Przyszłość reklamy

Przyszłość reklamy

Magazyn / Wiedza

Gdy mówimy o najbardziej spektakularnych innowacjach w marketingu i reklamie, tak naprawdę powinniśmy mieć na myśli rynek e-commerce. To tu toczy się najbardziej zaciekły bój o prymat w dziedzinie inteligentnych rozwiązań, które pozwolą zbudować bliską, niemal intymną więź z konsumentem. Co zatem ma do zaoferowania współczesny performance marketing i w którą stronę zmierza rynek?

-

Na szerokie kampanie adresowane do wszystkich konsumentów mogą sobie pozwolić tylko nieliczni giganci z branży FMCG, pozostałych po prostu na to nie stać. Czas rozrzutnych kampanii z trudnymi do zmierzenia efektami to odległa przeszłość. Dlatego branża reklamowa buduje swoją przewagę na rozwoju technologii, ofertach szytych na miarę i optymalizacji.

Sporo już powiedziano o modelach RTB, DSP, zaletach „big data” i tego wszystkiego, co pozwala nam tworzyć profil konsumenta, by precyzyjnie docierać z naszą ofertą do konkretnego odbiorcy. „Gdzie tu innowacja?”, ktoś zapyta. Dzisiaj już nie ma sensu polegać na jednej metodzie. Dzielenie strategii reklamowej na odrębne instrumenty nie przynosi maksymalnego efektu. Chociażby samo kupowanie powierzchni w modelu RTB nie daje jeszcze w Polsce oczekiwanych efektów, gdyż najlepsze powierzchnie reklamowe nadal dostępne są tylko w tradycyjnym modelu sprzedaży, a bez nich osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników reklamowych jest bardzo trudne.

Kluczową innowacją na rynku będzie zatem połączenie różnorodnych metod w jedną całość i pełna automatyzacja, ścisła integracja narzędzi reklamowych z tymi, pozwalającymi na optymalizację ścieżki zakupowej w e-commerce. Dostawcy narzędzi reklamowych nie będą już oferowali oddzielnie pojedynczych usług, jak np. silnika rekomendacyjnego lub alternatywnie usługi remarketingu dla e-sklepu. Klientom zależy na zintegrowanej ofercie, dzięki której będą mogli zarządzać całością działań sprzedażowych w kanale on-line z jednego miejsca.

::

Cały artykuł można przeczytać w październikowym wydaniu magazynu "Brief", nr 10(168)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?