iPad liderem mobilnego internetu

iPad liderem mobilnego internetu

Brief.pl / Aktualności

Badania przeprowadzone przez firmę Gemius wskazują, że iPad oraz iPhone to najpopularniejsze modele urządzeń mobilnych, za pomocą których internauci z Europy, Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki łączą się z siecią.

-

Agencja badawcza sprawdziła, z jakich modeli urządzeń mobilnych korzystają internauci z krajów, w których firma prowadzi pomiar ruchu na stronach www. Przeanalizowano okres od 21 do 27 października bieżącego roku. Okazuje się, że badani najczęściej łączą się z siecią przy pomocy iPada. Tablet firmy Apple jest najpopularniejszy w Danii, pochodzi z niego blisko połowa (47 proc.) ruchu w duńskim internecie. Wyjątkiem jest Chorwacja oraz Macedonia, gdzie odpowiednio 23 proc. i 21 proc. ruchu z urządzeń mobilnych pochodzi z iPhone’a.

Produkty firmy Apple pozostawiają konkurencję daleko w tyle. Okazuje się bowiem, że we wszystkich badanych krajach drugim najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania sieci jest również produkt firmy z Cupertino (iPad w Chorwacji i Macedonii, a w pozostałych krajach ‒ iPhone). Wyjątkiem jest Estonia, gdzie na drugiej pozycji pod względem udziału w ruchu internetowym znajduje się Samsung Galaxy Tab 2. Pochodzi z niego 11 proc. odsłon mobilnych w tym kraju.

– Kiedy w 2010 roku Steve Jobs wprowadzał pierwszego iPad'a, pojawiło się wiele sceptycznych głosów – komentuje Marcin Wichrowski z Wydziału Informatyki Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. – Tymczasem firma Apple zrewolucjonizowała sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Oferowane przez nią technologie wyznaczyły światowe kierunki ich rozwoju. Dla wielu użytkowników produkty tej firmy stały się symbolem innowacyjności – dodaje Wichrowski.

iPad i ruch na strony WWW

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.