Marka a bloger - podsumowanie debaty

Marka a bloger - podsumowanie debaty

Brief.pl / Eventy

6 listopada w Klubie Bankowca w Warszawie odbyła się debata dotycząca dobrych praktyk współpracy marek z blogerami. Poniżej przedstawiamy wstępną listę dobrych praktyk, która powstała w wyniku trzygodzinnej dyskusji.

-

1. Marka musi dać swobodę blogerowi i pozwolić mu zachować autentyczność.

2. Marka powinna zacząć od nauczenia się komunikacji z konsumentami, dopiero później z blogerami.

3. W internecie nie ma podziału na odbiorców i nadawców.

4. Nie jest możliwe nałożenie zasad na blogerów.  Jest to zbyt różnorodna grupa, która nie doczekała się (i nie doczeka) odpowiedniej definicji.

5. Bloger z założenia jest subiektywny. Nie należy wymagać od niego obiektywności.

6. Marka powinna odpowiadać blogerowi w tych samych mediach, za pomocą tych samych narzędzi.

7. Konsumenci, którymi są również blogerzy, szukają w markach ludzkiego wymiaru.

8. Marka powinna rozpoczynać komunikacje od dialogu. Jest to efektywniejsze i często tańsze niż angażowanie działu prawnego.

9. Podstawę komunikacji marki budują pracownicy najniższego szczebla. To oni mają najbliższy kontakt z konsumentem.

10. Internet jest naturalnym środowiskiem konsumentów.

11. Bloger jest właścicielem swojego medium. Dzięki temu jest atrakcyjnym partenerem dla marki (pod warunkiem, że zachowuje profesjonalizm).

12. Marka powinna współpracować długofalowo z blogerem. Daje to większe korzyści obu stronom.

13. Zarówno marka jak i bloger są odpowiedzialni za konsumenta/odbiorcę.

::

Powyższe punkty są zaproszeniem do dyskusji. Uczestnicy debaty zgodzili się, że zbiór dobrych praktyk należy dopasowywać do bieżącej sytuacji. Jesteśmy otwarci, Drodzy Czytelnicy, na Wasze sugestie i uwagi.

Zbiór dobrych praktyk wraz z ich opisem zostanie zamieszcznony w magazynie "Brief" oraz pozostałych kanałach online.

Podczas debaty uczestnicy poruszyli też kwestię etyki wśród nadawców treści (zarówno blogerów jak i dziennikarzy). Zastanawiali się nad zasadami, które powinny określać zamieszczanie treści sponsorowanych. Jest to temat, który magazyn "Brief" chce poruszyć podczas kolejnej debaty w ramach "Laboratorium Brief".

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych, aczkolwiek ciekawych, propozycji było zniesienie prawa prasowego. Nadawcy treści podlegali by wtedy wyłącznie kodeksowi cywilnemu.

::

Udział w debacie moderowanej przez Grzegorza Kiszluka wzięli:

Tomasz Sulewski, head of social media, Orange Polska

Krystian Cieślak, associate director, Citybell Consulting

Artur Kurasiński, bloger, ak74.pl

Michał Górecki, bloger, michal-gorecki.pl

Michał Stępień, vloger, KotletTV

Agata Lipiec, ekspert ds. social media instytucji finansowych

Katarzyna Iwaniuk, zastępca dyrektora zarządzającego, natemat.pl

Bożena Głowacka, mecenas

::

Przeczytaj też:

Współpraca pomiędzy blogerem a marką - Laboratorium Brief

Dlaczego chcemy rozmawiać o blogerach?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.