Poważne zmiany w BlackBerry

Poważne zmiany w BlackBerry

Brief.pl / Aktualności

Ostatni rok był dla BlackBerry burzliwy. Firma zanotowała znaczny spadek wyników sprzedaży w drugim kwartale, planowała również przeprowadzenie licytacji, mającej na celu całkowitą prywatyzację spółki. Według najnowszych doniesień, kanadyjski koncern zrezygnował z procesu sprzedaży, decydując się na zmianę CEO.

-

Wyniki finansowe za drugi kwartał podatkowego roku 2013, opublikowane 27 września, nie przedstawiały się najlepiej. Przychód firmy wynosił w przybliżeniu 1,6 miliarda dolarów, co w porównaniu do poprzedniego kwartału oznaczało spadek o 49 proc. Strata z działalności operacyjnej według ogólnie przyjętych zasad księgowości (GAAP) wyniosła 965 milionów dolarów (1,84 dolara na akcję w rozwodnieniu). Firma zanotowała mniej więcej 50 procentowy spadek wyników sprzedaży w każdym regionie.

Wśród potencjalnych kupców marki wymieniano m.in. Lenovo - chińskiego producenta smartfonów i komputerów. Oficjalną ofertę złożyła kanadyjska firma Fairfax Financial, wyceniając BlackBerry na 4,7 miliarda dolarów (9 dolarów za akcję). Choć transakcja nie doszła do skutku - Fairfax nie uzbierał odpowiedniej kwoty, nie oznacza to zerwania współpracy. BlackBerry otrzyma bowiem od Fairfax (oraz innych podmiotów) dofinansowanie w wysokości 1 miliarda dolarów, w zamian za tzw. obligacje zamienne. Ma to zapewnić większą stabilność finansową firmy. Co więcej, CEO Fairfax Prem Watsa obejmie stanowisko lead director BlackBerry.

Kanadyjska firma zdecydowała się również na zmianę CEO. Miejsce Thorsten'a Heins'a zajmie John S.Chen, do tej pory pełniący rolę CEO w Sybase. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe.

W wyniku ogłoszonych informacji wartość akcji BlackBerry spadła o ponad 16 proc.  i wynosi aktualnie 6,7 dolara za sztukę.

Zobacz oficjalne ogłoszenie prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.