Prawo nie sprzyja samorządom

Prawo nie sprzyja samorządom

Brief for Poland / Ludzie

Największym problem samorządów jest złe prawo. Wiele obowiązujących aktów prawnych zupełnie nie sprawdza się w obecnej rzeczywistości, a szansą na rozwój w dobie kryzysu jest partnerstwo publiczno-prywatne - mówi Jacek Krywult, prezydent Bielska-Białej.

-

Największym problem samorządów jest złe prawo. Wiele obowiązujących aktów prawnych zupełnie nie sprawdza się w obecnej rzeczywistości, a szansą na rozwój w dobie kryzysu jest partnerstwo publiczno-prywatne. Tak twierdzi w rozmowie z Brief for Poland Jacek Krywult, prezydent Bielska-Białej.


Czy możemy mówić o marce Bielsko-Biała?

W Polsce na razie dość trudno jest mówić o markach. Zagadnienie marki i związanych z nią strategii to w naszym kraju tak naprawdę dziedzina raczkująca. Myślę, że dziś ciężko byłoby wskazać choć jedną rodzimą markę rozpoznawalną na świecie... Chcąc tę sytuację zmienić, potrzeba wielu lat dobrze przemyślanych i niełatwych działań.
Gdy ograniczymy się wyłącznie do naszego kraju, oczywiście wskażemy marki rozpoznawalne przez większość Polaków – myślę, że w tym kontekście Bielsko-Biała jako marka funkcjonuje w świadomości wielu rodaków.

 

Jak postrzegane jest Bielsko-Biała?

Jesteśmy postrzegani przede wszystkim jako prężny i ważny na krajowej arenie ośrodek gospodarczy. W działających w naszym mieście przedsiębiorstwach powstaje wiele bardzo różnorodnych produktów: od odzieży i alkoholu, poprzez silniki samochodowe, na szybowcach i elementach konstrukcyjnych dużych samolotów pasażerskich kończąc. Wizerunek Bielska-Białej jako silnego ośrodka gospodarczego to efekt kilkudziesięciu lat tradycji. Wszak już w latach 60. i 70. poprzedniego wieku byliśmy nazywani „miastem stu przemysłów”. Dziś wiele dawnych fabryk i zakładów już nie istnieje, ale w ich miejscu powstały nowe. Są wśród nich prywatne, często rodzinne firmy, ale są także przedsiębiorstwa będące przedstawicielami światowych koncernów.

 

Z jakimi innymi problemami boryka się miasto?

Nie będę tu oryginalny. Podobnie jak wszystkie polskie samorządy musimy funkcjonować w oparciu o złe prawo. Wiele obowiązujących aktów prawnych zupełnie nie sprawdza się w obecnej rzeczywistości. Jesteśmy także obarczani coraz większym zakresem zadań, na które brakuje środków, ponieważ budżet państwa nie przekazuje nam na ich realizację żadnych pieniędzy. Osobnym problemem, dotyczącym wyłącznie Bielska-Białej, jest za to brak terenów inwestycyjnych. Mimo sporego zainteresowania inwestorów naszym miastem, nie mamy im czego zaproponować... Wszystkie grunty, które mogły być przekazane na cele inwestycyjne, już dawno są zagospodarowane. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest nabywanie nieruchomości od prywatnych właścicieli, co staramy się robić.

 

 

Cały wywiad można przeczytać w kwietniowym numerze magazynu "Brief", który dostęny jest w wersji drukowanej, a także tabletowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.