Eurobank pierwszy w raporcie Symetrii „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”

Eurobank pierwszy w raporcie Symetrii „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”

Brief.pl / Wiedza

Raport Symetrii „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” jest już dostępny do ściągnięcia! Znajdziemy w nim m.in. ranking mobilnych aplikacji bankowych, porównanie ich zakresu funkcjonalnego, a także porównanie IKO i PeoPay. Patronami merytorycznymi raportu jest UX Alliance, Bankier.pl, PR News i IAB.

-

W ramach rankingu przebadano 14 najpopularniejszych, polskich aplikacji bankowych dostępnych na system operacyjny Android. Eksperci Symetrii sprawdzili, która aplikacja może pochwalić się najszerszym zakresem funkcjonalnym i najlepszą użytecznością. Pod uwagę brano również ogólne oceny użytkowników.

Pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” zajęła aplikacja Eurobanku, która została doceniona za szeroki zakres funkcjonalny i znakomitą użyteczność. Na podium znalazły się także aplikacje BNP Paribas Mobile Pl@net oraz Pekao24, które zanotowały niewiele mniejszy wynik punktowy. Najsłabiej wypadły zaś aplikacje banków Nordea Bank Polska oraz Citi Handlowy. Wyniki oraz kryteria oceny raportu opisano szczegółowo w raporcie.

Ranking aplikacji bankowych mobile

Osobnej analizie poddano aplikacje umożliwiające płatności mobilne – IKO oraz PeoPay. W raporcie zostało umieszczone porównanie tych dwóch rozwiązań w każdym punkcie styku użytkownika z aplikacją. Sprawdzono podstawową funkcjonalność, tj. realizację płatności w sklepie offline, ale także pozostałe czynności, takie jak wykonanie przelewu do innego użytkownika aplikacji czy wypłatę gotówki z bankomatu bez użycia karty.

„Tworząc raport Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013 chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, która aplikacja w największym stopniu spełnia potrzeby użytkownika, jest przyjazna i łatwa w obsłudze” – mówi Jolanta Zielińska, koordynatorka badania. „Dzisiaj rynek bankowości mobilnej zmienia się bardzo dynamicznie. Nasza analiza pokazuje, że banki dostrzegają już potencjał aplikacji natywnych. Często jednak nie poświęcają należytej uwagi user experience i skupiają się na funkcjonalnościach, które są nieistotne z perspektywy mobilnego kontekstu korzystania z aplikacji” – dodaje Zielińska.

Aby ściągnąć bezpłatnie raport Symetrii, kliknij w poniższy link:

Raport Symetrii: „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”

logo Symetria

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.