Poważne zmiany w BlackBerry

Poważne zmiany w BlackBerry

Brief.pl / Aktualności

Ostatni rok był dla BlackBerry burzliwy. Firma zanotowała znaczny spadek wyników sprzedaży w drugim kwartale, planowała również przeprowadzenie licytacji, mającej na celu całkowitą prywatyzację spółki. Według najnowszych doniesień, kanadyjski koncern zrezygnował z procesu sprzedaży, decydując się na zmianę CEO.

-

Wyniki finansowe za drugi kwartał podatkowego roku 2013, opublikowane 27 września, nie przedstawiały się najlepiej. Przychód firmy wynosił w przybliżeniu 1,6 miliarda dolarów, co w porównaniu do poprzedniego kwartału oznaczało spadek o 49 proc. Strata z działalności operacyjnej według ogólnie przyjętych zasad księgowości (GAAP) wyniosła 965 milionów dolarów (1,84 dolara na akcję w rozwodnieniu). Firma zanotowała mniej więcej 50 procentowy spadek wyników sprzedaży w każdym regionie.

Wśród potencjalnych kupców marki wymieniano m.in. Lenovo - chińskiego producenta smartfonów i komputerów. Oficjalną ofertę złożyła kanadyjska firma Fairfax Financial, wyceniając BlackBerry na 4,7 miliarda dolarów (9 dolarów za akcję). Choć transakcja nie doszła do skutku - Fairfax nie uzbierał odpowiedniej kwoty, nie oznacza to zerwania współpracy. BlackBerry otrzyma bowiem od Fairfax (oraz innych podmiotów) dofinansowanie w wysokości 1 miliarda dolarów, w zamian za tzw. obligacje zamienne. Ma to zapewnić większą stabilność finansową firmy. Co więcej, CEO Fairfax Prem Watsa obejmie stanowisko lead director BlackBerry.

Kanadyjska firma zdecydowała się również na zmianę CEO. Miejsce Thorsten'a Heins'a zajmie John S.Chen, do tej pory pełniący rolę CEO w Sybase. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe.

W wyniku ogłoszonych informacji wartość akcji BlackBerry spadła o ponad 16 proc.  i wynosi aktualnie 6,7 dolara za sztukę.

Zobacz oficjalne ogłoszenie prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?