Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Brief.pl / Inspiracje

Napisanie dobrego CV jest niewątpliwie jednym z ważniejszych etapów poszukiwania pracy. Choć od pewnego czasu można zauważyć w tym względzie znaczną poprawę, to jednak właściwie wszystkie aplikacje opierają się na podobnym szablonie. Co zrobić, by wyróżnić się z tłumu i zwrócić na siebie uwagę pracodawcy?

-

Niewątpliwie trzeba wykazać się inwencją i wyjść poza utarty schemat. Doskonałym pomysłem są życiorysy interaktywne. Dzięki nim bowiem potencjalny pracownik może zaprezentować zarówno swoją kreatywność, jak i umiejętności. Tym sposobem w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat ma dowody na poparcie wpisanych do CV zdolności. Dodatkowo, ten typ aplikacji o prace pozwala zaprezentować nie tylko osiągnięcia zawodowe, ale również niepowtarzalną osobowość potencjalnego pracownika.

Jednym z bardziej inspirujących pomysłów jest CV stworzone przez grafika Robby'ego Lenoardi. Artysta prezentuje swoją historię zawodową w formie podobnej do popularnej gry komputerowej Mario.


Screen Robby Leonardi

Nie trzeba jednak posiadać wiedzy z zakresu programowania, by w ciekawy sposób przedstawić siebie. Łatwo replikowalnym pomysłem wykazał się David Crandall. Zamieścił w sieci pokaz slajdów pod hasłem "My ANTI-Resume Manifesto", w którym odrzucił tradycyjne metody prezentacji swojego doświadczenia i osobowości. Philippe Dubost na stronie www.phildub.com przedstawił siebie w formie "produktu", a szata graficzna witryny do złudzenia przypomina portal Amazon.

Screen David Crandall

Tworząc interaktywne CV należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach pisania życiorysu. Należy wyszczególnić najważniejsze informacje, tak by CV było przejrzyste. Chociaż łatwo jest wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, warto zaryzykować i przedstawić się inaczej niż wszyscy.

Przeczytaj również:

CV kandydatów coraz lepsze

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.