iPad liderem mobilnego internetu

iPad liderem mobilnego internetu

Brief.pl / Aktualności

Badania przeprowadzone przez firmę Gemius wskazują, że iPad oraz iPhone to najpopularniejsze modele urządzeń mobilnych, za pomocą których internauci z Europy, Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki łączą się z siecią.

-

Agencja badawcza sprawdziła, z jakich modeli urządzeń mobilnych korzystają internauci z krajów, w których firma prowadzi pomiar ruchu na stronach www. Przeanalizowano okres od 21 do 27 października bieżącego roku. Okazuje się, że badani najczęściej łączą się z siecią przy pomocy iPada. Tablet firmy Apple jest najpopularniejszy w Danii, pochodzi z niego blisko połowa (47 proc.) ruchu w duńskim internecie. Wyjątkiem jest Chorwacja oraz Macedonia, gdzie odpowiednio 23 proc. i 21 proc. ruchu z urządzeń mobilnych pochodzi z iPhone’a.

Produkty firmy Apple pozostawiają konkurencję daleko w tyle. Okazuje się bowiem, że we wszystkich badanych krajach drugim najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania sieci jest również produkt firmy z Cupertino (iPad w Chorwacji i Macedonii, a w pozostałych krajach ‒ iPhone). Wyjątkiem jest Estonia, gdzie na drugiej pozycji pod względem udziału w ruchu internetowym znajduje się Samsung Galaxy Tab 2. Pochodzi z niego 11 proc. odsłon mobilnych w tym kraju.

– Kiedy w 2010 roku Steve Jobs wprowadzał pierwszego iPad'a, pojawiło się wiele sceptycznych głosów – komentuje Marcin Wichrowski z Wydziału Informatyki Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. – Tymczasem firma Apple zrewolucjonizowała sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Oferowane przez nią technologie wyznaczyły światowe kierunki ich rozwoju. Dla wielu użytkowników produkty tej firmy stały się symbolem innowacyjności – dodaje Wichrowski.

iPad i ruch na strony WWW

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.