Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Brief.pl / Inspiracje

Napisanie dobrego CV jest niewątpliwie jednym z ważniejszych etapów poszukiwania pracy. Choć od pewnego czasu można zauważyć w tym względzie znaczną poprawę, to jednak właściwie wszystkie aplikacje opierają się na podobnym szablonie. Co zrobić, by wyróżnić się z tłumu i zwrócić na siebie uwagę pracodawcy?

-

Niewątpliwie trzeba wykazać się inwencją i wyjść poza utarty schemat. Doskonałym pomysłem są życiorysy interaktywne. Dzięki nim bowiem potencjalny pracownik może zaprezentować zarówno swoją kreatywność, jak i umiejętności. Tym sposobem w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat ma dowody na poparcie wpisanych do CV zdolności. Dodatkowo, ten typ aplikacji o prace pozwala zaprezentować nie tylko osiągnięcia zawodowe, ale również niepowtarzalną osobowość potencjalnego pracownika.

Jednym z bardziej inspirujących pomysłów jest CV stworzone przez grafika Robby'ego Lenoardi. Artysta prezentuje swoją historię zawodową w formie podobnej do popularnej gry komputerowej Mario.


Screen Robby Leonardi

Nie trzeba jednak posiadać wiedzy z zakresu programowania, by w ciekawy sposób przedstawić siebie. Łatwo replikowalnym pomysłem wykazał się David Crandall. Zamieścił w sieci pokaz slajdów pod hasłem "My ANTI-Resume Manifesto", w którym odrzucił tradycyjne metody prezentacji swojego doświadczenia i osobowości. Philippe Dubost na stronie www.phildub.com przedstawił siebie w formie "produktu", a szata graficzna witryny do złudzenia przypomina portal Amazon.

Screen David Crandall

Tworząc interaktywne CV należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach pisania życiorysu. Należy wyszczególnić najważniejsze informacje, tak by CV było przejrzyste. Chociaż łatwo jest wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, warto zaryzykować i przedstawić się inaczej niż wszyscy.

Przeczytaj również:

CV kandydatów coraz lepsze

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.