Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Brief.pl / Inspiracje

Napisanie dobrego CV jest niewątpliwie jednym z ważniejszych etapów poszukiwania pracy. Choć od pewnego czasu można zauważyć w tym względzie znaczną poprawę, to jednak właściwie wszystkie aplikacje opierają się na podobnym szablonie. Co zrobić, by wyróżnić się z tłumu i zwrócić na siebie uwagę pracodawcy?

-

Niewątpliwie trzeba wykazać się inwencją i wyjść poza utarty schemat. Doskonałym pomysłem są życiorysy interaktywne. Dzięki nim bowiem potencjalny pracownik może zaprezentować zarówno swoją kreatywność, jak i umiejętności. Tym sposobem w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat ma dowody na poparcie wpisanych do CV zdolności. Dodatkowo, ten typ aplikacji o prace pozwala zaprezentować nie tylko osiągnięcia zawodowe, ale również niepowtarzalną osobowość potencjalnego pracownika.

Jednym z bardziej inspirujących pomysłów jest CV stworzone przez grafika Robby'ego Lenoardi. Artysta prezentuje swoją historię zawodową w formie podobnej do popularnej gry komputerowej Mario.


Screen Robby Leonardi

Nie trzeba jednak posiadać wiedzy z zakresu programowania, by w ciekawy sposób przedstawić siebie. Łatwo replikowalnym pomysłem wykazał się David Crandall. Zamieścił w sieci pokaz slajdów pod hasłem "My ANTI-Resume Manifesto", w którym odrzucił tradycyjne metody prezentacji swojego doświadczenia i osobowości. Philippe Dubost na stronie www.phildub.com przedstawił siebie w formie "produktu", a szata graficzna witryny do złudzenia przypomina portal Amazon.

Screen David Crandall

Tworząc interaktywne CV należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach pisania życiorysu. Należy wyszczególnić najważniejsze informacje, tak by CV było przejrzyste. Chociaż łatwo jest wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, warto zaryzykować i przedstawić się inaczej niż wszyscy.

Przeczytaj również:

CV kandydatów coraz lepsze

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.