Social media a ruch na strony WWW

Social media a ruch na strony WWW

Brief.pl / Aktualności

Nie jest niespodzianką, że to właśnie z Facebooka pochodzi średnio 10,37 proc. ruchu na strony WWW. Na drugim miejscu znajduje się Pinterest, który wyprzedza Twittera.

-

We wrześniu z Pinteresta pochodziło średnio 3,68 proc. ruchu na strony. Z Twittera zaledwie 1,17 proc.

Ciekawie wygląda porównanie wyników z wrzesnia 2012 i września tego roku. Okazuje się, że wzrost udziału w ruchu na strony zanotowały wszystkie badane serwisy społecznościowe oprócz StumbleUpon i Reddit (spadek odpowiednio o 27 i 34 proc.).

Największy wzrost zanotował Pinterest (66 proc.). Ponad 50 proc. wzrostu zanotował Facebook, Twitter i YouTube.

Najsłabsze wyniki uzyskał Google Plus, który został wyprzedzony przez YouTube i LinkedIn.

W sumie ruch na strony WWW z 8 badanych serwisów wynosi 16,81 proc. Rok wcześniej było to 10,95 proc.

 Udział mediów społecznościowych w ruchu na stronach WWW

W wynikach może dziwić to, ze Pinterest dosyć znacznie wyprzedza Twittera. Kluczem do zrozumienia tego wyniku jest specyfika tych serwisów. Pinterest, pomimo kilkukrotnie mniejszej liczby użytkowników, ma szerszy zakres tematyczny. Poza tym zaangazowanie na serwisie jest skupione wokół zdjęć, które są zazwyczaj podlinkowe do stron zewnętrznych. Twitter natomiast dominuje głównie na portalach technologicznych i związanych z marketingiem, gdzie liczba udostępnień tego serwisu kilkukrotnie przewyższa udostępnienia na Facebooku.

::

Badanie przeprowadziła firma Shareaholic na ponad 200 tys. stron WWW.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.