Social media a ruch na strony WWW

Social media a ruch na strony WWW

Brief.pl / Aktualności

Nie jest niespodzianką, że to właśnie z Facebooka pochodzi średnio 10,37 proc. ruchu na strony WWW. Na drugim miejscu znajduje się Pinterest, który wyprzedza Twittera.

-

We wrześniu z Pinteresta pochodziło średnio 3,68 proc. ruchu na strony. Z Twittera zaledwie 1,17 proc.

Ciekawie wygląda porównanie wyników z wrzesnia 2012 i września tego roku. Okazuje się, że wzrost udziału w ruchu na strony zanotowały wszystkie badane serwisy społecznościowe oprócz StumbleUpon i Reddit (spadek odpowiednio o 27 i 34 proc.).

Największy wzrost zanotował Pinterest (66 proc.). Ponad 50 proc. wzrostu zanotował Facebook, Twitter i YouTube.

Najsłabsze wyniki uzyskał Google Plus, który został wyprzedzony przez YouTube i LinkedIn.

W sumie ruch na strony WWW z 8 badanych serwisów wynosi 16,81 proc. Rok wcześniej było to 10,95 proc.

 Udział mediów społecznościowych w ruchu na stronach WWW

W wynikach może dziwić to, ze Pinterest dosyć znacznie wyprzedza Twittera. Kluczem do zrozumienia tego wyniku jest specyfika tych serwisów. Pinterest, pomimo kilkukrotnie mniejszej liczby użytkowników, ma szerszy zakres tematyczny. Poza tym zaangazowanie na serwisie jest skupione wokół zdjęć, które są zazwyczaj podlinkowe do stron zewnętrznych. Twitter natomiast dominuje głównie na portalach technologicznych i związanych z marketingiem, gdzie liczba udostępnień tego serwisu kilkukrotnie przewyższa udostępnienia na Facebooku.

::

Badanie przeprowadziła firma Shareaholic na ponad 200 tys. stron WWW.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.