Twitter zadebiutował na giełdzie

Twitter zadebiutował na giełdzie

Brief.pl / Aktualności

Największy w tym roku giełdowy debiut spółki technologicznej jest już za nami. Od 7 listopada 2013 roku Twitter jest notowany na nowojorskiej giełdzie.

-

Twitter swój giełdowy debiut może uznać za udany. Na początku akcje firmy można było kupić za 45,1 dol. a na zamknięciu sesji za 44,90 dol. W pewnym momencie cena akcji Twittera przekroczyła  50 dol. - Facebookowi udało się przekroczyć tę barierę po 1,5 roku obecności na NASDAQ.

Przy cenie akcji Twittera na poziomie 44,90 dol. firma osiągnęła  kapitalizację na poziomie 24,93 mld dol. Dla porównania, Facebook jest obecnie wyceniany na 116,7 mld dol. a LinkedIn na 25,25 mld dol.

Jak Twitter poradzi sobie dalej? Czy będzie miał podobne kłopoty z giełdą jak Facebook? Raczej nie, ponieważ może wyciągnąć wnioski z doświadczeń innych mediów społecznościowych notowanych na giełdzie oraz dlatego, że nie ma wobec niego tak rozdmuchanych oczekiwań jakie towarzyszyły IPO firmy Marka Zuckerberga.

Dla przypomnienia prezentujemy oś czasu pokazującą drogę Twittera na giełdę.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.