Marka a bloger - podsumowanie debaty

Marka a bloger - podsumowanie debaty

Brief.pl / Eventy

6 listopada w Klubie Bankowca w Warszawie odbyła się debata dotycząca dobrych praktyk współpracy marek z blogerami. Poniżej przedstawiamy wstępną listę dobrych praktyk, która powstała w wyniku trzygodzinnej dyskusji.

-

1. Marka musi dać swobodę blogerowi i pozwolić mu zachować autentyczność.

2. Marka powinna zacząć od nauczenia się komunikacji z konsumentami, dopiero później z blogerami.

3. W internecie nie ma podziału na odbiorców i nadawców.

4. Nie jest możliwe nałożenie zasad na blogerów.  Jest to zbyt różnorodna grupa, która nie doczekała się (i nie doczeka) odpowiedniej definicji.

5. Bloger z założenia jest subiektywny. Nie należy wymagać od niego obiektywności.

6. Marka powinna odpowiadać blogerowi w tych samych mediach, za pomocą tych samych narzędzi.

7. Konsumenci, którymi są również blogerzy, szukają w markach ludzkiego wymiaru.

8. Marka powinna rozpoczynać komunikacje od dialogu. Jest to efektywniejsze i często tańsze niż angażowanie działu prawnego.

9. Podstawę komunikacji marki budują pracownicy najniższego szczebla. To oni mają najbliższy kontakt z konsumentem.

10. Internet jest naturalnym środowiskiem konsumentów.

11. Bloger jest właścicielem swojego medium. Dzięki temu jest atrakcyjnym partenerem dla marki (pod warunkiem, że zachowuje profesjonalizm).

12. Marka powinna współpracować długofalowo z blogerem. Daje to większe korzyści obu stronom.

13. Zarówno marka jak i bloger są odpowiedzialni za konsumenta/odbiorcę.

::

Powyższe punkty są zaproszeniem do dyskusji. Uczestnicy debaty zgodzili się, że zbiór dobrych praktyk należy dopasowywać do bieżącej sytuacji. Jesteśmy otwarci, Drodzy Czytelnicy, na Wasze sugestie i uwagi.

Zbiór dobrych praktyk wraz z ich opisem zostanie zamieszcznony w magazynie "Brief" oraz pozostałych kanałach online.

Podczas debaty uczestnicy poruszyli też kwestię etyki wśród nadawców treści (zarówno blogerów jak i dziennikarzy). Zastanawiali się nad zasadami, które powinny określać zamieszczanie treści sponsorowanych. Jest to temat, który magazyn "Brief" chce poruszyć podczas kolejnej debaty w ramach "Laboratorium Brief".

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych, aczkolwiek ciekawych, propozycji było zniesienie prawa prasowego. Nadawcy treści podlegali by wtedy wyłącznie kodeksowi cywilnemu.

::

Udział w debacie moderowanej przez Grzegorza Kiszluka wzięli:

Tomasz Sulewski, head of social media, Orange Polska

Krystian Cieślak, associate director, Citybell Consulting

Artur Kurasiński, bloger, ak74.pl

Michał Górecki, bloger, michal-gorecki.pl

Michał Stępień, vloger, KotletTV

Agata Lipiec, ekspert ds. social media instytucji finansowych

Katarzyna Iwaniuk, zastępca dyrektora zarządzającego, natemat.pl

Bożena Głowacka, mecenas

::

Przeczytaj też:

Współpraca pomiędzy blogerem a marką - Laboratorium Brief

Dlaczego chcemy rozmawiać o blogerach?

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.