wp - grudzien 2016

Prawo nie sprzyja samorządom

Prawo nie sprzyja samorządom

Brief for Poland / Ludzie

Największym problem samorządów jest złe prawo. Wiele obowiązujących aktów prawnych zupełnie nie sprawdza się w obecnej rzeczywistości, a szansą na rozwój w dobie kryzysu jest partnerstwo publiczno-prywatne - mówi Jacek Krywult, prezydent Bielska-Białej.

-

Największym problem samorządów jest złe prawo. Wiele obowiązujących aktów prawnych zupełnie nie sprawdza się w obecnej rzeczywistości, a szansą na rozwój w dobie kryzysu jest partnerstwo publiczno-prywatne. Tak twierdzi w rozmowie z Brief for Poland Jacek Krywult, prezydent Bielska-Białej.


Czy możemy mówić o marce Bielsko-Biała?

W Polsce na razie dość trudno jest mówić o markach. Zagadnienie marki i związanych z nią strategii to w naszym kraju tak naprawdę dziedzina raczkująca. Myślę, że dziś ciężko byłoby wskazać choć jedną rodzimą markę rozpoznawalną na świecie... Chcąc tę sytuację zmienić, potrzeba wielu lat dobrze przemyślanych i niełatwych działań.
Gdy ograniczymy się wyłącznie do naszego kraju, oczywiście wskażemy marki rozpoznawalne przez większość Polaków – myślę, że w tym kontekście Bielsko-Biała jako marka funkcjonuje w świadomości wielu rodaków.

 

Jak postrzegane jest Bielsko-Biała?

Jesteśmy postrzegani przede wszystkim jako prężny i ważny na krajowej arenie ośrodek gospodarczy. W działających w naszym mieście przedsiębiorstwach powstaje wiele bardzo różnorodnych produktów: od odzieży i alkoholu, poprzez silniki samochodowe, na szybowcach i elementach konstrukcyjnych dużych samolotów pasażerskich kończąc. Wizerunek Bielska-Białej jako silnego ośrodka gospodarczego to efekt kilkudziesięciu lat tradycji. Wszak już w latach 60. i 70. poprzedniego wieku byliśmy nazywani „miastem stu przemysłów”. Dziś wiele dawnych fabryk i zakładów już nie istnieje, ale w ich miejscu powstały nowe. Są wśród nich prywatne, często rodzinne firmy, ale są także przedsiębiorstwa będące przedstawicielami światowych koncernów.

 

Z jakimi innymi problemami boryka się miasto?

Nie będę tu oryginalny. Podobnie jak wszystkie polskie samorządy musimy funkcjonować w oparciu o złe prawo. Wiele obowiązujących aktów prawnych zupełnie nie sprawdza się w obecnej rzeczywistości. Jesteśmy także obarczani coraz większym zakresem zadań, na które brakuje środków, ponieważ budżet państwa nie przekazuje nam na ich realizację żadnych pieniędzy. Osobnym problemem, dotyczącym wyłącznie Bielska-Białej, jest za to brak terenów inwestycyjnych. Mimo sporego zainteresowania inwestorów naszym miastem, nie mamy im czego zaproponować... Wszystkie grunty, które mogły być przekazane na cele inwestycyjne, już dawno są zagospodarowane. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest nabywanie nieruchomości od prywatnych właścicieli, co staramy się robić.

 

 

Cały wywiad można przeczytać w kwietniowym numerze magazynu "Brief", który dostęny jest w wersji drukowanej, a także tabletowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.