Poważne zmiany w BlackBerry

Poważne zmiany w BlackBerry

Brief.pl / Aktualności

Ostatni rok był dla BlackBerry burzliwy. Firma zanotowała znaczny spadek wyników sprzedaży w drugim kwartale, planowała również przeprowadzenie licytacji, mającej na celu całkowitą prywatyzację spółki. Według najnowszych doniesień, kanadyjski koncern zrezygnował z procesu sprzedaży, decydując się na zmianę CEO.

-

Wyniki finansowe za drugi kwartał podatkowego roku 2013, opublikowane 27 września, nie przedstawiały się najlepiej. Przychód firmy wynosił w przybliżeniu 1,6 miliarda dolarów, co w porównaniu do poprzedniego kwartału oznaczało spadek o 49 proc. Strata z działalności operacyjnej według ogólnie przyjętych zasad księgowości (GAAP) wyniosła 965 milionów dolarów (1,84 dolara na akcję w rozwodnieniu). Firma zanotowała mniej więcej 50 procentowy spadek wyników sprzedaży w każdym regionie.

Wśród potencjalnych kupców marki wymieniano m.in. Lenovo - chińskiego producenta smartfonów i komputerów. Oficjalną ofertę złożyła kanadyjska firma Fairfax Financial, wyceniając BlackBerry na 4,7 miliarda dolarów (9 dolarów za akcję). Choć transakcja nie doszła do skutku - Fairfax nie uzbierał odpowiedniej kwoty, nie oznacza to zerwania współpracy. BlackBerry otrzyma bowiem od Fairfax (oraz innych podmiotów) dofinansowanie w wysokości 1 miliarda dolarów, w zamian za tzw. obligacje zamienne. Ma to zapewnić większą stabilność finansową firmy. Co więcej, CEO Fairfax Prem Watsa obejmie stanowisko lead director BlackBerry.

Kanadyjska firma zdecydowała się również na zmianę CEO. Miejsce Thorsten'a Heins'a zajmie John S.Chen, do tej pory pełniący rolę CEO w Sybase. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe.

W wyniku ogłoszonych informacji wartość akcji BlackBerry spadła o ponad 16 proc.  i wynosi aktualnie 6,7 dolara za sztukę.

Zobacz oficjalne ogłoszenie prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.