Poważne zmiany w BlackBerry

Poważne zmiany w BlackBerry

Brief.pl / Aktualności

Ostatni rok był dla BlackBerry burzliwy. Firma zanotowała znaczny spadek wyników sprzedaży w drugim kwartale, planowała również przeprowadzenie licytacji, mającej na celu całkowitą prywatyzację spółki. Według najnowszych doniesień, kanadyjski koncern zrezygnował z procesu sprzedaży, decydując się na zmianę CEO.

-

Wyniki finansowe za drugi kwartał podatkowego roku 2013, opublikowane 27 września, nie przedstawiały się najlepiej. Przychód firmy wynosił w przybliżeniu 1,6 miliarda dolarów, co w porównaniu do poprzedniego kwartału oznaczało spadek o 49 proc. Strata z działalności operacyjnej według ogólnie przyjętych zasad księgowości (GAAP) wyniosła 965 milionów dolarów (1,84 dolara na akcję w rozwodnieniu). Firma zanotowała mniej więcej 50 procentowy spadek wyników sprzedaży w każdym regionie.

Wśród potencjalnych kupców marki wymieniano m.in. Lenovo - chińskiego producenta smartfonów i komputerów. Oficjalną ofertę złożyła kanadyjska firma Fairfax Financial, wyceniając BlackBerry na 4,7 miliarda dolarów (9 dolarów za akcję). Choć transakcja nie doszła do skutku - Fairfax nie uzbierał odpowiedniej kwoty, nie oznacza to zerwania współpracy. BlackBerry otrzyma bowiem od Fairfax (oraz innych podmiotów) dofinansowanie w wysokości 1 miliarda dolarów, w zamian za tzw. obligacje zamienne. Ma to zapewnić większą stabilność finansową firmy. Co więcej, CEO Fairfax Prem Watsa obejmie stanowisko lead director BlackBerry.

Kanadyjska firma zdecydowała się również na zmianę CEO. Miejsce Thorsten'a Heins'a zajmie John S.Chen, do tej pory pełniący rolę CEO w Sybase. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe.

W wyniku ogłoszonych informacji wartość akcji BlackBerry spadła o ponad 16 proc.  i wynosi aktualnie 6,7 dolara za sztukę.

Zobacz oficjalne ogłoszenie prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.