Dlaczego chcemy rozmawiać o blogerach?

Dlaczego chcemy rozmawiać o blogerach?

Brief.pl / Eventy

Maciej Budzich na łamach bloga Mediafun.pl odniósł się do debaty organizowanej przez „Brief”, a zainicjowanej przez markę Sokołów. Czujemy się zobligowani do wyjaśnienia części poruszanych we wpisie wątków.

-

Rola marki Sokołów

Sokołów jest inicjatorem debaty. I na tym kończy się jego rola. Spełnia swoją obietnicę, którą złożył pewien czas temu. Nie ma innych, ukrytych motywów.

Przy okazji dokłada cegiełkę do budowy pozytywnego wizerunku blogosfery. Brief dokłada kolejną – chce mówić prezesom polskich firm o zaletach współpracy z blogerami. Tak, uważamy, że blogerzy są ciekawym i skutecznym medium, które będzie rosło w siłę. W najbliższym numerze magazynu znajdą Państwo tekst poświęcony właśnie blogosferze, mówiący o tym, dlaczego warto współpracować z jej przedstawicielami. Do kogo ów tekst trafi? Prosimy przyjrzeć się temu, z kim prowadzimy wywiady – zarówno w magazynie, jak i na kanale YouTube.

 

Spis dobrych praktyk

Nie będzie w założeniu dekalogiem, którego łamanie będzie linczowane na łamach „Briefu”. Ma to być drogowskaz, zarówno dla marek, jak i samych blogerów. Stawiamy go na rozstaju dróg w nadziei, że pomoże obu stronom. Każdy ma swój rozum, mówiąc kolokwialnie, w związku z czym nie zamierzamy edukować na siłę. Każdy sam wybierze swoją własną drogę.

Czujemy potrzebę odniesienia się również do sugestii Macieja Budzicha: „Jeśli tworzymy zbiory dobrych praktyk, to muszą one powstać oddolnie, jeśli mają zostać niezależnie to należy jak ognia należy unikać obecności innych marek, a skupić się przede wszystkim na zaangażowaniu w to samych blogerów”.

Nie zgadzamy się z tym twierdzeniem. Współpraca między marką a blogerem to współpraca obustronna. Sytuacja, w której wyłącznie jedna strona wyznacza zasady, jest niezdrowa. Prowadzi do konfliktów i nieporozumień, czego świadkami byliśmy już wielokrotnie.

Wyjdźmy sobie na spotkanie. Tak zachowują się biznesmemi i osoby, które widzą w sobie partnerów.

 

PS. W pełni zgadzamy się ze stwierdzeniem Macieja Budzicha, że oto recenzowanie nieobejrzanych filmów jest pozbawione sensu...

::

Cały wpis Mediafun.pl dostępny jest tutaj

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.