Tak dzieci konsumują media

Tak dzieci konsumują media

Brief.pl / Inspiracje

Amerykańska organizacja pozarządowa Common Sense Media zbadała jak dzieci do 8 roku życia konsumują media. Niektóre wyniki mogą zaskakiwać.

-

Z badań przeprowadzonych przez Common Sense Media wynika, że wśród dzieci króluje telewizja. Na jej oglądanie dzieci do 8. roku życia poświęcają średnio 57 minut dziennie. To spadek o 12 minut w porównaniu do 2011 roku. Na kolejnym miejscu znalazły się wszelkiego rodzaju książki - amerykańskie dzieci czytają lub  słuchają jak czytają im rodzice średnio 28 minut dziennie. Na podium znalazły się jeszcze treści oglądane na DVD. Im dzieci poświęcają 22 minut dziennie.

Jeśli chodzi o ekrany, przed którymi dzieci spędzają najwięcej czasu to w tej kategorii prym wiodą telewizory, wyprzedzając odtwarzacze DVD i urządzenia mobilne.

Z badań Common Sense Media wynika, że 72 proc. dzieci do 8. roku życia miało styczność z urządzeniami mobilnymi. Najczęściej były to smartfony. Co ciekawe, jeśli badaną grupę zawęzić do 2. roku życia to okazuje się, że z tego typu urządzeniami miało styczność 38 proc. dzieci. W 2011 roku było ich zaledwie 10 proc.

W raporcie, z którego pochodzą te dane można znaleźć również informacje o tym w jaki sposób dzieci korzystają ze smartfonów i tabletów. Okazuje się, że służą im one głównie do grania i oglądania treści wideo.

Cały raport autorstwa Common Sense Media można znaleźć tutaj.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.