Marka a bloger - podsumowanie debaty

Marka a bloger - podsumowanie debaty

Brief.pl / Eventy

6 listopada w Klubie Bankowca w Warszawie odbyła się debata dotycząca dobrych praktyk współpracy marek z blogerami. Poniżej przedstawiamy wstępną listę dobrych praktyk, która powstała w wyniku trzygodzinnej dyskusji.

-

1. Marka musi dać swobodę blogerowi i pozwolić mu zachować autentyczność.

2. Marka powinna zacząć od nauczenia się komunikacji z konsumentami, dopiero później z blogerami.

3. W internecie nie ma podziału na odbiorców i nadawców.

4. Nie jest możliwe nałożenie zasad na blogerów.  Jest to zbyt różnorodna grupa, która nie doczekała się (i nie doczeka) odpowiedniej definicji.

5. Bloger z założenia jest subiektywny. Nie należy wymagać od niego obiektywności.

6. Marka powinna odpowiadać blogerowi w tych samych mediach, za pomocą tych samych narzędzi.

7. Konsumenci, którymi są również blogerzy, szukają w markach ludzkiego wymiaru.

8. Marka powinna rozpoczynać komunikacje od dialogu. Jest to efektywniejsze i często tańsze niż angażowanie działu prawnego.

9. Podstawę komunikacji marki budują pracownicy najniższego szczebla. To oni mają najbliższy kontakt z konsumentem.

10. Internet jest naturalnym środowiskiem konsumentów.

11. Bloger jest właścicielem swojego medium. Dzięki temu jest atrakcyjnym partenerem dla marki (pod warunkiem, że zachowuje profesjonalizm).

12. Marka powinna współpracować długofalowo z blogerem. Daje to większe korzyści obu stronom.

13. Zarówno marka jak i bloger są odpowiedzialni za konsumenta/odbiorcę.

::

Powyższe punkty są zaproszeniem do dyskusji. Uczestnicy debaty zgodzili się, że zbiór dobrych praktyk należy dopasowywać do bieżącej sytuacji. Jesteśmy otwarci, Drodzy Czytelnicy, na Wasze sugestie i uwagi.

Zbiór dobrych praktyk wraz z ich opisem zostanie zamieszcznony w magazynie "Brief" oraz pozostałych kanałach online.

Podczas debaty uczestnicy poruszyli też kwestię etyki wśród nadawców treści (zarówno blogerów jak i dziennikarzy). Zastanawiali się nad zasadami, które powinny określać zamieszczanie treści sponsorowanych. Jest to temat, który magazyn "Brief" chce poruszyć podczas kolejnej debaty w ramach "Laboratorium Brief".

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych, aczkolwiek ciekawych, propozycji było zniesienie prawa prasowego. Nadawcy treści podlegali by wtedy wyłącznie kodeksowi cywilnemu.

::

Udział w debacie moderowanej przez Grzegorza Kiszluka wzięli:

Tomasz Sulewski, head of social media, Orange Polska

Krystian Cieślak, associate director, Citybell Consulting

Artur Kurasiński, bloger, ak74.pl

Michał Górecki, bloger, michal-gorecki.pl

Michał Stępień, vloger, KotletTV

Agata Lipiec, ekspert ds. social media instytucji finansowych

Katarzyna Iwaniuk, zastępca dyrektora zarządzającego, natemat.pl

Bożena Głowacka, mecenas

::

Przeczytaj też:

Współpraca pomiędzy blogerem a marką - Laboratorium Brief

Dlaczego chcemy rozmawiać o blogerach?

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.