Wizerunek miast (raport)

Wizerunek miast (raport)

Brief for Poland / Aktualności

Warszawa znalazła się w pierwszej 50. światowego rankingu miast Anholt-GfK City Brand Index 2013. Najwyżej ocenione miasta to Londyn, Sydney, Paryż, Nowy Jork i Rzym. Sydney jest najbardziej przyjaznym i bezpiecznym na świecie, z kolei Londyn jest najbardziej otwarty na ludzi z różnych kręgów kulturowych.

-

Powyższe dane otrzymano na podstawie organizowanego co dwa lata badania Anholt-GfK City Brands Index (CBI), którego celem jest pomiar potencjału wizerunkowego miast.

Warszawa zajęła 43. miejsce na liście
Warszawa na liście 50 najatrakcyjniejszych miast świata znalazła się na 43 miejscu, przed Istambułem, ale za innymi europejskimi miastami, w skali europejskiej w niedalekiej odległości za Bazyleą, w skali światowej nieznacznie wyprzedzając Szanghaj.

W stosunku do poprzedniej fali badania Warszawa jest obecnie lepiej oceniana w wymiarze bezpieczeństwa (36 miejsce) oraz otwartości kulturowej (37 miejsce).

Jej potencjał, czyli składowa głównego indeksu określająca możliwości biznesowe, zatrudnienia, ofertę edukacyjną, plasują ją na 43 miejscu. Dla porównania czeska Praga zajmuje 33 miejsce. Wyniki tegorocznej edycji badania wskazują na istotną poprawę pozycji  Warszawy w stosunku do poprzedniego pomiaru.



Europejskie miasta w czołówce
Miasta Europy Zachodniej są generalnie lepiej oceniane i w większości znajdują się wyżej w rankingu niż np. miasta azjatyckie.

Zestawienie wyników z lat 2011 i 2013 pokazuje, że Paryż spadł o dwa miejsca (1 miejsce w 2011 i 3 w tym roku).

Odnotowano także znaczący – aż o siedem miejsc – spadek wizerunku Tokio (10. miejsce w 2011 roku; 17. miejsce w bieżącym roku).

Ocena wizerunku Amsterdamu poprawiła się. To miasto w 2013 roku zajmuje 11. miejsce (w 2011 roku było na 17 pozycji).



Problemy Paryża, Madrytu i Tokio
Analiza tempa rozwoju 50 badanych miast wskazuje, iż w wymiarze „potencjału” zaobserwowano największe obniżenie oceny wizerunku trzech miast: Paryża oraz dwóch innych stolic zmagających się z problemami gospodarczymi, tj. Madrytu i Tokio.

W tej kategorii największy wzrost wskaźnika oceny wizerunku zyskały Bangkok, Johannesburg oraz Stambuł – miasta znajdujące się w krajach dynamicznie rozwijających się.

Miasta z tego właśnie obszaru zwykle zajmują dalsze pozycje w zestawieniu wszystkich badanych miast. Jednak ostatnie wyniki pokazują znaczny wzrost wskaźnika oceny tych miast w wymiarze „potencjału”, co sugeruje, że różnica wskaźników oceny miast leżących w krajach rozwijających się oraz miast znajdujących się w krajach mających ustabilizowaną pozycję – będzie się zmniejszać.



Sukces Sydney
Sydney zostało uznane za najbezpieczniejsze miasto na świecie, a jego obywateli oceniono jako najbardziej przyjaźnie nastawionych mieszkańców.

W zestawieniu badanych miast Sydney – "dzięki serdecznym i przyjaźnie nastawionym mieszkańcom" – zajęło pierwsze miejsce w wymiarze „ludzie”. Na drugim miejscu znalazło się Toronto.

Na tak wysoką ocenę Sydney wpłynęła również opinia turystów, którzy czują się w tym mieście bezpiecznie. W tym wymiarze drugie miejsce zajęła Genewa, Wiedeń znalazł się na trzecim miejscu.

Rio de Janeiro – miasto, które będzie gospodarzem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich, zajęło wysokie 3 miejsce w wymiarze „ludzie”, ale dopiero 47 miejsce w kategorii dotyczącej poczucia bezpieczeństwa w mieście.



::

Główny indeks wizerunku (City Brands Index, CBI), mający syntetyczny charakter, obejmuje sześć składowych:
1/ Ogólne postrzeganie miasta (międzynarodowy status i pozycja miasta),
2/ Miejsce (ocena jego położenia),
3/ Ogólne warunki życia (m.in. koszty zakwaterowania oraz standard usług publicznych),
4/ Ludzie,
5/ Puls miasta (tj. kultura, interesujące działania, w jakich można uczestniczyć),
6/ Potencjał miasta (możliwości zarobkowe i edukacyjne).

Badanie City Brands Index nie odnosi się wyłącznie do wybranego elementu wizerunku miasta. Analiza obejmuje wiele zagadnień ze względu na różnorodne kryteria, między innymi wygląd, panującą atmosferę, środowisko społeczno-kulturowe, usługi publiczne, możliwości zarobkowe i edukacyjne oraz wkład w tworzenie kulturowego obrazu świata.

::

Informacje o badaniu
Anholt-GfK Roper City Brands Index mierzy wizerunek 50 miast. Podstawę analizy stanowi kwestionariusz z ponad 50 pytaniami. Wyniki na podstawie 5144 wywiadów przeprowadzonych we Francji, Australii,

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.