wp - grudzien 2016

Przyszłość reklamy

Przyszłość reklamy

Magazyn / Wiedza

Gdy mówimy o najbardziej spektakularnych innowacjach w marketingu i reklamie, tak naprawdę powinniśmy mieć na myśli rynek e-commerce. To tu toczy się najbardziej zaciekły bój o prymat w dziedzinie inteligentnych rozwiązań, które pozwolą zbudować bliską, niemal intymną więź z konsumentem. Co zatem ma do zaoferowania współczesny performance marketing i w którą stronę zmierza rynek?

-

Na szerokie kampanie adresowane do wszystkich konsumentów mogą sobie pozwolić tylko nieliczni giganci z branży FMCG, pozostałych po prostu na to nie stać. Czas rozrzutnych kampanii z trudnymi do zmierzenia efektami to odległa przeszłość. Dlatego branża reklamowa buduje swoją przewagę na rozwoju technologii, ofertach szytych na miarę i optymalizacji.

Sporo już powiedziano o modelach RTB, DSP, zaletach „big data” i tego wszystkiego, co pozwala nam tworzyć profil konsumenta, by precyzyjnie docierać z naszą ofertą do konkretnego odbiorcy. „Gdzie tu innowacja?”, ktoś zapyta. Dzisiaj już nie ma sensu polegać na jednej metodzie. Dzielenie strategii reklamowej na odrębne instrumenty nie przynosi maksymalnego efektu. Chociażby samo kupowanie powierzchni w modelu RTB nie daje jeszcze w Polsce oczekiwanych efektów, gdyż najlepsze powierzchnie reklamowe nadal dostępne są tylko w tradycyjnym modelu sprzedaży, a bez nich osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników reklamowych jest bardzo trudne.

Kluczową innowacją na rynku będzie zatem połączenie różnorodnych metod w jedną całość i pełna automatyzacja, ścisła integracja narzędzi reklamowych z tymi, pozwalającymi na optymalizację ścieżki zakupowej w e-commerce. Dostawcy narzędzi reklamowych nie będą już oferowali oddzielnie pojedynczych usług, jak np. silnika rekomendacyjnego lub alternatywnie usługi remarketingu dla e-sklepu. Klientom zależy na zintegrowanej ofercie, dzięki której będą mogli zarządzać całością działań sprzedażowych w kanale on-line z jednego miejsca.

::

Cały artykuł można przeczytać w październikowym wydaniu magazynu "Brief", nr 10(168)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.