Marka a bloger - podsumowanie debaty

Marka a bloger - podsumowanie debaty

Brief.pl / Eventy

6 listopada w Klubie Bankowca w Warszawie odbyła się debata dotycząca dobrych praktyk współpracy marek z blogerami. Poniżej przedstawiamy wstępną listę dobrych praktyk, która powstała w wyniku trzygodzinnej dyskusji.

-

1. Marka musi dać swobodę blogerowi i pozwolić mu zachować autentyczność.

2. Marka powinna zacząć od nauczenia się komunikacji z konsumentami, dopiero później z blogerami.

3. W internecie nie ma podziału na odbiorców i nadawców.

4. Nie jest możliwe nałożenie zasad na blogerów.  Jest to zbyt różnorodna grupa, która nie doczekała się (i nie doczeka) odpowiedniej definicji.

5. Bloger z założenia jest subiektywny. Nie należy wymagać od niego obiektywności.

6. Marka powinna odpowiadać blogerowi w tych samych mediach, za pomocą tych samych narzędzi.

7. Konsumenci, którymi są również blogerzy, szukają w markach ludzkiego wymiaru.

8. Marka powinna rozpoczynać komunikacje od dialogu. Jest to efektywniejsze i często tańsze niż angażowanie działu prawnego.

9. Podstawę komunikacji marki budują pracownicy najniższego szczebla. To oni mają najbliższy kontakt z konsumentem.

10. Internet jest naturalnym środowiskiem konsumentów.

11. Bloger jest właścicielem swojego medium. Dzięki temu jest atrakcyjnym partenerem dla marki (pod warunkiem, że zachowuje profesjonalizm).

12. Marka powinna współpracować długofalowo z blogerem. Daje to większe korzyści obu stronom.

13. Zarówno marka jak i bloger są odpowiedzialni za konsumenta/odbiorcę.

::

Powyższe punkty są zaproszeniem do dyskusji. Uczestnicy debaty zgodzili się, że zbiór dobrych praktyk należy dopasowywać do bieżącej sytuacji. Jesteśmy otwarci, Drodzy Czytelnicy, na Wasze sugestie i uwagi.

Zbiór dobrych praktyk wraz z ich opisem zostanie zamieszcznony w magazynie "Brief" oraz pozostałych kanałach online.

Podczas debaty uczestnicy poruszyli też kwestię etyki wśród nadawców treści (zarówno blogerów jak i dziennikarzy). Zastanawiali się nad zasadami, które powinny określać zamieszczanie treści sponsorowanych. Jest to temat, który magazyn "Brief" chce poruszyć podczas kolejnej debaty w ramach "Laboratorium Brief".

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych, aczkolwiek ciekawych, propozycji było zniesienie prawa prasowego. Nadawcy treści podlegali by wtedy wyłącznie kodeksowi cywilnemu.

::

Udział w debacie moderowanej przez Grzegorza Kiszluka wzięli:

Tomasz Sulewski, head of social media, Orange Polska

Krystian Cieślak, associate director, Citybell Consulting

Artur Kurasiński, bloger, ak74.pl

Michał Górecki, bloger, michal-gorecki.pl

Michał Stępień, vloger, KotletTV

Agata Lipiec, ekspert ds. social media instytucji finansowych

Katarzyna Iwaniuk, zastępca dyrektora zarządzającego, natemat.pl

Bożena Głowacka, mecenas

::

Przeczytaj też:

Współpraca pomiędzy blogerem a marką - Laboratorium Brief

Dlaczego chcemy rozmawiać o blogerach?

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.