Wizerunek miast (raport)

Wizerunek miast (raport)

Brief for Poland / Aktualności

Warszawa znalazła się w pierwszej 50. światowego rankingu miast Anholt-GfK City Brand Index 2013. Najwyżej ocenione miasta to Londyn, Sydney, Paryż, Nowy Jork i Rzym. Sydney jest najbardziej przyjaznym i bezpiecznym na świecie, z kolei Londyn jest najbardziej otwarty na ludzi z różnych kręgów kulturowych.

-

Powyższe dane otrzymano na podstawie organizowanego co dwa lata badania Anholt-GfK City Brands Index (CBI), którego celem jest pomiar potencjału wizerunkowego miast.

Warszawa zajęła 43. miejsce na liście
Warszawa na liście 50 najatrakcyjniejszych miast świata znalazła się na 43 miejscu, przed Istambułem, ale za innymi europejskimi miastami, w skali europejskiej w niedalekiej odległości za Bazyleą, w skali światowej nieznacznie wyprzedzając Szanghaj.

W stosunku do poprzedniej fali badania Warszawa jest obecnie lepiej oceniana w wymiarze bezpieczeństwa (36 miejsce) oraz otwartości kulturowej (37 miejsce).

Jej potencjał, czyli składowa głównego indeksu określająca możliwości biznesowe, zatrudnienia, ofertę edukacyjną, plasują ją na 43 miejscu. Dla porównania czeska Praga zajmuje 33 miejsce. Wyniki tegorocznej edycji badania wskazują na istotną poprawę pozycji  Warszawy w stosunku do poprzedniego pomiaru.



Europejskie miasta w czołówce
Miasta Europy Zachodniej są generalnie lepiej oceniane i w większości znajdują się wyżej w rankingu niż np. miasta azjatyckie.

Zestawienie wyników z lat 2011 i 2013 pokazuje, że Paryż spadł o dwa miejsca (1 miejsce w 2011 i 3 w tym roku).

Odnotowano także znaczący – aż o siedem miejsc – spadek wizerunku Tokio (10. miejsce w 2011 roku; 17. miejsce w bieżącym roku).

Ocena wizerunku Amsterdamu poprawiła się. To miasto w 2013 roku zajmuje 11. miejsce (w 2011 roku było na 17 pozycji).



Problemy Paryża, Madrytu i Tokio
Analiza tempa rozwoju 50 badanych miast wskazuje, iż w wymiarze „potencjału” zaobserwowano największe obniżenie oceny wizerunku trzech miast: Paryża oraz dwóch innych stolic zmagających się z problemami gospodarczymi, tj. Madrytu i Tokio.

W tej kategorii największy wzrost wskaźnika oceny wizerunku zyskały Bangkok, Johannesburg oraz Stambuł – miasta znajdujące się w krajach dynamicznie rozwijających się.

Miasta z tego właśnie obszaru zwykle zajmują dalsze pozycje w zestawieniu wszystkich badanych miast. Jednak ostatnie wyniki pokazują znaczny wzrost wskaźnika oceny tych miast w wymiarze „potencjału”, co sugeruje, że różnica wskaźników oceny miast leżących w krajach rozwijających się oraz miast znajdujących się w krajach mających ustabilizowaną pozycję – będzie się zmniejszać.



Sukces Sydney
Sydney zostało uznane za najbezpieczniejsze miasto na świecie, a jego obywateli oceniono jako najbardziej przyjaźnie nastawionych mieszkańców.

W zestawieniu badanych miast Sydney – "dzięki serdecznym i przyjaźnie nastawionym mieszkańcom" – zajęło pierwsze miejsce w wymiarze „ludzie”. Na drugim miejscu znalazło się Toronto.

Na tak wysoką ocenę Sydney wpłynęła również opinia turystów, którzy czują się w tym mieście bezpiecznie. W tym wymiarze drugie miejsce zajęła Genewa, Wiedeń znalazł się na trzecim miejscu.

Rio de Janeiro – miasto, które będzie gospodarzem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich, zajęło wysokie 3 miejsce w wymiarze „ludzie”, ale dopiero 47 miejsce w kategorii dotyczącej poczucia bezpieczeństwa w mieście.



::

Główny indeks wizerunku (City Brands Index, CBI), mający syntetyczny charakter, obejmuje sześć składowych:
1/ Ogólne postrzeganie miasta (międzynarodowy status i pozycja miasta),
2/ Miejsce (ocena jego położenia),
3/ Ogólne warunki życia (m.in. koszty zakwaterowania oraz standard usług publicznych),
4/ Ludzie,
5/ Puls miasta (tj. kultura, interesujące działania, w jakich można uczestniczyć),
6/ Potencjał miasta (możliwości zarobkowe i edukacyjne).

Badanie City Brands Index nie odnosi się wyłącznie do wybranego elementu wizerunku miasta. Analiza obejmuje wiele zagadnień ze względu na różnorodne kryteria, między innymi wygląd, panującą atmosferę, środowisko społeczno-kulturowe, usługi publiczne, możliwości zarobkowe i edukacyjne oraz wkład w tworzenie kulturowego obrazu świata.

::

Informacje o badaniu
Anholt-GfK Roper City Brands Index mierzy wizerunek 50 miast. Podstawę analizy stanowi kwestionariusz z ponad 50 pytaniami. Wyniki na podstawie 5144 wywiadów przeprowadzonych we Francji, Australii,

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.