Social media a ruch na strony WWW

Social media a ruch na strony WWW

Brief.pl / Aktualności

Nie jest niespodzianką, że to właśnie z Facebooka pochodzi średnio 10,37 proc. ruchu na strony WWW. Na drugim miejscu znajduje się Pinterest, który wyprzedza Twittera.

-

We wrześniu z Pinteresta pochodziło średnio 3,68 proc. ruchu na strony. Z Twittera zaledwie 1,17 proc.

Ciekawie wygląda porównanie wyników z wrzesnia 2012 i września tego roku. Okazuje się, że wzrost udziału w ruchu na strony zanotowały wszystkie badane serwisy społecznościowe oprócz StumbleUpon i Reddit (spadek odpowiednio o 27 i 34 proc.).

Największy wzrost zanotował Pinterest (66 proc.). Ponad 50 proc. wzrostu zanotował Facebook, Twitter i YouTube.

Najsłabsze wyniki uzyskał Google Plus, który został wyprzedzony przez YouTube i LinkedIn.

W sumie ruch na strony WWW z 8 badanych serwisów wynosi 16,81 proc. Rok wcześniej było to 10,95 proc.

 Udział mediów społecznościowych w ruchu na stronach WWW

W wynikach może dziwić to, ze Pinterest dosyć znacznie wyprzedza Twittera. Kluczem do zrozumienia tego wyniku jest specyfika tych serwisów. Pinterest, pomimo kilkukrotnie mniejszej liczby użytkowników, ma szerszy zakres tematyczny. Poza tym zaangazowanie na serwisie jest skupione wokół zdjęć, które są zazwyczaj podlinkowe do stron zewnętrznych. Twitter natomiast dominuje głównie na portalach technologicznych i związanych z marketingiem, gdzie liczba udostępnień tego serwisu kilkukrotnie przewyższa udostępnienia na Facebooku.

::

Badanie przeprowadziła firma Shareaholic na ponad 200 tys. stron WWW.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.