się od tego przy użyciu komputera. Przeglądanie stron www na małym ekranie jest trudniejsze, co sprzyja klikaniu w bardziej popularne linki. Smartfony umożliwiają połączenie z siecią niezależnie od miejsca, w którym znajduje się jego użytkownik. Paradoksalnie jednak środowisko fizyczne ma w tym wypadku jeszcze większe znaczenie.  Użytkownicy smartfonów i tabletów znacznie częściej oglądają reklamy sklepów, które znajdują się w ich okolicy. Wiąże się to z tym, że przeglądanie stron przez urządzenie mobilne wymaga więcej zaangażowania niż za pomocą komputera, klienci wybierają więc sklepy najłatwiej im dostępne. To pokazuje, że chcąc tworzyć dobre reklamy online, nie można zapominać o środowisku offline.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.