Jak sprzedają się iPhone'y?

Jak sprzedają się iPhone'y?

Brief.pl / Technologie

Apple podało wyniki finansowe za fiskalny czwarty kwartał 2013 roku, czyli kalendarzowy trzeci kwartał. Gigant z Cupertino odnotował mniejsze zyski rok do roku, ale za to sprzedaż iPhone'ów osiągnęła rekordowy poziom jak na tę porę roku. Wzrosły też przychody firmy.

-

33,8 mln - tyle sztuk iPhone'ów sprzedało Apple latem tego roku. Dla porównania, rok temu był to 26,9 mln sztuk, a dwa lata temu  17,1 mln sztuk. Sprzedaż iPadów utrzymała się na podobnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, czyli 14 mln sztuk.

Zyski natomiast rok do roku spadły z 8,2 mld dol. do 7,5 mld dol., lecz przychody wzrosły z 36 do niemal 37,5 mld dol.

Jak przewiduje Apple, po tradycyjnie najlepszym w roku czwartym kwartale kalendarzowym, czyli pierwszym kwartale fiskalnym, przychody firmy mają wynieść od 55 do 58 mld dol. Mają je zapewnić pokazane niedawno nowe produkty: iPhone'y 5s i 5c, iPady Air i iPady mini z Retiną oraz nowe MacBooki.

Poniżej: wykres przedstawiający sprzedaż iPhone'ów i iPadów od momentu premiery pierwszego tabletu Apple

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?