Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Brief.pl / Inspiracje

Napisanie dobrego CV jest niewątpliwie jednym z ważniejszych etapów poszukiwania pracy. Choć od pewnego czasu można zauważyć w tym względzie znaczną poprawę, to jednak właściwie wszystkie aplikacje opierają się na podobnym szablonie. Co zrobić, by wyróżnić się z tłumu i zwrócić na siebie uwagę pracodawcy?

-

Niewątpliwie trzeba wykazać się inwencją i wyjść poza utarty schemat. Doskonałym pomysłem są życiorysy interaktywne. Dzięki nim bowiem potencjalny pracownik może zaprezentować zarówno swoją kreatywność, jak i umiejętności. Tym sposobem w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat ma dowody na poparcie wpisanych do CV zdolności. Dodatkowo, ten typ aplikacji o prace pozwala zaprezentować nie tylko osiągnięcia zawodowe, ale również niepowtarzalną osobowość potencjalnego pracownika.

Jednym z bardziej inspirujących pomysłów jest CV stworzone przez grafika Robby'ego Lenoardi. Artysta prezentuje swoją historię zawodową w formie podobnej do popularnej gry komputerowej Mario.


Screen Robby Leonardi

Nie trzeba jednak posiadać wiedzy z zakresu programowania, by w ciekawy sposób przedstawić siebie. Łatwo replikowalnym pomysłem wykazał się David Crandall. Zamieścił w sieci pokaz slajdów pod hasłem "My ANTI-Resume Manifesto", w którym odrzucił tradycyjne metody prezentacji swojego doświadczenia i osobowości. Philippe Dubost na stronie www.phildub.com przedstawił siebie w formie "produktu", a szata graficzna witryny do złudzenia przypomina portal Amazon.

Screen David Crandall

Tworząc interaktywne CV należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach pisania życiorysu. Należy wyszczególnić najważniejsze informacje, tak by CV było przejrzyste. Chociaż łatwo jest wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, warto zaryzykować i przedstawić się inaczej niż wszyscy.

Przeczytaj również:

CV kandydatów coraz lepsze

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.