Przyszłość reklamy

Przyszłość reklamy

Magazyn / Wiedza

Gdy mówimy o najbardziej spektakularnych innowacjach w marketingu i reklamie, tak naprawdę powinniśmy mieć na myśli rynek e-commerce. To tu toczy się najbardziej zaciekły bój o prymat w dziedzinie inteligentnych rozwiązań, które pozwolą zbudować bliską, niemal intymną więź z konsumentem. Co zatem ma do zaoferowania współczesny performance marketing i w którą stronę zmierza rynek?

-

Na szerokie kampanie adresowane do wszystkich konsumentów mogą sobie pozwolić tylko nieliczni giganci z branży FMCG, pozostałych po prostu na to nie stać. Czas rozrzutnych kampanii z trudnymi do zmierzenia efektami to odległa przeszłość. Dlatego branża reklamowa buduje swoją przewagę na rozwoju technologii, ofertach szytych na miarę i optymalizacji.

Sporo już powiedziano o modelach RTB, DSP, zaletach „big data” i tego wszystkiego, co pozwala nam tworzyć profil konsumenta, by precyzyjnie docierać z naszą ofertą do konkretnego odbiorcy. „Gdzie tu innowacja?”, ktoś zapyta. Dzisiaj już nie ma sensu polegać na jednej metodzie. Dzielenie strategii reklamowej na odrębne instrumenty nie przynosi maksymalnego efektu. Chociażby samo kupowanie powierzchni w modelu RTB nie daje jeszcze w Polsce oczekiwanych efektów, gdyż najlepsze powierzchnie reklamowe nadal dostępne są tylko w tradycyjnym modelu sprzedaży, a bez nich osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników reklamowych jest bardzo trudne.

Kluczową innowacją na rynku będzie zatem połączenie różnorodnych metod w jedną całość i pełna automatyzacja, ścisła integracja narzędzi reklamowych z tymi, pozwalającymi na optymalizację ścieżki zakupowej w e-commerce. Dostawcy narzędzi reklamowych nie będą już oferowali oddzielnie pojedynczych usług, jak np. silnika rekomendacyjnego lub alternatywnie usługi remarketingu dla e-sklepu. Klientom zależy na zintegrowanej ofercie, dzięki której będą mogli zarządzać całością działań sprzedażowych w kanale on-line z jednego miejsca.

::

Cały artykuł można przeczytać w październikowym wydaniu magazynu "Brief", nr 10(168)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.